Αποφασισμένη να σταματήσει την οικονομική "αιμορραγία" από τη συνεχή επιβολή καταλογισμών / προστίμων από την Ε.Ε. (και) για την ανορθολογική διαχείριση των βοσκοτόπων, που συνολικά αναμένεται να ξεπεράσουν τα 600 εκατ. ευρώ, αλλά και να επιλύσει οριστικά το ζήτημα των βοσκήσιμων γαιών και των συνδεόμενων κοινοτικών ενισχύσεων, θέτοντας τις βάσεις για μια πραγματική κτηνοτροφία, δηλώνει η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΠΕΝ.
Ο αναπληρωτής υπουργός ΠΑΠΕΝ Β. Αποστόλου, αναλύοντας το σκεπτικό της πρόσφατης κοινής υπουργικής απόφασης για την κατανομή των βοσκοτόπων, ξεκαθάρισε καταρχήν ότι "δεν αντέχουμε άλλους καταλογισμούς", αποκαλύπτοντας ότι πριν από λίγες μέρες οριστικοποιήθηκε νέο πρόστιμο από την Ε.Ε. για τη διαχείριση των βοσκοτόπων ύψους 322 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2009-2011, ενώ έχει ξεκινήσει η διαδικασία προστίμου και για την περίοδο 2012-2014, ανάλογου ύψους.
Βάσει δε νεότερων αποφάσεων της Κομισιόν υπάρχει ο κίνδυνος να ζητηθεί από την Ε.Ε. η ανάκτηση των καταλογισμών από τους ίδιους τους αγρότες.
Σημείωσε ότι η απόφαση που προκρίνει τον διαχωρισμό σε χωρικές ενότητες με ανάλυση κινδύνου αμβλύνει τις διαφοροποιήσεις στην έκταση των προς κατανομή βοσκήσιμων γαιών, τηρούνται οι διατάξεις των Ευρωπαϊκών Κανονισμών αποφεύγοντας τον κίνδυνο νέων καταλογισμών, ενώ, όπως τόνισε, "δεν θα επιτρέψουμε εικονικές / πλασματικές μετακινήσεις ζώων". Παράλληλα, δημιουργείται απόθεμα επιλέξιμων εκτάσεων που θα συμβάλει και στην ένταξη νέων κτηνοτρόφων αλλά και στη διαχείριση "δύσκολων" περιοχών.
Ανακοίνωσε επίσης ότι το σχέδιο νόμου για τις βοσκήσιμες γαίες βρίσκεται ήδη στο υπουργικό συμβούλιο και αναμένεται το επόμενο διάστημα να τεθεί σε διαβούλευση.
Το ύψος των επιλέξιμων εκτάσεων ανέρχεται σε 14,8 εκατ. στρέμματα κι αναμένεται να φτάσει τα 16 εκατ., με στόχο μετά την ολοκλήρωση των οριστικών διαχειριστικών σχεδίων, σε βάθος τριετίας, να ανέλθει σε 30 εκατ. στρέμματα. Σημειώνεται ότι ήδη εγκρίθηκε από το υπουργείο Οικονομικών η σύνταξη επτά οριζόντιων διαχειριστικών σχεδίων (πανελλαδικά) και η ανάθεσή τους σε αντίστοιχους αναδόχους τοποθετείται τις επόμενες ημέρες.
Σε σχέση με τις αντιδράσεις των κτηνοτρόφων τόνισε ότι δεν θίγονται τα προϋπάρχοντα δικαιώματα ούτε αλλάζει το ποσό ενίσχυσης του τομέα (440 εκατ.), όμως σε σχέση με τη στάση τους στην προσπάθεια επίλυσης του ζητήματος σχολίασε ότι "όταν συμμετέχουμε σε μια επιτροπή, συμμετέχουμε και με διαφωνία. Δεν πυροβολούμε στον αέρα και φεύγουμε". Εξάλλου, στέλνοντας μήνυμα με πολλούς αποδέκτες, δήλωσε ότι "κανένας ιδιωτικός φορέας δεν θα διαχειριστεί τα συγκεκριμένα (διαχειριστικά) σχέδια. Το ΟΣΔΕ θα επιστρέψει σπίτι του".
Αντιγόνη Ζούντα