Live τώρα    
Έκτακτο συνέδριο ζητούν πολλοί βουλευτές / Σφίγγει ο κλοιός σε Σαμαρά από καραμανλικούς και μητσοτακικούς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Έκτακτο συνέδριο ζητούν πολλοί βουλευτές / Σφίγγει ο κλοιός σε Σαμαρά από καραμανλικούς και μητσοτακικούς

Άλλοι χαμογελούν, αλλά ο Κ. Καραμανλής παραμένει σκεπτικός

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΕΛΙΓΓΩΝΗΣ

Άνοιξε ο κύκλος αμφισβήτησης του Αντ. Σαμαρά στη συνεδρίαση της Κ.Ο. της Ν.Δ., καθώς περισσότεροι από 20 βουλευτές ζήτησαν τη διεξαγωγή έκτακτου συνεδρίου, ενώ ο ίδιος προκάλεσε όλους όσοι τον αμφισβητούν να κινήσουν τις σχετικές καταστατικές διαδικασίες διαμηνύοντας πως ο ίδιος δεν πρόκειται να φύγει οικειοθελώς από την ηγεσία του κόμματος.

Επί της ουσίας, και με δεδομένη την απόφαση του Αντ. Σαμαρά να δώσει μάχη ώς το τέλος προκειμένου να παραμείνει στο τιμόνι του κόμματος, η Ν.Δ. εισήλθε χθες σε μακρά περίοδο εσωστρέφειας, καθώς, εκτός του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης, τα χαρτιά τους άνοιξαν και πολλά κορυφαία στελέχη, αλλά και ενδιαφερόμενοι για την ηγεσία της Ν.Δ., όπως ο Ν. Δένδιας, ο Κυρ. Μητσοτάκης, ο Ευρ. Στυλιανίδης και η Ντ. Μπακογιάννη.

Και, όπως συνομολογούν στελέχη από όλα τα εσωκομματικά στρατόπεδα, ο διαγκωνισμός Σαμαρά - "δελφίνων" θα κρατήσει καιρό, θα εκδηλώνεται καθημερινά με φόντο τη διαρκή συρρίκνωση του κόμματος και η ενότητα του κόμματος θα αποτελεί το μόνιμο διακύβευμα για πολύ καιρό.

Πέταξε το γάντι

Ο Αντ. Σαμαράς, στην αρχική εισήγησή του, ανοίγοντας τη συνεδρίαση της Κ.Ο. της Ν.Δ., διεμήνυσε προς όλες τις κατευθύνσεις ότι ο ίδιος θα επιχειρήσει να παραμείνει αρχηγός του κόμματος και πέταξε το γάντι, σε όσους θέλουν να τον αμφισβητήσουν, να το κάνουν μέσω του καταστατικού -δηλαδή συλλέγοντας υπογραφές για την αμφισβήτηση του προέδρου.

«Αν κάποιος νομίζει ότι είναι καλό για την πατρίδα ή την παράταξη να θέτει θέμα προέδρου, να το πει τώρα και να πάρει την ευθύνη για να κινήσει την καταστατική διαδικασία» είπε χαρακτηριστικά, για να προσθέσει: «Εγώ δεν είμαι παντρεμένος με τη θέση μου, αλλά δεν πρόκειται να εγκαταλείψω τη μάχη σε μια τόσο δύσκολη στιγμή για τη χώρα».

Εξάλλου, σύμφωνα με πληροφορίες -αφού πρώτη φορά δεν μεταδόθηκε απευθείας η ομιλία του προέδρου της Ν.Δ.- ο τέως πρωθυπουργός για μία ακόμη φορά έδειξε πως... συνεχίζει να ποντάρει στη θεωρία της "αριστερής παρένθεσης", αφού επικαλέστηκε την "κρίσιμη συγκυρία για τη χώρα" και τις "πρωτόγνωρες ευθύνες που θα κληθεί να αναλάβει η παράταξη σύντομα" για να "ξορκίσει" την εσωστρέφεια. Επί της ουσίας ο Αντ. Σαμαράς "βάφτισε" τον εσωκομματικό διάλογο "εσωστρέφεια", ώστε να κόψει κάθε συζήτηση που θα μπορούσε να οδηγήσει σε αμφισβήτηση της θέσης του.

"Όχι" Σαμαρά σε έκτακτο συνέδριο

Παράλληλα ο τέως πρωθυπουργός απάντησε προκαταβολικά και σε όσους -λίγο αργότερα- αξίωσαν τη διεξαγωγή ενός έκτακτου συνεδρίου, όπως γινόταν έπειτα από κάθε εκλογική ήττα του κόμματος.

«Σκέφθηκα το έκτακτο συνέδριο. Αυτό, όμως, θα το εμφάνιζαν και θα το μετέτρεπαν σε σύμπτωμα μέγιστης εσωστρέφειας για την παράταξή μας. Και θα εκμεταλλεύονταν και την παραμικρή δήλωση οποιουδήποτε στελέχους για να δείξουν την παράταξη ως σπαρασσόμενη σε κρίσιμες ώρες. Αντίθετα θα ανακοινώσω Εθνική Συνδιάσκεψη προκειμένου να υπάρξει ένας ευρύτατος διάλογος στη βάση για την επικαιροποίηση της ιδεολογικής μας ταυτότητας» σημείωσε χαρακτηριστικά ο Αντ. Σαμαράς, καθώς η εν λόγω Εθνική Συνδιάσκεψη δεν έχει καμία αρμοδιότητα λήψης αποφάσεων και, άρα, δεν είναι "απειλητική" για την παραμονή του στην ηγεσία της Ν.Δ.

Ντ. Μπακογιάννη: "Όλοι οι αρχηγοί παραιτούνταν έπειτα από ήττες"

Σημειωτέον πως μετά την ομιλία Σαμαρά αποχώρησαν από τη συνεδρίαση ο πρώην πρωθυπουργός, Κ. Καραμανλής, και ο τέως πρόεδρος της Βουλής, Ευ. Μεϊμαράκης.

Τον χορό της αμφισβήτησης του Αντ. Σαμαρά άνοιξε, αμέσως μετά, η Ντ. Μπακογιάννη, η μόνη που έθεσε ευθέως θέμα ηγεσίας. «Όλοι οι αρχηγοί μετά από ήττες παραιτούνταν. Ούτε κακοί πρωθυπουργοί ήταν ούτε κακοί αρχηγοί. Αλλά ήξεραν μια απλή αλήθεια: Ότι η προσπάθεια δικαίωσης του δικού τους έργου υπονομεύει την προοπτική της επόμενης ημέρας» επισήμανε χαρακτηριστικά ζητώντας τη διεξαγωγή έκτακτου συνεδρίου.

Εμφάνιση "δελφίνων"

Κατά τη μαραθώνια συνεδρίαση, ο Αντ. Σαμαράς ήρθε αντιμέτωπος με τους ενδιαφερόμενους για την ηγεσία του κόμματος, οι οποίοι ζήτησαν όλοι συνέδριο -με εξαίρεση τον Μ. Βορίδη, τον μόνο από τους "κορυφαίους" που στήριξε τον Αντ. Σαμαρά. Συνέδριο ζήτησαν ο Ν. Κακλαμάνης και ο Κυρ. Μητσοτάκης, ενώ ο κ. Κακλαμάνης ζήτησε και από όσους ενδιαφέρονται για την ηγεσία του κόμματος να το πουν "για να είναι καθαρό το παιχνίδι".

Ο Ν. Δένδιας προειδοποίησε τον Αντ. Σαμαρά πως, αν η Ν.Δ. δεν επανασυνδεθεί με την κοινωνία μέσω μίας ανοιχτής συνεδριακής διαδικασίας, θα συρρικνωθεί ("στην επόμενη Βουλή δεν θα απαιτείται να απασχολούμε την αίθουσα της Γερουσίας, θα επαρκεί πολύ μικρότερη αίθουσα" είπε χαρακτηριστικά) και απέρριψε την αντιπρόταση Σαμαρά για Εθνική Συνδιάσκεψη. "Τα περί Εθνικής Συνδιάσκεψης δεν έχουν έννοια. Η Εθνική Συνδιάσκεψη δεν προβλέπεται από το καταστατικό ως αυτοτελές όργανο του κόμματος και δεν έχει την παραμικρή αποφασιστική αρμοδιότητα" είπε χαρακτηριστικά.

Σκληρή κριτική στον Αντ. Σαμαρά άσκησε και ο "καραμανλικός" Ευρ. Στυλιανίδης, ενώ συνέδριο ζήτησαν, μεταξύ άλλων, ο Μ. Σαλμάς, ο Γ. Βλάχος, ο Κ. Γκιουλέκας, ο Μάξ. Χαρακόπουλος, ο Κ. Τσιάρας, η Ελ. Βόζενμπεργκ, ο Θ. Καράογλου και ο Θ. Δαβάκης.

"Αρχηγό έχουμε"

Στον αντίποδα υπήρξαν και στελέχη που στήριξαν την πρόταση Σαμαρά και τάχθηκαν υπέρ της παραμονής του στην ηγεσία του κόμματος. "Αρχηγό έχουμε" είπε ο πρώην υπουργός, Βασ. Κικίλιας, ενώ η Σ. Βούλτεψη επιχείρησε να απαντήσει στην Ντ. Μπακογιάννη υπενθυμίζοντας πως ούτε ο Κων. Μητσοτάκης το '85 ούτε ο Κ. Καραμανλής το 2000 παραιτήθηκαν έπειτα από ήττες.

Ο Αδ. Γεωργιάδης απέρριψε τα αιτήματα των διαφωνούντων προβλέποντας ότι... "η κυβέρνηση δεν θα αντέξει ούτε μέχρι το Πάσχα", ενώ ο Μ. Βορίδης στήριξε τον τέως πρωθυπουργό αρκούμενος στην πρόταση να επανενεργοποιηθούν οι νομαρχιακές οργανώσεις.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0