ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΣΠΥΡΟΣ ΡΑΠΑΝΑΚΗΣ
Η επίσημη ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που επιβάλλει στην COSCO να επιστρέψει κρατικές ενισχύσεις ύψους 30 εκατ. ευρώ, αναμένεται να δημοσιοποιηθεί, πιθανώς και σήμερα. Είχε προηγηθεί δελτίο Τύπου της Κομισιόν, σύμφωνα με το οποίο από τις έρευνες της επιτροπής για τη λειτουργία της ΣΕΠ στο λιμάνι του Πειραιά διαπιστώθηκαν φοροαπαλλαγές και ειδικές ρυθμίσεις προς όφελος της εταιρείας στον νόμο, με τον οποίο κυρώθηκε η σύμβαση παραχώρησης. Οι συγκεκριμένες ρυθμίσεις κρίθηκαν αντίθετες με την ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η απόφαση αυτή είναι άμεσα εκτελεστή και τίθεται σε ισχύ αμέσως μετά τη δημοσίευσή της στην εφημερίδα της Ε.Ε. Το ποσό υπολογίζεται στα 30 εκατ. ευρώ για τα πέντε χρόνια λειτουργίας της ΣΕΠ στο Ικόνιο, ωστόσο το ακριβές μέγεθος θα προσδιοριστεί από το υπουργείο Οικονομικών. Η απόφαση αυτή δεν μπορεί να προσβληθεί από την εταιρεία, αλλά μόνο από το Δημόσιο. Μάλιστα, εάν το Δημόσιο καταθέσει έφεση κατά της απόφασης, μέχρι να εκδοθεί απόφαση επί της έφεσης τα χρήματα πρέπει να καταβληθούν και να σταματήσει η εφαρμογή των φοροαπαλλαγών, αλλιώς το Δημόσιο θα κληθεί να πληρώσει τα "σπασμένα". Το σημαντικότερο "αγκάθι" δεν θεωρείται το οικονομικό, αλλά το ότι ζητείται να πάψουν να εφαρμόζονται βασικές ρυθμίσεις για τη λειτουργία της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά.
ΓΣΕΕ: Να εφαρμοστούν οι προγραμματικές δεσμεύσεις για τα λιμάνια
Στο μεταξύ συνεχίζονται οι αντιδράσεις στο μέτωπο της πώλησης του 67% του ΟΛΠ. Σύμφωνα με πληροφορίες, είναι πιθανό τις ερχόμενες μέρες να πραγματοποιηθούν συναντήσεις ενημέρωσης μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων υπουργών και αναπληρωτών.
Την αντίθεσή της με την πώληση του 67% του ΟΛΠ και του ΟΛΘ εξέφρασε με ανακοίνωσή της η ΓΣΕΕ καλώντας την κυβέρνηση "όπως δεσμεύτηκε στις προγραμματικές της δηλώσεις, να αποσύρει τους διαγωνισμούς πώλησης του μετοχικού κεφαλαίου των ΟΛΠ, ΟΛΘ" αλλά και να εφαρμόσει άμεσα την απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και να καταργήσει τις "παράνομες φοροελαφρύνσεις που έχουν δοθεί στην COSCO". Παράλληλα ζητάει να διεξαχθεί δημιουργικός διάλογος με τους εργαζόμενους, την Αυτοδιοίκηση και τους παραγωγικούς φορείς για την ανάπτυξη των λιμανιών, με στόχο τη διασφάλιση του δημόσιου χαρακτήρα τους αλλά και των θεσπισμένων εργασιακών σχέσεων.