Η ρύθμιση των οφειλών στα ασφαλιστικά ταμεία, το "φρένο" στις μειώσεις συντάξεων και η επαναφορά της 13ης σύνταξης για τους χαμηλοσυνταξιούχους βρέθηκαν στο επίκεντρο της χθεσινής συνάντησης του αναπληρωτή υπουργού Κοινωνικής Ασφάλισης Δημ. Στρατούλη με τη ΓΣΕΕ. Ο αναπληρωτής υπουργός δεσμεύτηκε για τη σταδιακή αποκατάσταση των απωλειών που προέκυψαν στις συντάξεις και στα ασφαλιστικά δικαιώματα, από τα πέντε χρόνια του Μνημονίου, με πρώτο βήμα την επαναχορήγηση της 13ηςσύνταξης στους χαμηλοσυνταξιούχους, ενώ ζήτησε από την τριτοβάθμια συνομοσπονδία να στηρίξει τις βελτιωτικές αλλαγές που προωθεί η κυβέρνηση στο ασφαλιστικό σύστημα.
Θετικά αποτίμησε τη συνάντησε η ΓΣΕΕ, τονίζοντας ότι "οι προτεραιότητες και οι νομοθετικές πρωτοβουλίες που ο υπουργός μάς είπε ότι αναλαμβάνει μας βρίσκουν ικανοποιημένους. Είναι στην κατεύθυνση των διεκδικήσεων που είχε θέσει η ΓΣΕΕ όλη την προηγούμενη περίοδο των μεγάλων εντάσεων. Υπενθυμίσαμε πάντως στον υπουργό και νομίζω ότι το έχει εξίσου καλά με μας αντιληφθεί, μια και προέρχεται από τα σπλάχνα του εργατικού κινήματος, ότι το μεγάλο ζήτημα για την κοινωνική ασφάλιση είναι ότι για να μπορέσουμε να την αποκαταστήσουμε, σε μια ισχυρή κατάσταση, είναι να εξευρεθούν οι πόροι που με βάναυσο τρόπο έχουν περικοπεί απ' αυτήν. Και εδώ υπάρχουν πολιτικές και είμαστε διατεθειμένοι να στηρίξουμε και να εξεύρουμε και νέους τρόπους μαζί με το υπουργείο, ώστε να μπορέσει να στηριχτεί ο καθολικός, αλληλέγγυος και αναδιανεμητικός χαραχτήρας της κοινωνικής ασφάλισης.
"Η ΓΣΕΕ θα βρεθεί αλληλέγγυα, συμμέτοχος, συμπαραστάτης σε κάθε ενέργεια της κυβέρνησης που θα αποκαθιστά τους εργαζόμενους και τους συνταξιούχους από τις πληγές που έχουν δεχτεί από τη μνημονιακή λαίλαπα. Όλα κρίνονται στο πεδίο της εφαρμογής και η βούληση του υπουργού, όπως εκφράστηκε εδώ, ήταν δεδομένη και περιμένουμε να εφαρμοστεί" δήλωσε ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ.
Ρωμανιάς: "Γκρεμίσανε το ασφαλιστικό και μιλάνε"...
Διευκρινίσεις σχετικά με παλαιότερη πρότασή του για το ασφαλιστικό έδωσε ο γ.γ. του υπουργείου Γιώργος Ρωμανιάς, τονίζοντας: "Δεν έκανα καμία πρόταση τώρα. Την πρόταση την έκανα στο πλαίσιο του κοινωνικού διαλόγου το 2009. Είναι δική μου πρόταση, δεν έχει τεθεί καν στο κυβερνητικό επίπεδο και έγραψαν και στις εφημερίδες ότι είναι μια πρόταση παλιά, την οποία εγώ έχω υποστηρίξει, επιστημονική πρόταση, ισχύει σε άλλες χώρες και έχει το προτέρημα ότι εξασφαλίζει κοινωνική δικαιοσύνη διότι όλοι οι Έλληνες παίρνουν την ίδια σύνταξη με τα ίδια χρόνια και με τις ίδιες προϋποθέσεις". Αναφορικά με τις αντιδράσεις από την πλευρά του ΠΑΣΟΚ, τόνισε: "Οι άνθρωποι βρυκολακιάσανε διότι όταν είχα καταθέσει την πρόταση, τρεις υπουργοί ήταν στην αίθουσα που γινόταν δημόσια η συνεδρίαση και κατατέθηκε παρόντων των υπουργών Εργασίας και Οικονομικών και του υφυπουργού Εργασίας και δεν είπαν απολύτως τίποτα. Το θυμήθηκαν τώρα και έβγαλαν ανακοίνωση. Οι άνθρωποι είναι και αστοιχείωτοι και λένε ότι αν εφαρμοστεί αυτό το σύστημα, θα πέσουν οι συντάξεις 50%. Δεν κάθονται στα αυγά τους; Έχουν γκρεμίσει το συνταξιοδοτικό σύστημα, έχουν σακατέψει τις συντάξεις και βγήκαν τώρα να μιλήσουν. Τι να πουν; Τη σαχλαμάρα αυτή;" αναρωτήθηκε.