Live τώρα    
Κόντρα τραπεζών - κυβέρνησης / Οι τράπεζες έφτασαν να χρεώνουν προμήθεια 3,5% στις κάρτες!
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Κόντρα τραπεζών - κυβέρνησης / Οι τράπεζες έφτασαν να χρεώνουν προμήθεια 3,5% στις κάρτες!

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΓΟΥΡΙΔΗΣ

Για τα καλά έχει "ανάψει" η κόντρα μεταξύ της κυβέρνησης και των τραπεζών, καθώς οι δεύτερες κρατούν ψηλά τις προμήθειες για τη χρήση του ηλεκτρονικού χρήματος. Επί της ουσίας φαίνεται ότι οι προμήθειες για τη χρήση μηχανημάτων αποδοχής πιστωτικών και χρεωστικών καρτών, τα γνωστά μας πλέον POS, έχουν γίνει... ακορντεόν και σίγουρα είναι πολύ μακριά (επί τα χείρω) από τον κανονισμό ο οποίος πρόσφατα ψηφίστηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και θέτει όριο χρέωσης 0,2% έως 0,3%, ανάλογα με το εάν πρόκειται για χρεωστική ή πιστωτική κάρτα. Σύμφωνα με πληροφορίες, σε ορισμένες περιπτώσεις η προμήθεια που χρεώνουν οι τράπεζες στους επαγγελματίες φτάνει ακόμη και το 3,5%! Εν αναμονή του νομοσχεδίου της κυβέρνησης, το οποίο θα προσφέρει επιπλέον κίνητρα για τη χρήση ηλεκτρονικού χρήματος, οι τράπεζες δείχνουν να εκμεταλλεύονται το γεγονός, όπως και την παραμονή των capital controls, αποκομίζοντας κάποια επιπλέον κέρδη. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά.

Υψηλές χρεώσεις δείχνουν οι έρευνες

Όπως αποτυπώνεται σε πρόσφατη έρευνα του Εμπορικού Επιμελητηρίου Αθηνών, όταν ο πελάτης χρησιμοποιεί για την εξόφληση της συναλλαγής του πιστωτική κάρτα, το μεγαλύτερο ποσοστό των επιχειρήσεων χρεώνεται για κάθε συναλλαγή από 1,5% έως ακόμα και ανώτερη του 3% προμήθεια. Αξίζει να σημειωθεί πως αν ο πελάτης χρησιμοποιεί για την εξόφληση της συναλλαγής του χρεωστική κάρτα, τα πράγματα είναι οριακά καλύτερα.

Ειδικότερα:

* Το 25,5% των επιχειρήσεων επιβαρύνεται με προμήθεια 0,5% έως 1% επί κάθε συναλλαγής.

* Το 64,7% των επιχειρήσεων επιβαρύνεται με προμήθεια από 1% έως 2,5% επί κάθε συναλλαγής (1,5% το 27,2%, 2,0% το 25,4% και 2,5% το 12,1%).

* Το 9,8% των επιχειρήσεων επιβαρύνεται με προμήθεια από 3% και άνω επί κάθε συναλλαγής.

Τραβάει το "αυτί" των τραπεζών και ο Αλεξιάδης

Βασισμένος στον κανονισμό ο οποίος ψηφίστηκε τον περασμένο Δεκέμβριο από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και θέτει όριο χρέωσης 0,2% έως 0,3%, ανάλογα με το εάν πρόκειται για χρεωστική ή πιστωτική κάρτα, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης είναι διατεθειμένος να πάει σε ανοιχτή διαμάχη με τις τράπεζες. Όπως ανέφερε την Πέμπτη από το βήμα της Βουλής, «το υπουργείο Οικονομικών δεν πρόκειται να σταθεί θεατής στο συγκεκριμένο ζήτημα», συμπληρώνοντας ότι από την επέκταση των ηλεκτρονικών συναλλαγών στόχος είναι να αυξηθούν τα έσοδα του Δημοσίου και «όχι τα κέρδη κάποιων». Πηγαίνοντας ένα βήμα παραπέρα, ο Τρύφων Αλεξιάδης ανέφερε: «Ή θα συνεργαστούν κάποιοι για να φέρουμε αποτελέσματα στο μέτωπο της φοροδιαφυγής ή θα εφαρμόσουμε τους νόμους και το Σύνταγμα», δείχνοντας ότι θα υπάρξει συνέχεια.

Στις 12 Ιανουαρίου, είχε στείλει επιστολή στην Ελληνική Ένωση Τραπεζών, με την οποία ζητούσε την αποστολή στοιχείων αναφορικά με τις χρεώσεις των τραπεζών προκειμένου να απαντηθεί επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή των ΑΝ.ΕΛΛ. Βασίλη Κόκκαλη. Όπως προκύπτει, η απάντηση της ΕΕΤ ήρθε χωρίς συγκεκριμένα στοιχεία για τις χρεώσεις.

Η ΕΕΤ σημειώνει ότι αποκλείεται με βάση το καταστατικό της, «η εξέταση, συζήτηση και λήψη απόφασης οποιουδήποτε θέματος αφορά στην τιμολογιακή πολιτική των μελών της, περιλαμβανομένου και του άμεσου ή έμμεσου καθορισμού τιμών».

Ακόμη, προσθέτει ότι, «όπως προκύπτει από σχετικές μελέτες αλλά και πληροφόρηση από τις υπόλοιπες ενώσεις τραπεζών κρατών-μελών της Ε.Ε., η μεσοσταθμική τιμή αναφοράς των επιβαλλόμενων από τις ελληνικές τράπεζες προμηθειών για την αποδοχή συναλλαγών καρτών από επιχειρήσεις της χώρας μας είναι σε επίπεδα κατώτερα του μέσου όρου της Ευρωπαϊκής Ένωσης».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0