Live τώρα    
Υπερψηφίστηκε από ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝ.ΕΛΛ. η ΠΝΠ / "Ναι" κατά πλειοψηφία στην ενίσχυση της ΕΒΖ
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Υπερψηφίστηκε από ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝ.ΕΛΛ. η ΠΝΠ / "Ναι" κατά πλειοψηφία στην ενίσχυση της ΕΒΖ

Υπερψηφίστηκε από τη Βουλή το νομοσχέδιο με το οποίο κυρώνεται η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου για την Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης, με τον υπουργό Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Π. Λαφαζάνης να κατηγορεί την αντιπολίτευση ότι ουσιαστικά επιδιώκει το κλείσιμο της ΕΒΖ, ενώ έστρεψε τα πυρά του και στην Τράπεζα Πειραιώς, που υποστήριξε ψευδώς ότι δεν μπορεί να χρηματοδοτήσει την ΕΒΖ. Ο Π. Λαφαζάνης επισήμανε ότι τα χρήματα που δόθηκαν από τον εκκαθαριστή της Αγροτικής Τράπεζας στην ΕΒΖ δεν είναι κρατική ενίσχυση, καθώς δεν επέρχεται επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Ν.Δ., Κ. Μητσοτάκης, επέμεινε να ρωτά για την έκτακτη ενίσχυση υποστηρίζοντας ότι «αν όντως συνιστά παράνομη κρατική ενίσχυση, το πρόβλημα θα το ξαναβρούμε μπροστά μας». Η κοινοβουλευτική εκπρόσωπος του Ποταμιού, Αντ. Λυμπεράκη, έσπευσε μάλιστα να υπολογίσει και το πρόστιμο για την παράνομη κρατική ενίσχυση στα 10 εκατ. ευρώ. Αντίθετα, ο εισηγητής του Ποταμιού, Αλ. Χατζηδημητρίου, επισήμανε ότι τα 30 εκατ. ευρώ που θα καταβληθούν στην ΕΒΖ πρέπει να αξιοποιηθούν για να αγοραστεί η ζάχαρη που έχει δεσμεύσει η Τράπεζα Πειραιώς ώστε να αποτραπεί η αγορά φασόν ζάχαρης από το εξωτερικό.

Ο Κ. Μητσοτάκης και το ΠΑΣΟΚ επιτέθηκαν στη διάταξη για την επέκταση της ρύθμισης των 100 δόσεων που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο ισχυριζόμενοι ότι έτσι ευνοούνται οι μεγάλοι που δεν πλήρωναν περιμένοντας μια καλύτερη ρύθμιση, με τον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο της Ν.Δ. να κατονομάζει τον μεγαλομέτοχο του ΠΑΟΚ, Ιβ. Σαββίδη.

Αντιπαράθεση για τη φορολόγηση των αγροτικών επιδοτήσεων

Αντιπαράθεση δημιουργήθηκε κι από τη ρύθμιση για τη φορολόγηση των αγροτικών ενισχύσεων και επιδοτήσεων άνω των 12.000 ευρώ. Η αναπληρώτρια υπουργός Οικονομικών Ν. Βαλαβάνη υπογράμμισε ότι, αν απέσυρε την τροπολογία, όπως ζήτησε η Ν.Δ., τότε οι αγρότες θα φορολογούνται από το πρώτο ευρώ για όλες τις ενισχύσεις και επιδοτήσεις που θα λάβουν, με βάση τη ρύθμιση της προηγούμενης κυβέρνησης.

Ο αναπληρωτής υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Β. Αποστόλου, παρατήρησε ότι με τη νέα ρύθμιση φόρο θα πληρώσουν μόνο 50.000 από το ένα εκατομμύριο αγρότες καταβάλλοντας συνολικά 68 εκατ. ευρώ. Βουλευτές της Ν.Δ. επιχείρησαν αρχικά να ισχυριστούν ότι δεν προβλέπεται φορολόγηση των αγροτικών επιδοτήσεων και ενισχύσεων και στη συνέχεια ζήτησαν να αρθεί η φορολόγηση για όλους.

Κώστας Παπαγιάννης

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0