Στις Βρυξέλλες θα βρεθεί σήμερα στο πρώτο του ταξίδι ως υπουργός Εξωτερικών ο Νίκος Κοτζιάς για το έκτακτο Συμβούλιο Εξωτερικών Υποθέσεων της Ε.Ε. για την Ουκρανία. Το Συμβούλιο συγκάλεσε η Ύπατη Εκπρόσωπος για τις Εξωτερικές Σχέσεις και την Πολιτική Ασφάλειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Φεντερίκα Μονγκερίνι, με θέμα την επιδείνωση της κατάστασης ασφάλειας στην ανατολική Ουκρανία. Υπενθυμίζεται πως την Τρίτη ο πρωθυπουργός εξέφρασε την έντονη δυσαρέσκειά του για την ανακοίνωση της εκπροσώπου της Ε.Ε. που παρουσιάστηκε ως "ομόφωνη απόφαση των ηγετών της Ε.Ε.", χωρίς όμως να ερωτηθεί η ελληνική κυβέρνηση. H ελληνική πλευρά υποστήριξε πως η δήλωση "κυκλοφόρησε χωρίς να έχει ακολουθηθεί η προβλεπόμενη διαδικασία για την εξασφάλιση συναίνεσης των κρατών - μελών και ειδικότερα χωρίς να εξασφαλιστεί η συναίνεση της Ελλάδας".
Όπως όλα δείχνουν, η κυβέρνηση θα κινηθεί στη λογική πως οι κυρώσεις δεν ήταν παραγωγικές. Απεναντίας, συνέβαλαν στην όξυνση της κρίσης, ενώ δεν συμφέρουν και τη χώρα μας. Πηγές του ΥΠΕΞ άλλωστε τονίζουν πως η αποσταθεροποίηση από τις εξελίξεις στην Ουκρανία είναι εξαιρετικά αρνητική τόσο για την Ευρώπη όσο και για την Ελλάδα.