ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΕΛΙΓΓΩΝΗΣ
Την... ηρεμία πριν την καταιγίδα θυμίζει το εσωκομματικό τοπίο στη Ν.Δ., καθώς στη Συγγρού επικρατεί μια "ισορροπία του τρόμου". Ο Αντ. Σαμαράς διαμηνύει πως δεν σκοπεύει να φύγει από την ηγεσία του κόμματος, επιστρατεύοντας το "επιχείρημα" της "αριστερής παρένθεσης", ενώ οι "δελφίνοι" ζυγίζουν τις κινήσεις τους και ο ένας περιμένει τον άλλο ως προς το ποιος θα ανοίξει τον κύκλο αμφισβήτησης της ηγεσίας.
Ακόμη και το στενό ηγετικό επιτελείο της Ν.Δ. είναι χωρισμένο στα δύο, καθώς από προχθές βρίσκονται "στα μαχαίρια" ο γραμματέας της Π.Ε. της Ν.Δ. Ανδρ. Παπαμιμίκος και ο στενότατος σύμβουλος του Αντ. Σαμαρά Χρ. Λαζαρίδης. Αιτία η διαρροή του πρώτου, βάσει της οποίας η "στρατηγική του φόβου" απέτυχε και χρεώνεται στον Χρ. Λαζαρίδη.
Αναμονή από Καραμανλή
Σε κάθε περίπτωση, ευλόγως τα βλέμματα όλων στη Ν.Δ. είναι στραμμένα στον πρώην πρωθυπουργό Κ. Καραμανλή, καθώς με ένα νεύμα του μπορεί να διαμορφώσει τις εσωκομματικές εξελίξεις. Μάλιστα, χθες, πηγές της Ν.Δ. υποστήριζαν ότι ο Αντ. Σαμαράς τηλεφώνησε στον Κ. Καραμανλή και τον ενημέρωσε πως "με την οικονομική πολιτική που θα ασκήσει ο ΣΥΡΙΖΑ, η χώρα θα βρεθεί σε αδιέξοδο και θα έχουμε σύντομα νέες εκλογές". Μάλιστα, κατά τις ίδιες διαρροές, ο Αντ. Σαμαράς φέρεται να είπε στον πρώην πρωθυπουργό πως "δεν πρέπει να βυθιστεί σε εσωστρέφεια η Ν.Δ., για να είναι έτοιμη να δώσει έναν νέο εκλογικό αγώνα". Ωστόσο, συνεργάτες του Κ. Καραμανλή δεν επιβεβαίωναν την τηλεφωνική επικοινωνία των δύο ανδρών, ενώ συνομιλητές του πρώην πρωθυπουργού διαβεβαίωναν πως "αν δεν τεθεί θέμα για την ενότητα της Ν.Δ., δεν θα παρέμβει καθόλου".
Αριστερή παρένθεση
Παρά την παράδοση του κόμματος της Ν.Δ. να εξοβελίζεται από την ηγεσία όποιος αρχηγός χάνει εκλογές (εκτός του Κ. Καραμανλή το 2000) και οπωσδήποτε όποιος πρωθυπουργός χάνει την εξουσία, ο Αντ. Σαμαράς φέρεται αποφασισμένος να κρατήσει την ηγεσία. Μάλιστα, επί της ουσίας, όπως φαίνεται και από τον... υποτιθέμενο διάλογο Σαμαρά - Καραμανλή που αναφέρεται παραπάνω, ο τέως πρωθυπουργός επιστρατεύει το επιχείρημα της "αριστερής παρένθεσης" για να πείσει τους επίδοξους αμφισβητίες και τους δελφίνους ότι η Ν.Δ. δεν έχει "την πολυτέλεια" να ανοίξει εσωκομματική συζήτηση. Σημειωτέον ότι ώς τώρα μόνο στελέχη της "ακροδεξιάς τάσης" της Ν.Δ. έχουν στηρίξει δημοσίως τον Αντ. Σαμαρά, καθώς στη δημόσια διαχείριση της ήττας "βάζουν πλάτη" ο Μ. Βορίδης -που ήταν και από τους ελάχιστους γαλάζιους που έδωσαν το "παρών" στα εκλογικά πάνελ της περασμένης Κυριακής- αλλά και ο Άδ. Γεωργιάδης, ο οποίος, μάλιστα, χαρακτήρισε τα περί συνεδρίου ως... "αριστερίστικα πράγματα", μιλώντας στον ρ/σ Alpha.
Στάση αναμονής
Πάντως, το γεγονός ότι ο Αντ. Σαμαράς δεν τήρησε την άτυπη παράδοση να παραδίδει ο απερχόμενος πρωθυπουργός στον επόμενο προκάλεσε αλγεινές εντυπώσεις στο εσωτερικό της Ν.Δ. Ενδεικτικά, ο Ευ. Αντώναρος, πρώην κυβερνητικός εκπρόσωπος και καθημερινός συνομιλητής του Κ. Καραμανλή, χαρακτήρισε χθες μέσω twitter τη στάση του Αντ. Σαμαρά ως μια "προβληματική συμπεριφορά που εκθέτει μια ολόκληρη παράταξη". "Η μεγαλοσύνη στην ήττα είναι η σπουδαία διαφορά που κάνει κάποιον μεγάλο ηγέτη", συνέχισε, προσθέτοντας ότι "στη Ν.Δ. έχουμε μάθει να σεβόμαστε τις αρχές του πολιτικού πολιτισμού" και πως "δεν θα επιτρέψουμε σε κανένα να μας γυρίσει πίσω". "Περιμένω από τους απερχόμενους υπουργούς να τηρήσουν τις αρχές της Ν.Δ. και να παραδώσουν κανονικά στους νέους υπουργούς" κατέληξε ο κ. Αντώναρος.
Παράλληλα, στάση αναμονής τηρούν οι "δελφίνοι", καθώς ουδείς εξ αυτών επιθυμεί να κατηγορηθεί ως ο πρώτος που πέταξε την πέτρα η οποία θα σπάσει το τζάμι της ενότητας. Ντ. Μπακογιάννη, Ν. Δένδιας και Μ. Βορίδης τηρούν στάση αναμονής και ποντάρουν στο ότι, αργά ή γρήγορα, ο Αντ. Σαμαράς δεν θα μπορεί να "κουκουλώσει" το πρόβλημα και θα ανοίξει τις διαδικασίες για τη διεξαγωγή έκτακτου συνεδρίου. Όπου και προβλέπεται να δοθεί μεγάλη μάχη...