Live τώρα    
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗΣ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ / Πρωτοφανείς μεθοδεύσεις σε βάρος των καταναλωτών ηλεκτρισμού
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗΣ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ / Πρωτοφανείς μεθοδεύσεις σε βάρος των καταναλωτών ηλεκτρισμού

Για πρωτοφανείς μεθοδεύσεις με αποτέλεσμα την επιβάρυνση των τιμολογίων ηλεκτρισμού των καταναλωτών κάνει λόγο το υπουργείο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας αναφερόμενο στην «απαράδεκτη», όπως τη χαρακτηρίζει, απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ) για αύξηση έως 32% των χρεώσεων στο ΕΤΜΕΑΡ (πρώην τέλος ΑΠΕ).Υπενθυμίζεται ότι την περασμένη Παρασκευή αναρτήθηκε στη «Διαύγεια» η απόφαση αυτή της ΡΑΕ -με ημερομηνία 30.12.2014- που αφορά πρόσθετες χρεώσεις με ισχύ από 1.1.2015...

Σύμφωνα με το υπουργείο, η απόφαση της ΡΑΕ να αυξήσει για μια ακόμα φορά το ΕΤΜΕΑΡ και κατά συνέπεια τους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος για τα νοικοκυριά, τους αγρότες και άλλες επιχειρηματικές κατηγορίες, είναι επί της ουσίας απολύτως απαράδεκτη και κυρίως είναι πρωτοφανής και εξοργιστική η μεθόδευση που ακολουθήθηκε για να δημοσιοποιηθεί.

Σημειώνει παράλληλα ότι η μνημονιακή αυτή απόφαση της ΡΑΕ ελήφθη στις 30.12.2014, δηλαδή στην αρχή της προεκλογικής περιόδου και προφανώς σε συμπαιγνία με την απελθούσα κυβέρνηση και για μην προκαλέσει δυσμενείς εντυπώσεις σε βάρος της έμεινε αδικαιολόγητα και προκλητικά στο συρτάρι, για να δημοσιοποιηθεί δύο και πάνω μήνες μετά, στις 04.03.2015 επί των ημερών της νέας κυβέρνησης. Το υπουργείο καταγγέλλει αυτές τις μακιαβελικές πρακτικές, οι οποίες, όπως τονίζει, «θα έμοιαζαν με φαρσοκωμωδία αν δεν είχαν βαρύ τίμημα για τους πολίτες, σε μια περίοδο σκληρότατης δοκιμασίας τους». Πρόκειται για προφανές παράδειγμα των «υπερεξουσιών» που έχουν εκχωρήσει οι προηγούμενες κυβερνήσεις στη ΡΑΕ, απεμπολώντας επί της ουσίας την υποχρέωση του δημοσίου ελέγχου, ιδιαίτερα δε στον κρίσιμο ενεργειακό τομέα.

Άλλωστε, ερωτηματικά εγείρουν και οι τελευταίοι χειρισμοί της «ακέφαλης» πλέον και χωρίς πλήρη ολομέλεια Αρχής ως προς την επαναφορά εναλλακτικής εξέλιξης του πρόσφατα καταργηθέντος Μηχανισμού Ανάκτησης Μεταβλητού Κόστους (ΜΑΜΚ), που θα οδηγήσει αναπόφευκτα σε νέες επιβαρύνσεις των τιμολογίων όλων των καταναλωτών. Υπενθυμίζεται ότι ο υπουργός ΠΑΠΕΝ Π. Λαφαζάνης έχει προαναγγείλει, με την ανάληψη των καθηκόντων του, αφενός μείωση του κόστους παραγωγής ηλεκτρισμού που θα μετακυλισθεί σε όλους τους καταναλωτές αφετέρου «περιορισμό» της ΡΑΕ στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών κανονισμών, ώστε το Δημόσιο να έχει ουσιαστικό ρόλο στη χάραξη των ενεργειακών πολιτικών.

Α.Ζ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0