Η ανάγκη για καλύτερη προετοιμασία των επιχειρήσεων, των καταναλωτών, αλλά και του ίδιου του κράτους, προκειμένου να καθιερωθεί η γενικευμένη ψηφιοποίηση των συναλλαγών, οδήγησε τις αρχές στο να επιμηκύνουν ώς τις 31 Δεκεμβρίου 2016 τη λειτουργία της επιτροπής που εξετάζει την προώθηση και για τη διευκόλυνση της χρήσης των ηλεκτρονικών πληρωμών. Μάλιστα, όπως έγινε γνωστό από τη ΓΓΠΣ, με αφορμή σχόλια από ορισμένα μέσα ενημέρωσης ότι με την παράταση αυτή παγώνει για έναν χρόνο η χρήση καρτών για επιχειρήσεις και επαγγελματίες, δεν έχει αλλάξει σε κανένα σημείο το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής του μέτρου της ηλεκτρονικής τιμολόγησης και των ηλεκτρονικών πληρωμών, αντίθετα επισπεύδεται η υποχρεωτική χρήση των παραπάνω. Η παράταση λειτουργίας της σχετικής Ομάδας Εργασίας χορηγήθηκε για να γίνει παρακολούθηση και της σταδιακής αποτελεσματικής εφαρμογής όλων των φάσεων του ολοκληρωμένου σχεδίου ηλεκτρονικών πληρωμών από την ίδια Ομάδα Εργασίας, τονίζεται όπως και ότι η υποβολή του προβλεπόμενου κοστολογημένου σχεδίου υλοποίησης των παραπάνω παραδόθηκε ήδη νωρίτερα από την καθορισθείσα προθεσμία.
Ειδικότερα, με απόφασή του ο interim γενικός γραμματέας Δημοσίων Εσόδων Γιάννης Μπάρκας «πάγωσε» για έναν χρόνο την προθεσμία παράδοσης του πορίσματος, δηλαδή για τις 31 Δεκεμβρίου 2016.
Σημειώνεται, ότι η προηγούμενη γγΔΕ Κ. Σαββαΐδου είχε εκδώσει στις 9 Οκτωβρίου απόφαση με την οποία συγκροτείται ad hoc επιτροπή με αποκλειστικό αντικείμενο την επεξεργασία ενός κοστολογημένου σχεδίου για την προώθηση και για τη διευκόλυνση της χρήσης των ηλεκτρονικών πληρωμών. Στο πλαίσιο αυτό, η εν λόγω ομάδα εργασίας θα έπρεπε να επεξεργαστεί και να μελετήσει θέματα που αφορούν:
* Πρώτον, την υποχρεωτική χρήση μεταφορών πιστώσεων για τις εισπράξεις στα τελωνεία (ICISnet).
* Δεύτερον, την αποδοχή καρτών πληρωμών έκδοσης αλλοδαπών φορέων παροχής υπηρεσιών πληρωμών για εισπράξεις του υπουργείου Οικονομικών.
* Τρίτον, την υποχρεωτική αποδοχή καρτών πληρωμών από επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες μέσω της χρήσης τερματικών αποδοχής καρτών (τα γνωστά ως POS).
* Τέταρτον, την καθολική απαγόρευση χρήσης μετρητών στις εφορίες.
* Πέμπτον, την ολοκλήρωση του ηλεκτρονικού παραβόλου, ιδίως μέσω της ένταξης σε αυτό και των υπουργείων που μέχρι στιγμής δεν έχουν προβεί στις σχετικές ενέργειες ένταξης παραβόλων τους στο e-παράβολο, αλλά και λοιπών φορέων του ευρύτερου δημόσιου τομέα.
ΘΑΝ.ΠΑΝ.