Live τώρα    
"Γαλάζια" απογοήτευση για τη συνέντευξη Σαμαρά
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

"Γαλάζια" απογοήτευση για τη συνέντευξη Σαμαρά

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΕΛΙΓΓΩΝΗΣ

Με εμφανή απογοήτευση αντιμετώπιζαν χθες κορυφαία στελέχη της Ν.Δ. τη συνέντευξη που έδωσε ο Αντ. Σαμαράς στο Mega αργά τη νύχτα της Τετάρτης, καθώς, μεταξύ άλλων, ο τέως πρωθυπουργός εμφανίστηκε αποφασισμένος να μείνει στον προεδρικό θώκο της Ν.Δ., καταλόγισε "εσωστρέφεια" στους "αμφισβητίες" και ανέπτυξε μία επιχειρηματολογία η οποία κατατείνει στο συμπέρασμα ότι για τη δεινή ήττα της Ν.Δ. στις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου δεν φταίει η διακυβέρνηση που είχε προηγηθεί, αλλά... οι πολίτες.

Ενδεικτικό του πόσο αποσυσπειρωτικά λειτούργησε η πρώτη τηλεοπτική συνέντευξη του προέδρου της Ν.Δ. μετά τις εκλογές είναι το γεγονός ότι χθες εντάθηκαν οι υπόγειες διεργασίες και συνεννοήσεις μεταξύ διαφωνούντων και "δελφίνων" για τη διαδικασία συλλογής υπογραφών, που θα "σύρει" τον τέως πρωθυπουργό σε διεξαγωγή έκτακτου συνεδρίου με όλα τα θέματα ανοιχτά -της ηγεσίας συμπεριλαμβανομένης.

"Δεν πάω πουθενά"

Σε κάθε περίπτωση, ακόμη κι αν η εν εξελίξει διαδικασία συλλογής υπογραφών εξασφαλίσει τις καταστατικές προϋποθέσεις για διεξαγωγή συνεδρίου, το μπρα ντε φερ "δελφίνων" - Σαμαρά θα είναι σκληρό, αφού προχθές ο πρόεδρος της Ν.Δ. όχι μόνο παρέπεμψε το συνέδριο στις ελληνικές καλένδες ("στην ώρα του", όπως είπε χαρακτηριστικά), αλλά ταυτόχρονα επισήμανε ότι ο ίδιος έθεσε θέμα ηγεσίας και ουδείς σήκωσε το γάντι, ενώ καταλόγισε πρόκληση εσωστρέφειας σε όλους όσοι επιμένουν να θέτουν εσωκομματικά θέματα.

Σαν να μην έφτανε αυτό, την ώρα που η συντριπτική πλειονότητα των "γαλάζιων" στελεχών κάνουν λόγο για "οδυνηρή ήττα", ο τέως πρωθυπουργός μόνο που δεν... πανηγύρισε, αφού ισχυρίστηκε ότι η επίδοση της Ν.Δ. "ιστορικά δεν έχει ξαναγίνει"! «Ήταν τα πιο σκληρά χρόνια λιτότητα κι όμως είχαμε απώλεια μόλις 1,7%, ιστορικά δεν έχει ξαναγίνει, κρατήσαμε τις δυνάμεις» είπε χαρακτηριστικά, ενώ, σε μία συγκυρία που η Ν.Δ. καταγράφει χαμηλότατες δημοσκοπικές πτήσεις με ποσοστά κάτω από 20%, ισχυρίστηκε ότι ο ίδιος και το κόμμα του δικαιώνεται:

«Κάθε ημέρα αισθάνομαι πως ο κόσμος λέει ότι η σημερινή κυβέρνηση δεν μπορεί να λύσει τα προβλήματα, ενώ, αντιθέτως, με την προηγούμενη βγαίναμε από το τούνελ» ανέφερε ο κ. Σαμαράς. Και συνέχισε λέγοντας πως "παραμένει χρήσιμος" επικαλούμενος ότι... οι πολίτες θέλουν την παραμονή του στην ηγεσία του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης: «Θα είχα την καταφρόνια των πολιτών, που θα μου έλεγαν ότι την πιο κρίσιμη ώρα εσύ που γνωρίζεις, που έχεις σχέσει με την Ευρώπη, που μπορείς να βοηθήσεις τη χώρα, σηκώνεσαι και φεύγεις».

Το γάντι στους αμφισβητίες

Παράλληλα, σε σχέση με τα εσωκομματικά, κατηγόρησε τους αμφισβητίες για "αντινεοδημοκρατική" συμπεριφορά, ενώ διεμήνυσε πως δεν τον αμφισβητεί κανείς. «Εσωστρέφεια, τώρα που χρειάζεται εξωστρέφεια για τον κίνδυνο που λέγεται ΣΥΡΙΖΑ, εγώ δεν το κάνω. Θα ήταν αντι-νεοδημοκρατικό» είπε προσθέτοντας ότι, αν η Ν.Δ. μπει σε φάση εσωστρέφειας, "αυτό θα ήταν το μεγαλύτερο δώρο που θα μπορούσε να κάνει στον κ. Τσίπρα και από πλευράς χρόνου και από πλευράς πολιτικών δικών του ελιγμών".

Και κατέληξε λέγοντας ότι ουδείς τον αμφισβητεί: «Τους ζήτησα αν έχουν θέμα ηγεσίας να το θέσουν, κανείς δεν το έθεσε. Θα το θέσουμε τώρα;» διερωτήθηκε και... απάντησε μόνος του λέγοντας ότι «αυτά συζητήθηκαν και στην κοινοβουλευτική ομάδα και στην Κεντρική Επιτροπή».

Διαρκείς αντιφάσεις

Πάντως, αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τη συνέντευξή του ο Αντ. Σαμαράς υπέπεσε σε πολλές αντιφάσεις. Τη μία υποστήριξε ότι είναι "υπέρ της μείωσης των επικουρικών συντάξεων" και στη συνέχεια τόνισε ότι είναι κατά "οποιασδήποτε παρέμβασης στις συντάξεις". Επίσης, σε μία αποστροφή του λόγου του ισχυρίστηκε ότι "τα είχαμε σπάσει με την τρόικα", αλλά σε άλλα στιγμιότυπα έλεγε διαρκώς πως, αν δεν είχε τερματιστεί πρόωρα ο βίος της κυβέρνησής του, "θα είχαμε βγει από την κρίση".

Γ. Σακελλαρίδης: "Ούτε ως αξιωματική αντιπολίτευση μπορεί να βοηθήσει τη χώρα"

Έντονη ήταν η αντίδραση του κυβερνητικού εκπροσώπου, Γαβρ. Σακελλαρίδη, για τη συνέντευξη του Αντ. Σαμαρά. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος καταλόγισε στον τέως πρωθυπουργό πως "επιδόθηκε σε μία προσπάθεια διάσωσης της υστεροφημίας της κυβέρνησής του" και πως" βρέθηκε σε ένα πέλαγος αντιφάσεων" κατηγορώντας τον πρόεδρο της Ν.Δ. πως η συνέντευξή του δεν είχε "ούτε ίχνος ουσιαστικής αυτοκριτικής" και καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι ο Αντ. Σαμαράς "ούτε και στον ρόλο της αξιωματικής αντιπολίτευσης μπορεί να βοηθήσει τη χώρα".

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0