ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΕΛΙΓΓΩΝΗΣ
Την αντιπολιτευτική τακτική του "σκληρού ροκ" κλιμακώνει ο Αντ. Σαμαράς, στην προσπάθειά του να επιβληθεί στο μισό του κόμμα, το οποίο διαφωνεί με τη γραμμή της ηγεσίας και θεωρεί ότι η Ν.Δ. οφείλει να είναι κριτικά υποστηρικτική προς την κυβέρνηση στην εν εξελίξει διαπραγμάτευση, αλλά και στην κατάρτιση της συμφωνίας μεταξύ της Αθήνας και των δανειστών.
Μία μόλις ημέρα μετά την απέλπιδα προσπάθειά του να αποδείξει ότι η παράταση της δανειακής σύμβασης είναι... Μνημόνιο, ο τέως πρωθυπουργός συγκάλεσε χθες το άτυπο Πολιτικό Συμβούλιο της Ν.Δ. για να επιτεθεί εκ νέου στην κυβέρνηση. "Προτεραιότητα της Ν.Δ. είναι η πραγματική οικονομία και η καθημερινότητα του πολίτη. Μας οδηγούν ολοταχώς σε νέο Μνημόνιο", ήταν οι δύο ενδεικτικές φράσεις του προέδρου της Ν.Δ., με την οποία ο Αντ. Σαμαράς ουσιαστικά στέλνει μήνυμα στους διαφωνούντες στο εσωτερικό του κόμματός του να μην σκέφτονται... συναινετικά.
"Γαλάζιος" διχασμός
Πάντως, το ρήγμα στο εσωτερικό της αξιωματικής αντιπολίτευσης είναι βαθύ, καθώς όσο ο Αντ. Σαμαράς και οι συν αυτώ (Μ. Βορίδης, Αδ. Γεωργιάδης) θεωρούν πως η Ν.Δ. πρέπει να καταψηφίσει τη συμφωνία "για να πέσει η κυβέρνηση", πολλά κεντροδεξιά, φιλελεύθερα και "καραμανλικά" στελέχη εισηγούνται το ακριβώς αντίθετο, προειδοποιώντας πως το κόμμα κινδυνεύει με συρρίκνωση, αν, μετά την καταστροφική διακυβέρνηση Σαμαρά, αρχίσει πάλι τα... "Ζάππεια" και τα "ισοδύναμα".
Ενδεικτικό του ρήγματος στο εσωτερικό του κυβερνώντος κόμματος είναι το γεγονός πως η Ν.Δ. δεν έχει ανοίξει τα χαρτιά της ως προς τη στάση που θα τηρήσει στη Βουλή, όταν έρθει η ώρα κύρωσης της "λίστας μεταρρυθμίσεων", ιδιαίτερα αν αυτή συνδέεται άρρηκτα με τη χρηματοδότηση της χώρας. "Αν δεν την δούμε πρώτα τη λίστα, δεν μπορούμε να πούμε τί θα κάνουμε", λένε "γαλάζιες" πηγές.
Μηνύματα προς Σαμαρά
Πάντως, όσοι "γαλάζιοι" εισηγούνται κριτική στήριξη της κυβέρνησης έχουν αρχίσει να στέλνουν μηνύματα στην ηγεσία του κόμματος, διαφωνώντας με το "σκληρό ροκ". "Θα ψηφίζω ό,τι θεωρώ καλό για την πατρίδα μου", διεμήνυσε μέσω του ρ/σ Real η πρώην υπουργός Ντ. Μπακογιάννη, ενώ και ο τομεάρχης Εξωτερικών Γ. Κουμουτσάκος υπογράμμισε με νόημα στον ρ/σ "Βήμα" πως "το συμφέρον της χώρας είναι πάνω από ετικέτες και πάνω από τακτικές" και συνέχισε: "Εφόσον το συμφέρον της χώρας είναι να συνεχίσει η ομαλή σχέση με τους δανειστές και εταίρους μας, δεν μπορεί παρά να είναι αυτό το κριτήριο που θα οδηγήσει την Ν.Δ. στην απόφασή της". "Καθήκον της Ν.Δ. είναι να στηρίζει ό,τι διατηρεί την ευρωπαϊκή πορεία της χώρας" τόνισε στον ρ/σ Alpha και ο πρώην κυβερνητικός εκπρόσωπος και στενός συνεργάτης του Κ. Καραμανλή Ευ. Αντώναρος.