Την αντίθεσή τους στην εφαρμογή του μέτρου της "διακοψιμότητας", που συζητείται αυτή την περίοδο ως ένα μέσο μείωσης του ενεργειακού κόστους της βαριάς βιομηχανίας, εκφράζουν εκπρόσωποι της ηλεκτροπαραγωγής από ΑΠΕ θεωρώντας ότι αυτοί θα επωμιστούν, κυρίως, το κόστος μιας τέτοιας πολιτικής.
Η Ελληνική Επιστημονική Ένωση Αιολικής Ενέργειας (ΕΛΕΤΑΕΝ) και ο Σύνδεσμος Εταιρειών Φωτοβολταϊκών (ΣΕΦ) επισημαίνουν ότι, αν υιοθετηθεί το πλαίσιο, που έχει στην ουσία ήδη προετοιμάσει η προηγούμενη κυβέρνηση, τελικά θα επιβληθεί ένας ακόμα έμμεσος φόρος (Μεταβατικό Τέλος Ασφάλειας Εφοδιασμού - τέλος διακοψιμότητας), ως πηγή εσόδων για τις "υπηρεσίες διακοπτόμενου φορτίου" που αποσκοπούν στην παροχή χαμηλότερων τιμολογίων στη βιομηχανία, επιβαρύνοντας όμως παραγωγούς ΑΠΕ και καταναλωτές.
Θεωρούν ότι δεν υφίσταται πραγματική ανάγκη υπηρεσιών διακοψιμότητας, καθώς υπάρχει επάρκεια ισχύος στο σύστημα με τη συνεισφορά και των ΑΠΕ.
Κατά τον ΣΕΦ το διακοπτόμενο τιμολόγιο πρόκειται να δοθεί συλλήβδην, χωρίς να βασίζεται σε πραγματική παροχή υπηρεσίας εφεδρείας μέσω καταναλωτών, οπότε δημιουργείται χρηματικό έλλειμμα που καλούνται να καλύψουν οι ηλεκτροπαραγωγοί με μη αναλογικό τρόπο, αφού οι ΑΠΕ αποζημιώνονται με εγγυημένες τιμές και δεν έχουν δυνατότητα μετακύλισης στο τιμολόγιό τους, σε αντίθεση με τους συμβατικούς παραγωγούς. Ζητάει άμεση κατάργηση των ρυθμίσεων του νόμου 4203/2013, που προβλέπει τέλος διακοψιμότητας, το οποίο χαρακτηρίζει "συγκαλυμμένο φόρο υπέρ τρίτων και μέτρο προφανώς ευάλωτο νομικά".
Η ΕΛΕΤΑΕΝ σημειώνει ότι έχει προκαλέσει σύγχυση στην αγορά και την κοινωνία "η απουσία ξεκάθαρης και δεσμευτικής πολιτικής θέσης της νέας κυβέρνησης για τη στρατηγική ανάπτυξης ΑΠΕ" και για άλλη μια φορά, όπως δεκαετίες τώρα, "η πολιτική εξουσία προσπαθεί να διαχειριστεί με άτσαλο, αντιεπιστημονικό και αντιαναπτυξιακό τρόπο ένα υπαρκτό πρόβλημα: τη στήριξη της ελληνικής βιομηχανίας, που προσφέροντας απασχόληση και ενίσχυση εξαγωγών αποτελεί -μαζί με την αιολική ενέργεια- μια από τις ελπίδες για έξοδο από την κρίση".
Αντιδράσεις σε ενδεχόμενη μη καταβολή ΕΤΜΕΑΡ από προμηθευτές
Την αντίθεσή του στο ενδεχόμενο να μην καταβάλλουν οι προμηθευτές το ΕΤΜΕΑΡ για τους ανείσπρακτους λογαριασμούς, που φέρεται να έχει ζητήσει η ΔΕΗ, εκφράζει ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτροπαραγωγών από ΑΠΕ (ΕΣΗΑΠΕ).
Σε επιστολή του προς τον υπουργό ΠΑΠΕΝ, Π. Λαφαζάνη, ο Σύνδεσμος επισημαίνει ότι θεωρεί το ΕΤΜΕΑΡ αναπόσπαστο στοιχείο του κόστους παραγωγής του ηλεκτρικού ρεύματος που οι προμηθευτές (ΔΕΗ - ιδιώτες) πωλούν στους πελάτες τους και κατά συνέπεια αποτελεί κόστος της προμήθειας και ως τέτοιο είναι αποκλειστικά ευθύνη των προμηθευτών να το αποδίδουν εν τω συνόλω του στον ΛΑΓΗΕ (Λειτουργός Αγοράς) ως πληρωμή για την ηλεκτρική ενέργεια που ήδη προμηθεύτηκαν από αυτόν, μέρος της οποίας ήταν και η ενέργεια από ΑΠΕ.
Σημειώνει δε ότι η επιλεκτική ανάληψη από τους προμηθευτές μόνο μέρους του εμπορικού ρίσκου τους (αυτού που αφορά τις συμβατικές KWh) είναι λογικά, μεθοδολογικά και ενεργειακά απαράδεκτη, πολύ περισσότερο από τη στιγμή που φαίνεται να προκρίνει την "προστασία" ακόμα και των ξένων παραγωγών από τους οποίους εισάγεται ρεύμα έναντι των εγχώριων παραγωγών ΑΠΕ.