ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΕΛΙΓΓΩΝΗΣ
Με τη θεωρία της "αριστερής παρένθεσης" "έπαιξε" στο Στρασβούργο, στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, ο Αντ. Σαμαράς, προσθέτοντας ακόμη ένα επεισόδιο στο σίριαλ υπονόμευσης της κυβέρνησης -και αυτή τη φορά, μιλώντας σε διεθνές ακροατήριο και, συγκεκριμένα, στους πολιτικούς ομογάλακτούς του στην Ευρωδεξιά.
Παρ' ότι ο τέως πρωθυπουργός, θέλοντας να αμβλύνει τις αλγεινές εντυπώσεις που έχει προκαλέσει στην κοινή γνώμη το γεγονός ότι η Ν.Δ. συντάσσεται απερίφραστα με τους δανειστές, διαβεβαίωσε τους ομολόγους του στο ΕΛΚ πως "δεν ήρθε για να κατηγορήσει την ελληνική κυβέρνηση", στη συνέχεια της ομιλίας του ξεδίπλωσε τις δύο πτυχές τού βασικού πολιτικού του σχεδίου: αφενός, το "σύνδρομο δικαίωσης" για τις... επιδόσεις του ως πρωθυπουργού, αφετέρου το φλερτ του με τη "θεωρία της αριστερής παρένθεσης", μέσω της οποίας ελπίζει ότι θα βρεθεί ξανά στο Μέγαρο Μαξίμου.
"Περαστική" κυβέρνηση
Μάλιστα, κατά την ομιλία του, ο πρόεδρος της Ν.Δ. ουσιαστικά υπονόησε ότι η παρούσα κυβέρνηση είναι... περαστική. Αφού υπογράμμισε πως "η Ελλάδα μπορεί ακόμη να τα καταφέρει οριστικά", κάλεσε τους αρχηγούς της Ευρωδεξιάς "να μην επιτρέψουν βραχυχρόνιες (!) πολιτικές αναταράξεις να βλάψουν μακροχρόνιες τάσεις, δυνατότητες και προοπτικές για την Ελλάδα και την Ευρώπη που ονειρευόμαστε", έκανε λόγο για "προσωρινές ανατροπές στις κοινές μας προσπάθειες", ενώ, εμμέσως πλην σαφώς, κάλεσε τους εταίρους του να μην αφήσουν την κυβέρνηση να "ξηλώσει" το δικό του "έργο". "Οι μεταρρυθμίσεις που έχουν ήδη εφαρμοστεί πρέπει να διατηρηθούν, ενώ χρειαζόμαστε και νέες μεταρρυθμίσεις, όχι να καταστρέφουμε αυτές που έγιναν, όπως συμβαίνει σήμερα", είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σαμαράς.
Κατά τα λοιπά, ο πρώην πρωθυπουργός ανέφερε πολλές φορές ότι το ίδιος παρέλαβε χώρα με έλλειμμα 9,5% και ύφεση και παρέδωσε πλεονασματικό προϋπολογισμό και οικονομία σε ανάπτυξη. Αξίζει να σημειωθεί πως ενώ ξεκίνησε την ομιλία του λέγοντας πως "δεν βρίσκεται εδώ για να επικρίνει την σημερινή κυβέρνηση", στη συνέχεια έκανε το... ακριβώς αντίθετο. "Μου προκαλεί θλίψη το γεγονός ότι η νέα κυβέρνηση αντιστρέφει την πορεία τής χώρας στη δημοσιονομική προσαρμογή, αντιστρέφει τις μεταρρυθμίσεις και ξαναγυρνά πίσω σε εξάρτηση από δανεικά χρήματα" είπε, προσθέτοντας πως "οι πολιτικές της νέας κυβέρνησης οδηγούν σε ασφυξία την οικονομία μας".
"Με Σαμαρά δεν κερδίζουμε εκλογές"
Την ώρα που ο τέως πρωθυπουργός ονειρεύεται... "παρενθέσεις", το εσωκομματικό σκηνικό στη Ν.Δ. παραμένει κινούμενη άμμος. Αν και χθες ο Αντ. Σαμαράς επιχείρησε να εκμεταλλευθεί το μνημόσυνο του ιδρυτή της Ν.Δ. Κων. Καραμανλή για να κάνει "επίδειξη ενότητας", εντείνονται οι διεργασίες αμφισβήτησής του. Μάλιστα, αργά το βράδυ της Δευτέρας, 20 πρώην "γαλάζιοι" βουλευτές που συναντήθηκαν σε αίθουσα της πλατείας Μαβίλη κατέληξαν στο συμπέρασμα πως το κόμμα πρέπει να οδηγηθεί σε συνέδριο "εδώ και τώρα", εκτιμώντας πως "με Σαμαρά αρχηγό, η Ν.Δ. δεν κερδίζει εκλογές". Στη σύναξη που διοργάνωσε ο Δ. Τζαμτζής, συμμετείχαν, μεταξύ άλλων, ο Γ. Κοντογιάννης, ο Κ. Κουτσογιαννακόπουλος, η Φεβ. Πατριανάκου, ο Θ. Σολδάτος, ο Λαζ. Τσαβδαρίδης, ο Ηλίας Βλαχογιάννης κ.ά, ενώ αρκετοί ακόμη βουλευτές δεν κατάφεραν να παραστούν. Οι συμμετέχοντες αποφάσισαν να καταθέσουν ένα κείμενο - πλατφόρμα υπέρ της διεξαγωγής συνεδρίου και συμφώνησαν να συναντηθούν για τις διατυπώσεις της πλατφόρμας, ενώ κοινός τόπος μεταξύ όλων είναι το συμπέρασμα ότι, αργά ή γρήγορα, οι εσωκομματικές εξελίξεις θα πάρουν τον δρόμο τους, όσο κι αν προσπαθεί να τις "φρενάρει" η ηγεσία της Ν.Δ.