Live τώρα    
Με απόφαση του υπουργού Επικρατείας Ν. Παππά / Τα κανάλια καλούνται να πληρώσουν τα 40,77 εκατ. που χρωστάνε
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Με απόφαση του υπουργού Επικρατείας Ν. Παππά / Τα κανάλια καλούνται να πληρώσουν τα 40,77 εκατ. που χρωστάνε

Της Αγγέλας Νταρζάνου

Με τεράστιες οφειλές στα κρατικά ταμεία βρέθηκαν οι τηλεοπτικοί σταθμοί -οι ίδιοι που κουνούσαν το δάκτυλο για τους "φοροφυγάδες"- όπως έγινε γνωστό από τον υπουργό Επικρατείας. Ο Νίκος Παππάς με απόφασή του ζητάει την καταβολή χρεών των τελευταίων τεσσάρων ετών από πανελλαδικούς και συνδρομητικούς σταθμούς, το "αντάλλαγμα" του Ελληνικού Δημοσίου από τα τέλη χρήσης συχνοτήτων. Πρόκειται για ένα είδος "ενοικίου" που οφείλουν να καταβάλλουν οι τηλεοπτικοί σταθμοί όσο αξιοποιούν τις (δημόσιες) συχνότητες για την άσκηση των δραστηριοτήτων τους.

Η απαίτηση της κυβέρνησης για την είσπραξη των τελών χρήσης συχνοτήτων είναι η πρώτη κίνηση που σηματοδοτεί την πολιτική για εφαρμογή της νομιμότητας στον χώρο των ιδιωτικών Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας. Ταυτόχρονα, όπως όλα δείχνουν, η κυβέρνηση επιδιώκει να βάλει μπροστά την εφαρμογή της λίστας μεταρρυθμίσεων που κατέθεσε στις Βρυξέλλες ο υπουργός Οικονομικών Γιάνης Βαρουφάκης και να τονώσει τα δημόσια ταμεία με χρήμα που δεν αποδίδεται από μεγάλους επιχειρηματίες.

Οι τηλεοπτικοί σταθμοί σταμάτησαν να καταβάλλουν το τέλος χρήσης συχνοτήτων από το 2011 έως το 2014, ενώ την περίοδο από 2005 (οπότε και διατηρείται σχετικό αρχείο) έως το 2010 καταβαλλόταν κανονικά. Το τέλος (ή ετήσιο αντάλλαγμα) ορίζεται σε ποσοστό 2% επί των ακαθάριστων εσόδων (τζίρου) των τηλεοπτικών σταθμών, ενώ για τους συνδρομητικούς μπορεί να φτάσει το 3%, ανάλογα με την πρόβλεψη της «Σύμβασης Παραχώρησης». Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Διεύθυνσης Μέσων Ενημέρωσης της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας, το διαφυγόν έσοδο για το Ελληνικό Δημόσιο ανέρχεται σε 40,77 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 24,1 οφείλουν οι τηλεοπτικοί σταθμοί πανελλαδικής εμβέλειας ελεύθερης λήψης και 16,6 οι συνδρομητικοί σταθμοί. Το ύψος του ποσού, σύμφωνα με πληροφορίες της «Αυγής», προκύπτει αφού έχει περικοπεί κατά 50% το 2012, που ήταν έτος εκλογών.

Είναι σημαντικό να επισημανθεί ότι η Διεύθυνση Μέσων Ενημέρωσης της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας, προκειμένου να παραλάβει τον ισολογισμό του έτους 2013 και να υπολογίσει το τέλος, όχλησε με έγγραφά της τους τηλεοπτικούς σταθμούς εθνικής εμβέλειας τον περασμένο Σεπτέμβριο του 2014, τον Δεκέμβριο του 2014 και τον Μάρτιο του 2015, οπότε ανταποκρίθηκαν με την προσκόμιση του ισολογισμού του τους πλην του «Ε-TV». Χαρακτηριστικό της ανομίας που επικρατούσε είναι ότι για τον ΟΤΕ TV το «αντάλλαγμα», όπως υπογράφτηκε το 2012 και 2013, είναι μόλις 0,5% επί του τζίρου, ενώ την επόμενη χρονιά ανεβαίνει σε 1% επί του τζίρου. Την ίδια ώρα η Forthnet / Nova καταβάλλει το 3% των ακαθάριστων εσόδων της.

Απαντώντας στην απόφαση του υπουργού Επικρατείας η Forthnet / Nova σημειώνει ότι μέχρι σήμερα έχει εκπληρώσει στο ακέραιο κάθε υποχρέωση προς το Ελληνικό Δημόσιο για τη χρήση συχνοτήτων, ενώ διευκρινίζει ότι το ποσοστό του οικονομικού ανταλλάγματος έχει περιοριστεί κατ' ανώτατο όριο στο 3% με βάση τον Ν. 4070/2012. Συμπληρώνει επίσης ότι η Nova έχει καταβάλει στο Ελληνικό Δημόσιο μέχρι σήμερα, το ποσό των 77.452.851,20 ευρώ, τόσο για τη δορυφορική εκπομπή όσο και για τη χρήση των επίγειων συχνοτήτων.

Πληροφορίες από τηλεοπτικούς σταθμούς αναφέρουν ότι από το 2011 και μετά, δεν τους είχε ζητηθεί από την αρμόδια Διεύθυνση της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας να καταβάλουν το εν λόγω τέλος. Ισχυρισμός που, εάν ισχύει, σημαίνει ότι η προηγούμενη κυβέρνηση σιωπηρώς, αν όχι και παρατύπως, είχε... αποποιηθεί το δικαίωμα του Δημοσίου γι' αυτό το έσοδο, την ώρα βέβαια που είχε «ξεζουμίσει» όλους τους πολίτες με ασήκωτα φορολογικά βάρη.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0