Live τώρα    
Στο Κυβερνητικό Συμβούλιο εξετάζεται σήμερα η εισήγηση / Πώληση του 51% του ΟΛΠ εισηγείται το ΤΑΙΠΕΔ στην κυβέρνηση
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Στο Κυβερνητικό Συμβούλιο εξετάζεται σήμερα η εισήγηση / Πώληση του 51% του ΟΛΠ εισηγείται το ΤΑΙΠΕΔ στην κυβέρνηση

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΓΟΥΡΙΔΗΣ - ΣΠΥΡΟΣ ΡΑΠΑΝΑΚΗΣ

Την πώληση του 51% των μετοχών του ΟΛΠ φέρεται να αποφάσισε το Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ σε χθεσινή του συνεδρίαση ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για τη συνέχιση του διαγωνισμού, που είχε μπει στον "πάγο" μετά τις εκλογές, όπως ενημέρωσε ο πρόεδρος του Ταμείου Στ. Πιτσιόρλας τους εκπροσώπους των λιμενεργατών που παρενέβησαν στη συνεδρίαση.

Την εισήγηση αυτή φέρεται να έστειλε το Δ.Σ. του Ταμείου στο Κυβερνητικό Συμβούλιο προκειμένου να την εξετάσει σήμερα. Σύμφωνα με συνδικαλιστικές πηγές, ο πλειοδότης θα μπορέσει να πάρει στην κατοχή του προοδευτικά το 67% του ΟΛΠ μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, εφόσον έχει εκπληρώσει το σύνολο των επενδύσεων για τις οποίες θα δεσμευτεί. Σημειώνεται ότι και αυτή η απόφαση του Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ τελεί υπό την αίρεση του Κυβερνητικού Συμβουλίου.

Αιφνιδιαστική παρέμβαση στη συνεδρίαση είχαν πραγματοποιήσει το πρωί οι εκπρόσωποι της ΟΜΥΛΕ και της Ένωσης Λιμενεργατών του ΟΛΠ ζητώντας από τον επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ να τους ενημερώσει. Σύμφωνα με τους συνδικαλιστές, ο Στ. Πιρτσιόλας τους έκανε γνωστό ότι η εισήγησή του προβλέπει τη μετατροπή του 67% -που ίσχυε στον μέχρι τώρα διαγωνισμό- σε 51%, με την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών να πραγματοποιείται το φθινόπωρο.

Όπως ανέφεραν οι συνδικαλιστές, το σκεπτικό της "παράτασης" είναι να δοθεί χρόνος προκειμένου να εξεταστούν οι "καλύτερες δυνατές" τροποποιήσεις στους όρους της σύμβασης παραχώρησης ΟΛΠ - Δημοσίου. Παράλληλα διευκρινίστηκε από την πλευρά του Στ. Πιτσιόρλα πως δεν θα επηρεαστούν τα εργασιακά και ότι από την παραχώρηση θα εξαιρεθεί η ακτοπλοΐα.

ΟΜΥΛΕ - Λιμενεργάτες ΟΛΠ: Η κυβέρνηση μεθοδεύει το ξεπούλημα του ΟΛΠ

Έντονη ήταν η αντίδραση από πλευράς εργαζομένων, που με ανακοίνωσή τους καλούν την κυβέρνηση να εγκαταλείψει το "νεοφιλελεύθερο μοντέλο ξεπουλήματος του ΟΛΠ και του ΟΛΘ" και ζητούν να ακυρωθούν οι σχετικοί διαγωνισμοί και να πραγματοποιηθούν επενδύσεις και προσλήψεις. Μάλιστα χαρακτήρισαν "νεκρούς νομικά και πολιτικά" τους διαγωνισμούς, καθώς εκκρεμεί προσφυγή στο ΣτΕ από το σύνολο σχεδόν των φορέων του Πειραιά, μεταξύ των οποίων συνδικαλιστικοί φορείς, τα Επιμελητήρια, ο Δικηγορικός Σύλλογος, η Περιφέρεια και ο δήμος.

"Καταγγέλλουμε την κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ για μεθόδευση στο ξεπούλημα του ΟΛΠ και του ΟΛΘ, καθώς και για απόκρυψη από τον ελληνικό λαό των χαριστικών φοροαπαλλαγών που συνεχίζει να απολαμβάνει η COSCO παρά την καταδικαστική απόφαση της Ε.Ε. και τις σχετικές ενστάσεις για τη δημιουργία μονοπωλίων" αναφέρεται μεταξύ άλλων στην κοινή ανακοίνωση ΟΜΥΛΕ και λιμενεργατών του ΟΛΠ, που προειδοποιούν για αγωνιστικές κινητοποιήσεις σημειώνοντας ότι η κυβέρνηση θα έχει "ακέραια την ευθύνη για την κατάσταση που θα δημιουργηθεί στα λιμάνια".

"Το εγχείρημα της πώλησης των μετοχών δεν αποτελεί λιμενική πολιτική, αλλά νεοφιλελεύθερο θατσερικό μοντέλο που ξεκίνησε η προηγούμενη κυβέρνηση και συνεχίζει η σημερινή ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝ.ΕΛΛ." υπογραμμίζουν. Όπως χαρακτηριστικά μας έλεγαν συνδικαλιστές: "Κάνουν δυστυχώς ό,τι και οι προηγούμενοι. Χωρίς καμία διαβούλευση με τους φορείς, προχωρούν στην καταδίκη του λιμανιού".

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0