Τους τέσσερις έφτασαν οι νεκροί από το τραγικό δυστύχημα της 8ης Μαΐου στις βιομηχανικές εγκαταστάσεις Ασπροπύργου των Ελληνικών Πετρελαίων, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία απόδοσης ευθυνών μετά την ολοκλήρωση της προκαταρκτικής διερεύνησης.
Από την περασμένη Κυριακή ο 31χρονος Κωνσταντίνος Μάγγουρας προστέθηκε στον μακρύ κατάλογο των θυμάτων του κλάδου, όταν οι εργαζόμενοι έχουν επανειλημμένα καταγγείλει εντατικοποίηση εργασίας, μόνιμα σταθερές υπερωρίες και συμπίεση κόστου ενώ η προκαταρκτική διερεύνηση "έδειξε" πλημμέλειες σε επίπεδο διαδικασιών, που κατά βάση σχετίζονται με το μοντέλο λειτουργίας και τη διαχείριση προσωπικού που έχουν υιοθετήσει οι προηγούμενες διοικήσεις του ομίλου.
Την περασμένη εβδομάδα η νέα διοίκηση των ΕΛΠΕ ανακοίνωσε ότι κίνησε τις διαδικασίες για εννέα εμπλεκόμενους υπαλλήλους - διευθυντικά στελέχη σημειώνοντας ότι απαιτείται ριζική αλλαγή κουλτούρας μέσα και από τη δρομολόγηση σημαντικών οργανωτικών αλλαγών, που θα ενισχύσουν ουσιαστικά την ασφάλεια και υγιεινή, οι οποίες έχουν ήδη αποφασιστεί, προγραμματίστηκαν και βρίσκονται στο στάδιο της υλοποίησης.
Συντετριμμένοι από τη νέα απώλεια δήλωσαν ο υπουργός ΠΑΠΕΝ Π. Λαφαζάνης και ο γενικός γραμματέας Ενέργειας Α. Αλεξόπουλος εκφράζοντας τα θερμά τους συλλυπητήρια και την αμέριστη συμπαράστασή τους στην οικογένεια του θύματος.
Επισήμαναν, μεταξύ άλλων, ότι καθίσταται ακόμα πιο επιτακτική και επείγουσα η ανάγκη να αποκαλυφθούν και να διαλευκανθούν πλήρως και σε βάθος τα αίτια του τραγικού δυστυχήματος, ώστε να υπάρξει αμείλικτη παραδειγματική τιμωρία, χωρίς εξισορροπήσεις και συμβιβασμούς όσων έχουν άμεση ή έμμεση ευθύνη για την τραγωδία.
Παράλληλα το Τμήμα Εργατικής Πολιτικής ΣΥΡΙΖΑ, εκφράζοντας τα συλλυπητήριά του επεσήμανε ότι τέτοιες στιγμές οφείλουμε να προχωρήσουμε άμεσα στις απαραίτητες ενέργειες ώστε να μην θρηνήσουμε άλλα θύματα: παραδειγματική τιμωρία των υπευθύνων της διοίκησης, διακοπή συμβάσεων με εργολαβικές εταιρείες / κατάργησή τους, πλήρη κατοχύρωση εργατικών δικαιωμάτων - άμεση κατάθεση και ψήφιση του νομοσχεδίου για τα εργασιακά, άμεση προώθηση νομοθετικών ρυθμίσεων (έχει ήδη ολοκληρωθεί η επεξεργασία τους από τα αρμόδια τμήματα του κόμματος) για προστασία της υγείας και ασφάλειας των εργαζομένων.