Να κλείσουν άμεσα τα παράνομα καταλύματα, για να πάψει η οικονομία να αιμορραγεί, ζητούν οι τουριστικοί φορείς, που παρευρέθησαν χθες στην 18η ετήσια γενική συνέλευση της Συνομοσπονδίας Επιχειρηματιών Ενοικιαζόμενων Δωματίων Διαμερισμάτων Ελλάδας. Υπολογίζεται ότι λειτουργούν περισσότερα από 200.000 παράνομα καταλύματα (αριθμός που αντιστοιχεί στο 20% των νόμιμων κλινών), καλύπτουν το 40% των διανυκτερεύσεων σε σύνολο 98 εκατομμυρίων το 2015 και οι ιδιοκτήτες τους αποσπούν περί τα 2 δισ. ευρώ.
"Πρέπει επιτέλους να μπει μια τάξη στον χώρο της διαμονής και να υπάρξει προστασία των νομίμων επιχειρήσεων, που καλούνται να 'σηκώσουν' τα φορολογικά και ασφαλιστικά βάρη, σε αντίθεση με όσους παρανομούν, οι οποίοι δεν καταβάλλουν ούτε ένα ευρώ στα ταμεία του κράτους, ενώ πολλοί εξ αυτών καταθέτουν τα μισθώματα σε λογαριασμούς του εξωτερικού" τόνισε ο πρόεδρος της Συνομοσπονδίας Κ. Μπρεντάνος. Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν η τοποθέτηση του προέδρου του ΞΕΕ Γ. Τσακίρη, ενώ ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Ανδρ. Ανδρεάδης πρότεινε την καταγραφή των παράνομων καταλυμάτων και την διαβίβαση των στοιχείων στις ελεγκτικές αρχές εκτιμώντας ότι το Δημόσιο θα αποκομίσει πολλαπλά έσοδα από πρόστιμα, σε σχέση με τυχόν αύξηση του ΦΠΑ στο τουριστικό πακέτο, για την οποία, όμως, έλαβε διαβεβαίωση από τον υπουργό Οικονομικών Γ. Βαρουφάκη ότι δεν θα γίνει.
Από την πλευρά της, η αναπληρώτρια υπουργός Τουρισμού Ελ. Κουντουρά δεσμεύτηκε ότι θα στηρίξει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις του κλάδου είτε με κοινοτικούς είτε με εθνικούς πόρους και ότι επεξεργάζεται τη διεύρυνση του προγράμματος κοινωνικού τουρισμού, ώστε περισσότεροι Έλληνες να κάνουν διακοπές. Υπέρ των μεταρρυθμίσεων που θα απλοποιούν τις γραφειοκρατικές διαδικασίες, "ξεκινώντας από τη φορολογία και την ασφάλιση", τάχθηκε ο Στ. Σαμοϊλης, υπεύθυνος του Τμήματος Τουρισμού του ΣΥΡΙΖΑ, τονίζοντας την ανάγκη για "ένα νέο πλαίσιο χωρίς εξαιρέσεις". Σημειωτέον ότι μέρος των ιδιοκτητών ασφαλίζεται στον ΟΓΑ και μέρος αυτών στον ΟΑΕΕ.
ΗΛΕΚΤΡΑ ΒΙΣΚΑΔΟΥΡΑΚΗ