Live τώρα    
Κτηνοτρόφοι: Προειδοποιούν για μείωση επιδοτήσεων στο 1/3 και καταστροφή του κλάδου
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Κτηνοτρόφοι: Προειδοποιούν για μείωση επιδοτήσεων στο 1/3 και καταστροφή του κλάδου

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούουν οι κτηνοτρόφοι σχετικά με το κρίσιμο θέμα της κατανομής των επιλέξιμων βοσκήσιμων γαιών, που θα καθορίσει το ύψος των κοινοτικών επιδοτήσεων τις οποίες θα λαμβάνουν για την επόμενη πενταετία, στο πλαίσιο της νέας ΚΑΠ.

Η σχετική απόφαση που δημοσιοποιήθηκε την περασμένη Παρασκευή από το ΥΠΑΠΕΝ έχει προκαλέσει αναστάτωση, ανησυχία και έντονο προβληματισμό στους κτηνοτρόφους, που κάνουν λόγο για σοβαρό έλλειμμα βοσκήσιμων γαιών με βάση τα προβλεπόμενα για τον καθορισμό της αναλογίας κατανομής βοσκοτόπων, εκτιμώντας ότι θα "ρίξει" στο ένα τρίτο το ύψος των επιδοτήσεων.

Η Πανελλήνια Ένωση Κτηνοτρόφων (ΠΕΚ) ανέβαλε για την Παρασκευή την παράσταση διαμαρτυρίας που είχε προγραμματίσει για χθες, έπειτα από αίτημα του προέδρου του ΟΠΕΚΕΠΕ για καλύτερη προετοιμασία απαντήσεων / λύσεων στα προβλήματα και τα αιτήματα των κτηνοτρόφων.

Σε ανακοίνωσή της πάντως ζητά από την κυβέρνηση να προχωρήσει σε διόρθωση της καταστροφικής πολιτικής που ακολουθήθηκε στην κτηνοτροφία από το 2006 μέχρι σήμερα από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, κάνοντας λόγο για "πολιτικό έγκλημα" που συντελέστηκε την περίοδο αυτή σε βάρος του αγροτοκτηνοτροφικού τομέα αλλά και της εθνικής οικονομίας, σημειώνοντας ότι αν δεν αλλάξει η σημερινή απόφαση κατανομής των βοσκοτόπων, ολοκληρώνεται η καταστροφή του κλάδου.

Μάλιστα, αναφέρεται σε τεράστιες πολιτικές αλλά και ποινικές ευθύνες των προηγούμενων ηγεσιών του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης καθώς και υπηρεσιακών παραγόντων "που κινούσαν και κινούν βουβά και αθέατα τα νήματα", με την αδιαμαρτύρητη και άκριτη αποδοχή του ευρωπαϊκού ορισμού για τα βοσκοτόπια, που επιβλήθηκε το 2009 από τους Βορειοευρωπαίους εταίρους μας και προειδοποιεί ότι αν δεν αλλάξουν τα πράγματα, η ηπειρωτική κτηνοτροφία από τη Θεσσαλία και πάνω καταστρέφεται. Ζητάει από τη σημερινή λαϊκή κυβέρνηση να μη βάλει ταφόπλακα και επίσημη σφραγίδα καταστροφής της κτηνοτροφίας και του πρωτογενούς τομέα, που ξεκίνησε από το 2006 με τη δημιουργία καρτέλ, και περιμένει από τον Π. Λαφαζάνη και τον Αλ. Τσίπρα να πάρουν πρωτοβουλία όχι μόνο επίλυσης του θέματος, αλλά και δημιουργίας εξεταστικής επιτροπής για όσους το 2009 αποδέχτηκαν τον ορισμό των βοσκοτόπων ως απότοκο της ευρωπαϊκής "λαμογιάς", προσδίδοντας αξία στην άχρηστη και ακαλλιέργητη γη των βορείων χωρών.

Παράλληλα, σήμερα αναμένεται να βρεθούν στην Αθήνα οι κτηνοτρόφοι της Θεσσαλίας. Η Ομοσπονδία Κτηνοτροφικών Συλλόγων Θεσσαλίας ζητά επίσης διόρθωση της επίμαχης απόφασης κατανομής, ενώ θέτει υπόψη της ηγεσίας του ΥΠΑΠΕΝ και τη διάσταση της ανάγκης ενίσχυσης των προϊόντων ΠΟΠ με κυρίαρχη τη φέτα, "τον λευκό χρυσό" της κτηνοτροφίας - μόνο η Θεσσαλία κατέχει το 33% της συνολικά παραγόμενης ποσότητας φέτας στη χώρα.

Επίσης, ο Σύνδεσμος Ελληνικής Κτηνοτροφίας (της ΠΑΣΕΓΕΣ) συγκάλεσε για σήμερα ευρεία σύσκεψη, προκειμένου να συζητηθούν οι επιπτώσεις της απόφασης για τα βοσκοτόπια στους κτηνοτρόφους και οι παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν ώστε να εξασφαλιστεί δίκαιη, απρόσκοπτη, σωστή και αντικειμενική κατανομή τους.

Αντιγόνη Ζούντα

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0