Oι συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων για λόγους οικονομικούς και όχι εκπαιδευτικούς όπως προφασίζεται η κυβέρνηση Μητσοτάκη και αποδεικνύει έγγραφο του υπουργείου Παιδείας προς την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής, έχουν φέρει σε απόγνωση εκπαιδευτικούς και διευθυντές σχολικών μονάδων, ενώ έχει προκαλέσει έντονη αναστάτωση σε μαθητές.
Ενδεικτική του κλίματος που επικρατεί είναι η περίπτωση μιας ολόκληρης τάξης θεωρητικής κατεύθυνσης του 2ου ΓΕΛ στη Θεσσαλονίκη η οποία μόλις δύο ημέρες πριν τον αγιασμό ενημερώθηκε ότι θα πρέπει να αλλάξει σχολείο, καθώς ο αριθμός των 8 μαθητών που επέλεξαν την συγκεκριμένη κατεύθυνση δεν ήταν ικανός για να συγκροτηθεί τμήμα.
«Για ποιο λόγο χρειάζεται να αλλάζουν τελευταία στιγμή οι μαθητές σχολείο και μάλιστα σε μια πολύ ψυχοφθόρα χρονιά;» αναρωτιούνται οι γονείς των μαθητών, αναφέροντας ότι μέχρι την Τρίτη το απόγευμα, λίγες ώρες πριν το πρώτο κουδούνι, δεν είχε γίνει γνωστή κάποια απόφαση και οι γονείς ενημερώθηκαν μέσω e-mail στις 17:30 ότι θα τα παιδιά τους θα μεταφερθούν από το 2ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκη στο 15ο ΓΕΛ.
Αναλυτικά η καταγγελία της οργάνωσης «Μαθητική Αντίσταση»
«Οι συγχωνεύσεις τμημάτων και οι καταργήσεις/συγχωνεύσεις σχολείων δεν είναι πρωτοτυπία του 2ου ΓΕΛ. Ειδικά φέτος με το άνοιγμα των σχολείων γίνεται χαμός από συγχωνεύσεις σε όλη την Ελλάδα, σε ΕΠΑΛ και σε ΓΕΛ. Ήδη πανελλαδικά γίνονται συγκεντρώσεις, διαδηλώσεις και αποχές από μαθητές, καθηγητές και γονείς.
Ποιος ορίζει ότι 8 άτομα δεν είναι ικανά να καταρτήσουν ένα τμήμα κατεύθυνσης;
Η λογική λέει ότι όσο λιγότεροι μαθητές σε ένα τμήμα τόσο καλύτερα μπορεί ο καθηγητής να προσαρμοστεί στις ανάγκες του κάθε μαθητή ξεχωριστά. Τα πολυμελή τμήματα είτε αφορούν μάθημα κατεύθυνσης είτε όχι, δεν επιτρέπουν στο καθηγητή να προσαρμόσει το μάθημα κατάλληλα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η ύλη να “τρέχει” και να μένουν κενά στους μαθητές που δεν μπορούν να τα καλύψουν. Οι μαθητές νιώθουν αποκλεισμένοι από την εκπαιδευτική διαδικασία και αποθαρρύνονται να συνεχίσουν.
Βέβαια το Υπουργείο Παιδείας έχει αποδείξει ότι δεν νοιάζεται για το αν θα αποκλειστούν μαθητές από την εκπαιδευτική διαδικασία και αυτό φαίνεται από τους νόμους που εφαρμόζει, όπως η Τράπεζα Θεμάτων και η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής που έχουν γίνει ο εφιάλτης μας τα τελευταία χρόνια. Ίσα-ίσα, αυτό είναι που επιδιώκει, να σπουδάζουν κάθε χρόνο όλο και λιγότεροι.
Οι συγχωνεύσεις είναι ένα ακόμη μέτρο και κάνει ακόμα πιο εχθρικό το περιβάλλον του σχολείου για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.
Να γίνουν συνελεύσεις στα σχολεία και να παρθούν αποφάσεις ενάντια στις καταργήσεις και τις συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολείων. Από κοινού με γονείς και καθηγητές να παλέψουμε και μην αφήσουμε να προχωρήσουν τα σχέδια του Υπουργείου και των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης!
Ακόμη και αν προσπαθήσουν να κουκουλώσουν το πρόβλημα στο 2ο ΓΕΛ, επειδή πιέστηκαν από την έγκαιρη κινητοποίηση γονιών και μαθητών του σχολείου, τα προβλήματα δεν θα τελειώσουν. Κάθε χρόνο τα ζητήματα που βρίσκουμε μπροστά μας οι μαθητές είναι πάρα πολλά, όπως ελλείψεις σε καθηγητές και επικίνδυνες κτιριακές υποδομές.
Να διεκδικήσουμε το δικαίωμά μας σε Δημόσια Δωρεάν Εκπαίδευση!
· Να λειτουργήσουν άμεσα όλες οι κατευθύνσεις στο 2ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης
· Καμία συγχώνευση τμήματος-Κανένα κλείσιμο σχολείου!
· Ολιγομελή τμήματα!
· Κατάργηση ΕΒΕ- Τράπεζας Θεμάτων!
· Δημόσια Δωρεάν εκπαίδευση για όλους»