Με αφορμή την έναρξη της τουριστικής περιόδου η ΕΕΚΕ (Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας) έδωσε στην δημοσιότητα χρήσιμες πληροφορίες για τα δικαιώματα των πολιτών και τις υποχρεώσεις των ξενοδόχων.
Συγκεκριμένα σύμφωνα με την ΕΕΚΕ, όταν οι πολίτες κλείνουν κατάλυμα σε ξενοδοχείο θα πρέπει να γνωρίζουν τα δικαιώματά τους και συγκεκριμένα ο ξενοδόχος ή ιδιοκτήτης του εκάστοτε τουριστικού καταλύματος, υποχρεούται:
1] Να διαθέτει τα κενά δωμάτια σε οποιονδήποτε πελάτη,
2] Να παρέχει όλες τις ανέσεις και υπηρεσίες που διαφημίζει (π.χ. πισίνα, αθλητικές δραστηριότητες, internet, κλιματισμό, χώρο στάθμευσης κλπ),
3] Να απαντά εντός 3 ημερών, για την αποδοχή ή όχι της κράτησης,
4] Να αναρτά σε κάθε δωμάτιο, πινακίδα θεωρημένη από την Αστυνομία, όπου θα αναφέρονται αναλυτικά οι τιμές (τιμή δωματίου, προσαυξήσεις, τιμή πρωινού και γεύματος), ώστε να γνωρίζετε με ακρίβεια πόσο θα στοιχίσει η διαμονή σας.
Τι γίνεται με την προκαταβολή
Σε περίπτωση που γίνεται κράτηση για διαμονή σε ξενοδοχείο ή ενοικιαζόμενο δωμάτιο, ο πολίτης υποχρεούται να καταβάλει προκαταβολή, εφόσον ζητηθεί από τον ξενοδόχο. Η προκαταβολή δε θα πρέπει:
1] Να ξεπερνά το 25% του συνολικού κόστους διαμονής,
2] Να είναι μικρότερη από το μίσθωμα μιας ημέρας.
Ακύρωση κράτησης
Σε περίπτωση που ακυρωθεί η κράτηση, τουλάχιστον 21 ημέρες πριν τη συμφωνημένη ημερομηνία άφιξης, ο πολίτης δικαιούται την επιστροφή του συνολικού ποσού της προκαταβολής.
Αν η ακύρωση της κράτησης γίνει σε διάστημα μικρότερο των 21 ημερών από τη τη συμφωνημένη ημερομηνία άφιξης, θα πρέπει να καταβληθεί το μισό του συνολικού ποσού που θα κατέβαλε ο πολίτης αν δεν είχε προβεί στην ακύρωση της κράτησης.