Live τώρα    
Σύλλογος ΥΠΥΤ για Χίο / Κενά που απαιτούν πλήρη διαλεύκανση - Κανένας άνθρωπος δεν είναι λαθραίος
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Σύλλογος ΥΠΥΤ για Χίο / Κενά που απαιτούν πλήρη διαλεύκανση - Κανένας άνθρωπος δεν είναι λαθραίος

Τραγωδία στη Χίο
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ /EUROKINISSI

Θλίψη και αποτροπιασμό για την πολύνεκρη τραγωδία στη Χίο εκφράζουν οι εργαζόμενοι στην Υπηρεσία Υποδοχής και Ταυτοποίησης (ΥΠΥΤ) του υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου, σημειώνοντας ότι οι συνθήκες κάτω από τις οποίες σημειώθηκε αφήνουν «κενά και ερωτηματικά που απαιτούν πλήρη διαλεύκανση».

Σε σχετική ανακοίνωση ο Σύλλογος της Υπηρεσίας Υποδοχής και Ταυτοποίησης, υπενθυμίζει ότι η «προστασία των ανθρώπων που βρίσκονται στη θάλασσα σε κατάσταση κινδύνου αποτελεί ύψιστη υποχρέωση που απορρέει από το Διεθνές Δίκαιο και τις διεθνείς συμβάσεις».

Παράλληλα αναφέροντας ότι το τελευταίο διάστημα χρησιμοποιείται συστηματικά ο όρος «λαθρομετανάστες» από πρόσωπα της πολιτικής σφαίρας της χώρας, ο Σύλλογος τονίζει ότι «ο όρος αυτός είναι νομικά ανυπόστατος και ηθικά απαράδεκτος» και πως «η χρησιμοποίησή του, επιχειρεί να δημιουργήσει κοινωνικό αυτοματισμό και να αφαιρέσει την ανθρώπινη υπόσταση εκείνων που χρειάζονται τη στήριξή μας».

«Η θέση του Συλλόγου μας, που χρόνια τώρα υποδεχόμαστε αυτούς τους ανθρώπους, ακούμε τις ιστορίες τους και γνωρίζουμε τις συνθήκες κάτω από τις οποίες εγκαταλείπουν τις χώρες τους είναι ότι, ότι κανένας άνθρωπος δεν είναι λαθραίος, αλλά όλοι είμαστε ισότιμα μέλη της παγκόσμιας ανθρώπινης κοινότητας» επισημαίνει ακόμα.

Τέλος ο Σύλλογος της Υπηρεσίας Υποδοχής και Ταυτοποίησης υπογραμμίζει ότι απαιτεί την πλήρη διαλεύκανση της υπόθεσης της Χίου, τον τερματισμό της ρητορικής μίσους καθώς και την στήριξη των Δομών υποδοχής της Υπηρεσίας.

Αναλυτικά η ανακοίνωση

Ο Σύλλογος της Υπηρεσίας Υποδοχής και Ταυτοποίησης εκφράζει τη θλίψη και τον αποτροπιασμό του, για το πρόσφατο τραγικό συμβάν στη Χίο, που είχε ως αποτέλεσμα την απώλεια 15 συνάνθρωπων μας, αναμεσά τους και παιδιά.

Ως εργαζόμενοι στην Υπηρεσία Υποδοχής και Ταυτοποίησης (ΥΠΥΤ), έχουμε ως θεσμικό και ηθικό καθήκον τη παροχή φιλοξενίας και φροντίδας των αιτούντων άσυλο και ως εκ τούτου έχουμε την υποχρέωση να μην σωπάσουμε σε αυτή τη νέα τραγωδία.

Οι συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη το δυστύχημα αφήνει πολλά κενά και ερωτηματικά αναπάντητα που απαιτούν πλήρη διαλεύκανση. Υπενθυμίζουμε ότι:

- ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗ ΔΙΑΣΩΣΗ

H προστασία των ανθρώπων που βρίσκονται στη θάλασσα σε κατάσταση κινδύνου αποτελεί ύψιστη υποχρέωση που απορρέει από το Διεθνές Δίκαιο και τις διεθνείς συμβάσεις. Και ως εκ τούτου ο καθένας που θα βρεθεί σε αυτή τη δυσμενή θέση έχει το δικαίωμα στη διάσωση χωρίς καμία εξαίρεση και «αστερίσκο».

-Η ΡΗΤΟΡΙΚΗ ΤΗΣ ΑΠΑΝΘΡΩΠΙΣΗΣ

Το τελευταίο διάστημα χρησιμοποιείται συστηματικά ο όρος «λαθρομετανάστες» από πρόσωπα της πολιτικής σφαίρας της χώρας. Τονίζουμε ότι ο όρος αυτός είναι νομικά ανυπόστατος και ηθικά απαράδεκτος. Η χρησιμοποίησή του, επιχειρεί να δημιουργήσει κοινωνικό αυτοματισμό και να αφαιρέσει την ανθρώπινη υπόσταση εκείνων που χρειάζονται τη στήριξή μας.

Η θέση του Συλλόγου μας, που χρόνια τώρα υποδεχόμαστε αυτούς τους ανθρώπους, ακούμε τις ιστορίες τους και γνωρίζουμε τις συνθήκες κάτω από τις οποίες εγκαταλείπουν τις χώρες τους είναι ότι, ότι κανένας άνθρωπος δεν είναι λαθραίος, αλλά όλοι είμαστε ισότιμα μέλη της παγκόσμιας ανθρώπινης κοινότητας.

Απαιτούμε:

-Tην πλήρη διαλεύκανση της υπόθεσης.

-Τον τερματισμό της ρητορικής μίσους.

-Την στήριξη των Δομών υποδοχής της Υπηρεσίας μας, ώστε να επιτελούμε το σημαντικό έργο μας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Τέλος, εκφράζουμε τα συλλυπητήριά μας στις οικογένειες των θυμάτων και ευχόμαστε περαστικά το ταχύτερο δυνατόν στους τραυματίες.

ΤΟ ΔΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΤΗΣ ΥΠΥΤ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0