Live τώρα    
Ελληνικό – Εργατικό ατύχημα / Σε απεργιακές κινητοποιήσεις προχωρούν οι εργαζόμενοι της ΤΕΡΝΑ
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Ελληνικό – Εργατικό ατύχημα / Σε απεργιακές κινητοποιήσεις προχωρούν οι εργαζόμενοι της ΤΕΡΝΑ

ΤΕΡΝΑ
Φωτογραφία Αρχείου/(ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΛΛΙΑΡΑΣ/EUROKINISSI)

Σε 24ωρη απεργία προχωρούν τη Δευτέρα 14 Ιουλίου οι εργαζόμενοι στο εργοτάξιο της ΤΕΡΝΑ στο Ελληνικό, μετά το εργατικό ατύχημα με τρεις τραυματίες από την πτώση σκαλωσιάς στο υπό κατασκευή καζίνο.

Όπως αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους «πρόκειται για άλλο ένα ακόμα «ατύχημα» το οποίο επιβεβαιώνει ότι οι χώροι δουλειάς έχουν μετατραπεί σε σύγχρονα κάτεργα. Τα ουσιαστικά μέτρα υγείας και ασφάλειας αντιμετωπίζονται ως κόστος από την εργοδοσία, η οποία δεν διστάζει να ρισκάρει τις ζωές μας», σημειώνουν χαρακτηριστικά. 

Στο συγκεκριμένο ατύχημα για να «τρέξουν» γρήγορα οι εργασίες, όχι μόνο δεν τηρήθηκαν τα αναγκαία μέτρα ασφάλειας, αλλά μετακινήθηκε με γερανό ολόκληρη σκαλωσιά για να «ξανασταθεί» σε άλλο σημείο», τονίζουν. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Και προσθέτουν ότι «την ίδια στιγμή οι υπεύθυνοι της εταιρείας «εξαφανίστηκαν» με το που ήρθε η αστυνομία στο έργο».

«Για να γυρνάμε με ασφάλεια στα σπίτια μας πρέπει οι κατασκευαστές να χάσουν από τα κέρδη τους», υπογραμμίζουν, επισημαίνοντας ότι «η πρώτη και κυρία αιτία των ατυχημάτων, είναι η εντατικοποίηση και τα ελλιπή μέτρα ασφαλείας».

«Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση διατηρεί το καθεστώς του μη ουσιαστικού ελέγχου των εργοδοτών, ενώ με το νομοσχέδιο που έχει στα σκαριά για τις 13 ώρες δουλειάς, η κατάσταση θα γίνει ακόμη πιο επικίνδυνη» συμπληρώνουν.

Αναλυτικά η ανακοίνωση

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Σήμερα, Παρασκευή 11 Ιούλη, στο εργοτάξιο της ΤΕΡΝΑ στο Καζίνο, τρεις εργάτες καταπλακώθηκαν από σκαλωσιά και τραυματίστηκαν, ο ένας πιο σοβαρά. Και οι τρεις εργαζόμενοι μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο με ασθενοφόρο. Ευχόμαστε περαστικά στους συναδέλφους.

Πρόκειται για άλλο ένα από τα πολλά «ατυχήματα» που έχουν συμβεί στο έργο. Άλλο ένα ακόμα «ατύχημα» το οποίο επιβεβαιώνει ότι οι χώροι δουλειάς έχουν μετατραπεί σε σύγχρονα κάτεργα. Τα ουσιαστικά μέτρα υγείας και ασφάλειας αντιμετωπίζονται ως κόστος από την εργοδοσία, η οποία δεν διστάζει να ρισκάρει τις ζωές μας. Στο συγκεκριμένο ατύχημα για να «τρέξουν» γρήγορα οι εργασίες, όχι μόνο δεν τηρήθηκαν τα αναγκαία μέτρα ασφάλειας, αλλά μετακινήθηκε με γερανό ολόκληρη σκαλωσιά για να «ξανασταθεί» σε άλλο σημείο. Την ίδια στιγμή οι υπεύθυνοι της εταιρείας «εξαφανίστηκαν» με το που ήρθε η αστυνομία στο έργο.

Για να γυρνάμε με ασφάλεια στα σπίτια μας πρέπει οι κατασκευαστές να χάσουν από τα κέρδη τους. Η πρώτη και κυρία αιτία των ατυχημάτων, είναι  η εντατικοποίηση και τα ελλιπή μέτρα ασφαλείας. Είναι κοινό μυστικό ότι τα χρονοδιαγράμματα τους προβλέπουν δουλειά 60 ωρών την εβδομάδα, για 6 ημέρες. Ενώ πολλές φορές, σαν να μην φτάνει το 6 ήμερο, προσπαθούν να επιβάλουν δουλειά και τις Κυριακές, για να πιαστούν τα χρονοδιαγράμματά τους. Η εντατικοποίηση της δουλειάς ιδιαίτερα το τελευταίο διάστημα έχει αυξήσει πολύ τον αριθμό των καθημερινών μικροατυχημάτων που αυξάνουν την επικινδυνότητα και για πιο σοβαρά ατυχήματα.

Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση διατηρεί το καθεστώς του μη ουσιαστικού ελέγχου των εργοδοτών από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς του κράτους για την εφαρμογή των μέτρων υγείας και ασφάλειας, ενώ με το νομοσχέδιο που έχει στα σκαριά για τις 13 ώρες δουλειάς, η κατάσταση θα γίνει ακόμη πιο επικίνδυνη.

Απέναντι στους χώρους δουλειάς κάτεργα και στα καθημερινά «Τέμπη» που ζούμε, απαντάμε με ΑΠΕΡΓΙΑ! Απαιτούμε:

ΤΩΡΑ ΝΑ ΛΗΦΘΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΑΠΟ ΕΡΓΑΤΙΚΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ. ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΕΡΓΟΔΟΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟΥΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΣΤΟ ΕΡΓΟ.
ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΕΣ ΣΚΑΛΩΣΙΕΣ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΕΡΓΟ, ΜΕ ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ  ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΓΚΑΙΩΝ ΜΕΤΡΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ.
ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ. 
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΤΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΜΑΣ, ΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ 5ΝΘΗΜΕΡΟΥ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΡΓΟΛΑΒΟΥΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΤΑΞΙΟΥ.
ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΟΝΙΜΗΣ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΚΑΙ ΜΟΝΙΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΟΥ, ΣΤΕΛΕΧΩΜΕΝΑ ΜΕ ΤΟ ΑΝΑΓΚΑΙΟ ΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ, ΠΑΡΟΧΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΩΝ ΜΕΣΩΝ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ, ΜΕ ΚΑΤΑΛΛΗΛΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ, ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ.
Δείτε εδώ δηλώσεις του ΔΣ του σωματείου για το ατύχημα
https://youtu.be/56QiqsewjCs

https://youtu.be/VymVId5OliI

https://youtube.com/shorts/ZI2P8JjUZT8?feature=share

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0