Live τώρα    
Γιορτή από τις καθαρίστριες που ξέστησαν τις σκηνές τους / Τα κόκκινα γάντια έδειξαν και θα δείχνουν τον δρόμο
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Γιορτή από τις καθαρίστριες που ξέστησαν τις σκηνές τους / Τα κόκκινα γάντια έδειξαν και θα δείχνουν τον δρόμο

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΝΔΡΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ

Με χαμόγελα, δάκρυα και αγκαλιές ξήλωσαν οι καθαρίστριες του υπουργείου Οικονομικών το "σπίτι" τους, τις τέντες όπου παρέμεναν τις 571 ημέρες του πολύμηνου αγώνα τους, ενόψει της επιστροφής τους "στη δουλειά και στη ζωή". "Οι 595 αγωνιζόμενες καθαρίστριες νίκησαν και συνιστούν 595 super active κατά των λεκέδων της υποκρισίας" έγραφε το πανό της νίκης που ανήρτησαν έξω από το υπουργείο, την ώρα που όλες μαζί βροντοφώναζαν: "Η αλληλεγγύη, το όπλο των λαών, έφερε τη νίκη των καθαριστριών".

Την ώρα που πολλά μέλη της κυβέρνησης έδιναν το "παρών" στην εκδήλωση σε έντονα συγκινησιακά φορτισμένη ατμόσφαιρα, ο Γ. Βαρουφάκης έστελνε από τις Βρυξέλλες τη δέσμευσή του προς τις συμβασιούχους καθαρίστριες του υπουργείου Οικονομικών που δεν έχουν ακόμα δικαιωθεί και συνεχίζουν τη διαμαρτυρία δίπλα στην είσοδο του υπουργείου ότι "ήδη προωθείται προς ψήφιση στη Βουλή διάταξη για την εκ νέου απασχόλησή τους με συμβάσεις έργου μέχρι το τέλος του 2015". "Οι καθαρίστριες αποτελούν σύμβολα της αντίστασης κατά των Μνημονίων", σημείωσε ο υπουργός.

Ν. Βαλαβάνη: "Τους χρωστάει το εργατικό κίνημα"

"Οι καθαρίστριες αποτελούν φιγούρες του ελληνικού και του διεθνούς εργατικού δικαίου", τόνισε για τις -δικαιωμένες πλέον- καθαρίστριες η αναπληρώτρια υπουργός Οικονομικών Νάντια Βαλαβάνη, η οποία έσπευσε στο σημείο φανερά συγκινημένη, κρατώντας ένα κουτί γλυκά. "Δεν ξέρω αν έχουν συνειδητοποιήσει τι τους χρωστάει το εργατικό κίνημα σε μια πολύ δύκολη εποχή, ούτε ξέρω αν συνειδητοποιούν τι τους χρωστάμε ο καθένας μας προσωπικά σε όλη αυτή την πορεία που έφτασε μέχρι σήμερα και την αγωνιστική και πραγματικά γιορταστική αποχώρησή τους", κατέληξε η αναπληρώτρια υπουργός.

Ν. Χουντής: "Εμπνέουν"

"Ο αγώνας των καθαριστριών είναι αγώνας για τα δικαιώματα της κατοχύρωσης των κοινωνικών κατακτήσεων, είναι και αγώνας για την ίση αντιμετώπιση της γυναίκας στις εργασιακές σχέσεις, στην απασχόληση, στην εκπαίδευση, στην κοινωνία" τόνισε στην "Α" ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών, Νίκος Χουντής, συμπληρώνοντας πως "ο αταλάντευτος σταθερός αγώνας των καθαριστριών μάς δίνει δύναμη και εμπνέει".

Ν. Βούτσης: "Ηθικό πλεονέκτημα"

"Σας ευχαριστούμε πάρα πολύ γιατί δώσατε μια ψηφίδα αγώνα, συνέπειας με ιστορική πραγματικά διάσταση», υπογράμμισε ο υπουργός Εσωτερικών και Κοινωνικής Ανασυγκρότησης Νίκος Βούτσης που παρευρέθηκε στην εκδήλωση, εκφράζοντας την ευγνωμοσύνη της κυβέρνησης σε "όσες και όσους αγωνίστηκαν και από αυτό το μετερίζι σε έναν αγώνα δίκαιο κοινωνικά, σε έναν αγώνα που είχε πολύ μεγάλο ηθικό φορτίο, ηθικό πλεονέκτημα απέναντι σε ανάλγητες κοινωνικές πολιτικές".

Γ. Κατρούγκαλος: "Νίκη ενάντια στον φόβο"

«Οι καθαρίστριες νίκησαν, γιατί αγωνίστηκαν, γιατί χωρίς αγώνα τίποτα δεν κερδίζεται», δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Γιώργος Κατρούγκαλος, λίγο πρίν πέσει στις αγκαλιές των καθαριστριών, τονίζοντας παράλληλα ότι η νίκη αυτή είναι "μια απάντηση για δικαιώματα στους εργασιακούς χώρους, σταθερότητα στις εργασιακές σχέσεις, εναντίον του φόβου, ώστε να ξαναγυρίζουμε στην εποχή που είχαμε εργατικά δικαιώματα και εργατικό δίκαιο», κατέληξε.

Ρ. Δούρου: "Σημαντικό μάθημα"

Τη συγκίνησή της δεν μπορούσε να κρύψει ούτε η περιφερειάρχης Αθηνών Ρένα Δούρου, η οποία, αφού χαιρέτισε μία προς μία όλες τις καθαρίστριες που βρίσκονταν στον χώρο, υπογράμμισε σε δηλώσεις της "Στο Κόκκινο" που από τις εφτά το πρωί εξέπεμπε έξω από το υπουργείο Οικονομικών πως "μέσα από τον αγώνα αυτών των γυναικών πήραμε όλοι ένα σημαντικό μάθημα: συνέπεια, σταθερότητα, συλλογικότητα οδηγούν στη νίκη. Οι αγωνιζόμενες καθαρίστριες έδειξαν σε όλους μας ότι μπορούμε ως χώρα να ξανασταθούμε στα πόδια μας με αξιοπρέπεια".

Άνεργες καθαρίστριες στον υπ. Άμυνας

"Ο αγώνας των καθαριστριών έδειξε πως τίποτα δεν πάει χαμένο" δήλωσε στο "Κόκκινο" ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Άμυνας Κώστας Ήσυχος, ο οποίος προανήγγειλε πως, αντιθέτως με ό,τι συνέβαινε τόσα χρόνια στο υπουργείο, "όπου ιδιωτικές εταιρείες καθαρισμού έχουν υπογράψει υπέρογκες, αδιαφανείς συμβάσεις", θα προσληφθούν άνεργες καθαρίστριες από τον ΟΑΕΔ.

Δ. Βίτσας: "Δικαίωση"

"Η νίκη των καθαριστριών προσφέρει δικαίωση, δικαίωση ενός αγώνα με πείσμα , με αντοχή, προσφέρει διδάγματα ότι δεν φτάνει να έχεις δίκιο, χρειάζεται συγχρόνως να είσαι και αποφασισμένος να δίνεις τον αγώνα σου με μυαλό αλλά και ξεπερνώντας όλες τις δυσκολίες, δημιουργώντας κοινωνική αλληλεγγύη" τόνισε στην "Αυγή" ο βουλευτής της Β' Αθηνών Δημήτρης Βίτσας.

"Τη σημερινή μας νίκη θα τη χαρούμε περισσότερο όταν το ενάμισι εκατομμύριο άνεργοι ζήσουν καλύτερες ημέρες, όταν φύγει το γκρίζο" υπογράμμισε στην "Α" η Ευαγγελία Αλεξάκη, αγωνιζόμενη καθαρίστρια, που κατέληξε λέγοντας πως "τα κόκκινα γάντια, αυτό το εργαλείο της δουλειάς μας, έδειξαν τον δρόμο και θα συνεχίσουν να τον δείχνουν από εδώ και πέρα".

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0