Live τώρα    
20°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
20 °C
17.5°C21.5°C
2 BF 77%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
18 °C
15.6°C19.0°C
2 BF 82%
ΠΑΤΡΑ
Σποραδικές νεφώσεις
21 °C
17.0°C21.0°C
1 BF 57%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
20.2°C20.8°C
2 BF 88%
ΛΑΡΙΣΑ
Αραιές νεφώσεις
16 °C
16.3°C16.3°C
1 BF 78%
Προαστιακός / Για μόλις 700 μέτρα δεν υπήρξαν νέα «Τέμπη» - Η δραματική μαρτυρία του μηχανοδηγού
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Προαστιακός / Για μόλις 700 μέτρα δεν υπήρξαν νέα «Τέμπη» - Η δραματική μαρτυρία του μηχανοδηγού

Τρένο στην Αθήνα
Φωτογραφία αρχείου (EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ)

Συγκλονίζει ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας που ενεπλάκη στην παραλίγο μετωπική σύγκρουση τρένων του προαστιακού στην Αθήνα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

«Είδα το χάρο με τα μάτια μου, έτρεμα, ζήτησαν αντικατάσταση. Σταματήσαμε σε απόσταση 700 - 800 μ. μεταξύ μας. Αν δεν είχα ακούσει την αναγγελία ή αν είχαμε φύγει λίγο αργότερα από την Αθήνα, τι θα γινόταν;», τονίζει μιλώντας στο «Έθνος» ο Δημήτρης Κουτσιαύτης που είναι πρόεδρος των μηχανοδηγών (Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης - ΠΕΠΕ) και ο οποίος οδηγούσε την αμαξοστοιχία 1210.

Ο ίδιος περιγράφοντας όσα έγιναν στο περιστατικό το οποίο λίγο έλειψε να καταλήξει σε νέα τραγωδία, όπως στα Τέμπη αναφέρει χαρακτηριστικά:

«Στις 09:14 βρισκόμουν με την (σ.σ. αμαξοστοιχία) 1210 σε δρομολόγιο από τον Πειραιά προς το αεροδρόμιο. Μόλις έφτασα στην Αθήνα με ολιγόλεπτη καθυστέρηση περίπου 7 με 8 λεπτών, μου δόθηκαν τα απαραίτητα έγγραφα και συγκεκριμένα το 1001. Βγήκα έξω να ελέγξω αν υπάρχει κάποιος τελευταίος επιβάτης, ο οποίος δεν έχει προλάβει να επιβιβαστεί και αμέσως μόλις μου έδωσε η σταθμάρχης του σταθμού Λαρίσης το σινιάλο, έκανα αναγγελία και αποχώρησα. Στην αναγγελία ανέφερα ότι η 1210 από την Αθήνα και σε μόνη γραμμή προς Αγίους Αναργύρους. Βρισκόμουν σε κίνηση με τη δρομολογιακή ταχύτητα».

Τη στιγμή εκείνη και ενώ είχε ξεκινήσει και βρισκόταν στη λεγόμενη μηχανογραφική διάβαση άκουσε τη συνομιλία του μηχανοδηγού του δεύτερου συρμού -αμαξοστοιχία 1307- με την τηλεδιοίκηση του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών (ΣΚΑ):

«Ακούω τον συνάδελφο να λέει από Αγίους Αναργύρους η 1307 τι περιμένει; Κανείς δεν του απαντά. Αντιλήφθηκα ότι κάτι δεν πάει καλά. Κάποια στιγμή λέει το ΣΚΑ η 1307 μόνη γραμμή προς Αθήνα. Ουσιαστικά τον έστελνε πάνω μας», λέει ο κ. Κουτσιαύτης.

Όπως περιγράφει, ο ίδιος αρχικά απέφυγε να κάνει ακαριαία πέδη προκειμένου να μην τρομοκρατηθούν οι επιβάτες του τρένου το οποίο ήταν σχεδόν γεμάτο, προχωρώντας σε πλήρη πέδη και παραμένοντας σε ετοιμότητα. «Αν έβλεπα τα χειρότερα, ήμουν έτοιμος να κάνω ακαριαία πέδη και να κινηθώ προς τα πίσω», σημείωσε ο ίδιος.

Αμέσως μετά και αφού είχε ολοκληρωθεί η συνομιλία του άλλου συρμού με το ΣΚΑ, τα δύο τρένα σταμάτησαν και η σύγκρουση στο παρά πέντε.

Να σημειωθεί ότι ο κ. Κουτσιαύτης είναι ο μηχανοδηγός, ο οποίος είχε τιμωρηθεί με ποινή 45 ημερών για άλλο περιστατικό πιθανής σύγκρουσης συρμών του Προαστιακού και παραβίασης σηματοδότη τις παραμονές των περασμένων Χριστουγέννων:

«Προφανώς έκανα λάθος τότε, αλλά δεν υπήρχε ζήτημα μετωπικής σύγκρουσης. Η γραμμή ήταν διπλή. Στο σημερινό περιστατικό ο κεντρικός σταθμάρχης δε θα έπρεπε να είχε δώσει στο άλλο τρένο εντολή να φύγει, ενώ εγώ ήμουν εν πορεία και το είχα αναγγείλει κανονικά», σημειώνει ο ίδιος προσθέτοντας ότι και ο μηχανοδηγός της δεύτερης αμαξοστοιχίας έπραξε επαγγελματικά:

«Τον άκουγα να ρωτά τι συμβαίνει; Τι περιμένουμε; Το ρωτούσε στην τηλεδιοίκηση. Για όλα αυτά περιμένω να βγουν οι συνομιλίες».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL