Ο μαχητικός πρωθυπουργός της Ιταλίας, Ματέο Ρέντζι, μαζεύει βέλη στη φαρέτρα του για τη σύγκρουση στα μαρμαρένια αλώνια του Συμφώνου Σταθερότητας. Και ψάχνει συμμάχους, έστω λιγότερο μαχητικούς από τον ίδιο. Λίγες μέρες μετά το δείπνο μετά συζύγων με τον Αντώνη Σαμαρά στη Φλωρεντία, υιοθετεί και το επιχείρημα της ευρωπαϊκής Αριστεράς -και όχι μόνο- ότι «η Ελλάδα διασώθηκε από τους εταίρους της, για να σωθούν οι μεγάλες ευρωπαϊκές τράπεζες, που ήταν εκτεθειμένες».
Αυτό που θέλει ο Ρέντζι είναι να χαλαρώσει ο κορσές του Συμφώνου Σταθερότητας για την Ιταλία και να μην του βάλουν το μαχαίρι στον λαιμό για να μειώσει το έλλειμμα της χώρας του μέχρι το 2015. Αλλά το Βερολίνο επιμένει με θρησκευτική ευλάβεια στην τήρηση των κανόνων κι ο Ρέντζι χτυπά μια στο καρφί και μια το πέταλο. Τη μία λέει «φυσικά θα τηρήσουμε τους κανόνες, αλλά με την ευελιξία που εμπεριέχουν», την άλλη τονίζει περήφανα ότι «η Ιταλία δε χρειάζεται να παρακαλέσει, απαιτεί περισσότερο χρόνο για τη μείωση του ελλείμματός της».
Τουλάχιστον δίνει τη μάχη. Κι επειδή τα ίδια ζόρια έχει και η μεγάλη Γαλλία, έχει ελπίδες να την κερδίσει.
Κ.Μπ.