ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Δύο κρίσιμους σταθμούς μέσα στο επόμενο επταήμερο περιλαμβάνει η πολιτική διαπραγμάτευση του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα: πρώτα, η σύνοδος κορυφής, στο τέλος της τρέχουσας εβδομάδας, και τη Δευτέρα η συνάντηση με την Άνγκελα Μέρκελ στο Βερολίνο. Επαφές που γίνονται όμως εν μέσω του ακήρυκτου πολέμου κατά της κυβέρνησης από κέντρα μέσα και έξω από τη χώρα, με τον Αλ. Τσίπρα να (τους) στέλνει το εξής μήνυμα: «Στις 25 Γενάρη ο ελληνικός λαός απεφάνθη οριστικά. Δρόμος επιστροφής στο Μνημόνιο για την Ελλάδα δεν υπάρχει» (από τη συνέντευξή του χθες στην εφημερίδα «Έθνος»).
Πιο αναλυτικά, την πρόσκληση να επισκεφθεί την Καγκελαρία στο Βερολίνο απήθυνε στον Έλληνα πρωθυπουργό η ομόλογός του, στην τηλεφωνική συνομιλία που είχαν χθες στις 4.30 το απόγευμα. Η συνομιλία, σύμφωνα με πηγές της ελληνικής κυβέρνησης, διήρκεσε 20', σε πολύ καλό κλίμα και ήταν μια ουσιαστική και σε βάθος συζήτηση.
Ενώ, φυσικά, θα έχει προηγηθεί η σύνοδος κορυφής, χωρίς το ελληνικό θέμα στην ατζέντα της, αλλά με το ζήτημα να τίθεται αναπόφευκτα. Και τον πρωθυπουργό να προσέρχεται σε αυτήν με τις εξής αξιωματικές θέσεις:
* Αν συνεχιστεί η υπονόμευση της συμφωνίας της 20ής Φεβρουαρίου, είναι αυτονόητο ότι θα πρέπει να υπάρξει πολιτική λύση στο ανώτατο δυνατό επίπεδο.
* Οι συμφωνίες είναι για να τηρούνται και όπως τηρούνται από την Αθήνα, το ίδιο πρέπει να γίνεται και από τις άλλες πλευρές.
* Η συμφωνία της 20ής Φεβρουαρίου είναι εν ισχύι και, σύμφωνα με αυτήν, η αξιολόγηση θα γίνει στη βάση των μεταρρυθμίσεων που προτείνει η ελληνική κυβέρνηση (σχετικές αναφορές έκανε ο Αλ. Τσίπρας στην ίδια συνέντευξη).
Και, όπως υπογράμμιζε χθες το μεσημέρι ο υπουργός Επικρατείας Αλέκος Φλαμπουράρης (όταν δηλαδή ήδη η Καγκελαρία είχε ζητήσει να συνομιλήσουν οι δύο πρωθυπουργοί), «η αρχή μπορεί να είναι η ερχόμενη Παρασκευή στη Σύνοδο Κορυφής. Να φανεί ότι συνειδητοποιείται ποια είναι η κατάσταση» (από συνέντευξή του στον Ρ/Σ Alpha 989).
Την Πέμπτη εξάλλου ο Αλ. Τσίπρας θα προσέλθει στις Βρυξέλλες με το νομοσχέδιο για τις 100 δόσεις ψηφισμένο από το Κοινοβούλιο, σε ένα μήνυμα ότι η σωτηρία του ελληνικού λαού προέχει έναντι όλων.