Αυτό για το οποίο προειδοποιούσαν οι εργαζόμενοι του ΟΑΚ και η δημοτική αρχή Χανιών, ότι δηλαδή αν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα για την αποσυμφόρηση της ασφυκτικά γεμάτης προσωρινής δομής φιλοξενίας μεταναστών στην Αγυιά θα χαθεί ο έλεγχος, έγινε χθες Τρίτη (17/9) τη νύχτα πραγματικότητα. Η άφιξη νέων ομάδων μεταναστών προκάλεσε μεγάλη ένταση και συμπλοκές, ενώ απειλήθηκε γενικευμένη σύρραξη, η οποία αποσοβήθηκε τελικά με την επέμβαση της αστυνομίας.
Σύμφωνα με το zarpanews.gr, η διανομή του βραδινού φαγητού έγινε αφορμή για άγριο καβγά μεταξύ των φιλοξενούμενων, με τον χώρο να μετατρέπεται μέσα σε λίγα λεπτά σε πεδίο μάχης.
Όπως αναφέρει το τοπικό μέσο, έντονες ήταν οι αντιδράσεις από τους φιλοξενούμενους που βρίσκονταν εκεί για αρκετές ημέρες στην εικόνα των νέων ομάδων. Η απογοήτευση και η αγανάκτηση για τις συνθήκες διαβίωσης ξεχείλισαν, και η αποσύνθεση της ψυχραιμίας ανάμεσα στους μετανάστες ήταν σχεδόν αναπόφευκτη, γράφει χαρακτηριστικά.
Η αναχώρηση 166 ατόμων το ίδιο βράδυ, σε μια αποτυχημένη προσπάθεια αποσυμφόρησης του χώρου, φανερώνει το μέγεθος του προβλήματος. Η υπερφόρτωση, οι ανύπαρκτες υποδομές και η έλλειψη προγραμματισμού για την αποδοτική διαχείριση των μεταναστευτικών ροών, συνθέτουν έναν εκρηκτικό συνδυασμό που θέτει σε κίνδυνο όχι μόνο την ασφάλεια των φιλοξενούμενων αλλά και τη συνολική εικόνα της τοπικής κοινωνίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ Χανίων, μετά τη χθεσινοβραδινή αναχώρηση των 166 ατόμων, στον χώρο παρέμειναν 1013.