Live τώρα    
20°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αυξημένες νεφώσεις
20 °C
19.1°C21.9°C
1 BF 76%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ψιχάλες μικρής έντασης
19 °C
16.6°C20.5°C
2 BF 80%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
20 °C
19.9°C23.2°C
4 BF 73%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
23 °C
20.8°C26.6°C
3 BF 68%
ΛΑΡΙΣΑ
Αραιές νεφώσεις
18 °C
17.9°C18.5°C
2 BF 88%
Έρευνα / Αποτυχημένος ο θεσμός της Black Friday
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Έρευνα / Αποτυχημένος ο θεσμός της Black Friday

Αποτυχημένος αποδείχτηκε και φέτος ο θεσμός της Black Friday, ο οποίος εφαρμόστηκε για 7η συνεχή χρονιά στη χώρα μας. Η αποτυχία αυτή αποδεικνύεται πολλαπλώς. Πρώτον, διότι περισσότερα από 4 στα 10 καταστήματα δεν ενδιαφέρθηκαν καν να τον υιοθετήσουν. Δεύτερον, διότι ο τζίρος που επιτεύχθηκε ήταν χαμηλότερος σε σύγκριση με μια τυπική εργάσιμη ημέρα Νοεμβρίου. Τρίτον, διότι οι 8 στους 10 καταστηματάρχες που υιοθέτησαν τον θεσμό συμμετείχαν άλλοι για όλη την εβδομάδα της Black Friday και άλλοι και την επόμενη εβδομάδα, δημιουργώντας έτσι μια «γέφυρα» με την παραδοσιακή εορταστική περίοδο, την οποία φαίνεται να προτιμούν περισσότερο οι Έλληνες καταναλωτές. Τέταρτον, διότι τα ποσοστά των εκπτώσεων δεν ήταν ελκυστικά και πάντως ήταν τα μικρότερα σε σχέση με άλλες εκπτωτικές περιόδους στο παρελθόν.

Ήδη η Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας αποτυπώνει τις απογοητευτικές εκτιμήσεις της ως προς τις επιδόσεις των μικρών επιχειρήσεων λιανικού εμπορίου από την πρακτική της “Black Friday 2021”, με βάση σχετική έρευνα, βάσει της οποίας οι δύο στις τρεις εμπορικές επιχειρήσεις δηλώνουν πως οι πωλήσεις της φετινής Black Friday υστερούν από αυτές μιας τυπικής περιόδου του Νοεμβρίου, συν το ότι αποσπά τζίρο από τη χριστουγεννιάτικη περίοδο.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις για τις επιδόσεις των μικρών επιχειρήσεων λιανικού εμπορίου από την πρακτική της “Black Friday 2021”, που περιέχει η έρευνα του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ), στις φετινές εκπτώσεις της «Black Friday» εμφανίζονται ότι συμμετείχαν λίγο περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις (και ειδικότερα το 56%).

Έξι στις δέκα επιχειρήσεις (62%) φαίνεται να πραγματοποίησαν εκπτώσεις σε όλη τη διάρκεια της εβδομάδας, μετατρέποντας ουσιαστικά την «Black Friday» σε «Black Week». Μόνο δύο στις δέκα επιχειρήσεις προχώρησαν σε εκπτώσεις αποκλειστικά την ημέρα της “Black Friday”.

Οι εκπτώσεις

Περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις (53,2%) του δείγματος υιοθέτησαν εκπτώσεις ύψους μεταξύ 20% και 40%. Σχεδόν τρεις στις δέκα (28%) υψηλότερες του 40%. Το ποσοστό των επιχειρήσεων που προέβη σε ιδιαίτερα ελκυστικές μειώσεις τιμών φαίνεται να είναι μικρότερο σε σχέση με άλλες εκπτωτικές περιόδους στο παρελθόν. Αυτό οφείλεται κυρίως στις ιδιαίτερα ισχυρές πιέσεις που έχουν ασκηθεί στο λιανικό εμπόριο από τη διόγκωση των τιμών ενέργειας, αλλά και του κόστους λειτουργίας και απόκτησης εμπορευμάτων.

Ο βαθμός ικανοποίησης των επιχειρήσεων από τον θεσμό της “Black Friday” είναι χαμηλός. Περισσότερες από δύο στις τρεις (68%) δήλωσαν πως οι πωλήσεις τους είναι στα ίδια ή και χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με μια τυπική περίοδο του μηνός Νοεμβρίου. Η τάση αυτή θέτει κρίσιμα ερωτήματα για το ουσιαστικό αποτύπωμα της πρακτικής αυτής στον κύκλο εργασιών.

Οι απώλειες που έχουν καταγράψει οι μικρότερες επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου φαίνονται και από το γεγονός πως το 44% των επιχειρήσεων υιοθέτησε εκπτώσεις σε όλα τα προϊόντα, ενώ το 20% στο μεγαλύτερο μέρος των νέων παραλαβών της τρέχουσας σεζόν.

Οι περισσότερες από τις μικρότερες επιχειρήσεις (44%) αξιολογούν αρνητικά την εν λόγω δράση, ενώ για το 28% δεν αφήνει κάποιο ιδιαίτερο αντίκτυπο. Σχεδόν δύο στις τρεις επιχειρήσεις θεωρούν πως η πρακτική της “Black Friday” αποσπά τζίρο από τη χριστουγεννιάτικη περίοδο σε μεγάλο και μέτριο βαθμό.

Σχεδόν οκτώ στις δέκα επιχειρήσεις (78%) δήλωσαν πως το μεγαλύτερο μέρος των πελατών τους εισέρχεται στο κατάστημα με την επίδειξη πιστοποιητικού εμβολιασμού ή νόσησης, ενώ μόλις το 7% με την επίδειξη κυρίως Rapid test.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL