Live τώρα    
Πρωτομαγιά ορόσημο για τις διεκδικήσεις των εργαζομένων
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Πρωτομαγιά ορόσημο για τις διεκδικήσεις των εργαζομένων

Η επαναφορά των εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων, η διαγραφή του χρέους και ο τερματισμός πολιτικών λιτότητας βρίσκονται στο επίκεντρο των διεκδικήσεων των εργαζομένων και των συνδικάτων στο πλαίσιο των κινητοποιήσεων για τον εορτασμό της Εργατικής Πρωτομαγιάς την προσεχή Παρασκευή 1η Μάη στην πλατεία Κλαυθμώνος στις 11.00.

Ο κύκλος της πεντάχρονης μνημονιακής κατακρήμνισης των εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων, με διαρκείς επιθέσεις ενάντια στους εργαζόμενους, τους άνεργους, τους συνταξιούχους, τους νέους και στις νέες κλείνει σταδιακά με τις διαδοχικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης για την επαναφορά την Συλλογικών Συμβάσεων, αλλά και τη (σταδιακή) επαναφορά του κατώτατου μισθού στα προ μνημονίου επίπεδα.

Η φετινή Εργατική Πρωτομαγιά βρίσκει τους εργαζόμενους και τα συνδικάτα, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά σε όλη την Ευρώπη, να βρίσκονται σε θέσεις μάχης ενάντια στις νεοφιλελεύθερες πολιτικές της λιτότητας και της συρρίκνωσης των εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων τους.

Οι συνδικαλιστικές οργανώσεις ΓΣΕΕ - ΕΚΑ, ΑΔΕΔΥ και ΜΕΤΑ, τιμώντας την Εργατική Πρωτομαγιά, οργανώνουν την Παρασκευή 1η Μαΐου κεντρική απεργιακή εκδήλωση στις 11.00 π.μ. στην πλατεία Κλαυθμώνος, ενώ το ΜΕΤΑ έχει προγραμματίσει προσυγκέντρωση στα Χαυτεία στις 10.30 το πρωί.

"Οι εργαζόμενοι, οι συνταξιούχοι, οι άνεργοι, τα 'συνήθη υποζύγια' έχουν πληρώσει και πληρώνουν το 'μάρμαρο' των μνημονιακών πολιτικών, με τη βίαιη αναπροσαρμογή των εισοδημάτων τους μέσω της δραστικής μείωσης μισθών, ημερομισθίων, συντάξεων, επιδομάτων, αλλά και μέσω της μεγάλης αύξησης της φορολογίας. Έχουν δυσκολία πρόσβασης σε μια σειρά από κοινωνικά αγαθά και υπηρεσίες λόγω της συρρίκνωσης του κοινωνικού κράτους και της διάλυσης της Υγείας" τονίζει σε ανακοίνωσή του το ΜΕΤΑ, καλώντας τους εργαζόμενους, τους συνταξιούχους, τους άνεργους, κάθε πολίτη σε όλη τη χώρα που έχει πληγεί από τα Μνημόνια να πάρουν μαζικά μέρος στους εορτασμούς της Εργατικής Πρωτομαγιάς, που θα γίνουν σε ολόκληρη τη χώρα, διεκδικώντας το δικαίωμα των εργαζομένων, των συνταξιούχων, των άνεργων, του λαού στη ζωή με αξιοπρέπεια.

Δεν υποχωρούμε...

"Δεν υποχωρούμε στους εκβιασμούς, δεν θα σκύψουμε το κεφάλι, δεν κάνουμε πίσω. Θα βαδίσουμε ανυποχώρητα μπροστά, οικοδομώντας μια χώρα ανεξάρτητη, κυρίαρχη, με δημοκρατία, ελευθερία, δικαιοσύνη, αλληλεγγύη, με προτεραιότητα στις ανάγκες και στα δικαιώματα των εργαζομένων, των συνταξιούχων, των άνεργων, του λαού.

Στους πολιτικούς και οικονομικούς εκβιασμούς διαπραγματευόμαστε με τα δικά μας όπλα: τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις, την οργάνωση και τη συσπείρωση στα συνδικάτα, την ενότητα και τον συντονισμό των αγώνων, την ταξική μας αλληλεγγύη" καταλήγει το ΜΕΤΑ.

ΓΣΕΕ - ΕΚΑ: Κατάργηση των μνημονιακών νόμων

Την άμεση κατάργηση όλων των αντεργατικών μνημονιακών νόμων, την άμεση επαναφορά του κατώτατου μισθού στα 751 ευρώ, αλλά και την επαναφορά του θεσμού των ελεύθερων συλλογικών διαπραγματεύσεων ζητούν ΓΣΕΕ - ΕΚΑ.

"Διεκδικούμε αποκατάσταση όλων των χαμένων θέσεων εργασίας, πολιτικές που θα δημιουργούν ανάπτυξη και δεν θα εντείνουν την ύφεση, εργασία με αξιοπρεπείς μισθούς και φυσικά αξιοπρεπείς συντάξεις για τους απόμαχους της εργασίας. Διεκδικούμε τριμερή χρηματοδότηση του ασφαλιστικού συστήματος και εύρεση νέων πόρων για τη στήριξή του. Καμία αλλαγή στα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης και αξιοποίηση της περιουσίας των ταμείων".

ΑΔΕΔΥ: Διαγραφή του χρέους

Στο ίδιο πλαίσιο διεκδικήσεων, η ΑΔΕΔΥ εστιάζει στην κατάργηση των Μνημονίων και των εφαρμοστικών νόμων, αλλά και στη διαγραφή του χρέους, που, όπως τονίζει, "αποτελεί όρο για την επιβίωση της χώρας, του λαού και των εργαζομένων".

Ακόμα, στο διεκδικητικό πλαίσιο η ΑΔΕΔΥ προτάσσει:

* Αξιοποίηση των πλουτοπαραγωγικών πηγών της χώρας προς όφελος του λαού και όχι για τα συμφέροντα του ντόπιου και ξένου κεφαλαίου.

* Επανάκτηση του ελέγχου δημόσιων επιχειρήσεων στρατηγικής σημασίας και εθνικοποίηση - κοινωνικοποίηση του τραπεζικού συστήματος.

* Αύξηση των μισθών και των συντάξεων και επαναφορά του θεσμικού πλαισίου των συλλογικών διαπραγματεύσεων και των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας.

* Ριζική αλλαγή του φορολογικού συστήματος, το οποίο με τις ρυθμίσεις που περιλαμβάνει, αλλά και με τη φοροδιαφυγή, τη φοροαποφυγή, τη φοροκλοπή και ταυτόχρονα με εξοντωτικά φορολογικά μέτρα σε βάρος των μισθωτών, των συνταξιούχων και των επαγγελματιών υπηρετεί τα συμφέροντα της οικονομικής ελίτ της χώρας μας.

* Προώθηση όλων των αναγκαίων νομοθετικών ρυθμίσεων για την κατάργηση των «ελαστικών» μορφών απασχόλησης και για την κατοχύρωση σταθερής και μόνιμης εργασίας με πλήρη εργασιακά δικαιώματα.

* Διεκδίκηση του κατοχικού δανείου και των πολεμικών αποζημιώσεων για τις καταστροφές που προκάλεσε η χιτλερική θηριωδία στη χώρα μας.

* Κατοχύρωση της ανεξαρτησίας, της εθνικής κυριαρχίας, της Δημοκρατίας, της Δικαιοσύνης και αλληλεγγύης στη χώρα μας, με προτεραιότητα στις ανάγκες και στα δικαιώματα των ανέργων, των εργαζόμενων, των συνταξιούχων, του λαού και της νεολαίας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0