Τα ψέματα της κυβέρνησης ότι οι λόγοι των συγχωνεύσεων στα σχολικά τμήματα και στις σχολικές μονάδες είναι εκπαιδευτικοί και όχι οικονομικοί, αποδεικνύει έγγραφο του υπουργείου Παιδείας προς την Περιφερειακή Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής με το οποίο ζητείται από τους διευθυντές να ενημερώσουν αρμοδίως πόσο προσωπικό εξοικονομήθηκε (άτομα και ώρες) από τις συγχωνεύσεις των τμημάτων στα σχολεία αρμοδιότητάς τους.
Το έγγραφο που έφερε στη δημοσιότητα το 902.gr, αποδεικνύει ότι ο στόχος των συγχωνεύσεων δεν είναι η καλύτερη λειτουργία των σχολείων, όπως διατείνεται η κυβέρνηση, αλλά απλώς η «εξοικονόμηση προσωπικού (ατόμων και ωρών)».
Υπενθυμίζεται ότι υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης μιλώντας στον Ant1, δήλωσε μεταξύ άλλων ότι «οι λόγοι των συγχωνεύσεων είναι εκπαιδευτικοί και όχι οικονομικοί» προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα έφτασε στο σημείο να ισχυριστεί ότι «στις περισσότερες περιπτώσεις καταργήσεων τμημάτων και μεταγραφών σε άλλο σχολείο, οι αποστάσεις από την παλιά σχολική μονάδα στη νέα είναι περίπου 200 μ.».
Την ίδια στιγμή από την απόφαση της κυβέρνησης να καταργήσει αιφνιδιαστικά, λίγο πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς, τμήματα κατευθύνσεων θετικών και ανθρωπιστικών σπουδών από τα σχολεία με τη δικαιολογία ότι δεν συγκεντρώνεται ο απαιτούμενος αριθμός μαθητών για να συγκροτήσουν τμήμα (20), οι μαθητές αντιμετωπίζουν το δίλλημα είτε να αλλάξουν την κατεύθυνση που είχαν επιλέξει, είτε να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον.
Η εν λόγω εξέλιξη δημιουργεί μεγάλη αναστάτωση και αβεβαιότητα σε ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα και την ίδια στιγμή τα σχολεία αποδυναμώνονται και το μέλλον καθίσταται αβέβαιο.
«Η κυβέρνηση φέρει τεράστια ευθύνη για το γεγονός ότι αντί με την έναρξη της σχολικής χρονιάς να προσέλθουν οι μαθητές και οι μαθήτριες με ηρεμία στις σχολικές αίθουσες, για να αφοσιωθούν στα μαθήματα τους και ειδικά της Γ' Λυκείου, αναγκάζονται να βγουν στον δρόμο, πριν καν χτυπήσει το πρώτο κουδούνι, για να διεκδικήσουν την ποιότητα της Εκπαίδευσης που δικαιούνται» τονίζει η τομεάρχης Πρόνοιας και Κοινωνικής Συνοχής της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ Κατερίνα Νοτοπούλου προσθέτοντας ότι «μετά το τσουνάμι των συγχωνεύσεων και των καταργήσεων σχολικών μονάδων και τμημάτων, η κυβέρνηση επινόησε καινούριο τρόπο για να κάνει εξοικονόμηση χρημάτων, Προσωπικού, με τελικό στόχο την απαξίωση και υποβάθμιση του Δημόσιου Σχολείου».
Η ίδια σχολιάζοντας το έγγραφο της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής υπογραμμίζει ότι «το ποτήρι του κυνισμού και της αδιαφορίας για την εκπαίδευση των μαθητών και των μαθητριών, της κυβέρνησης, ξεχείλισε» υπογραμμίζοντας ότι «ήδη οι κινητοποιήσεις ξεκίνησαν και θα κλιμακωθούν, όπως οι ίδιοι δηλώνουν».
Αναλυτικά η ανακοίνωση της Κ. Νοτοπούλου:
«Στο πλευρό των μαθητριών, μαθητών και γονέων του 2ου ΓΕΛ, του 16ου ΓΕΛ, του 7ου ΓΕΛ, του 17ου ΓΕΛ, του 16ου ΓΕΛ, του 4ου ΓΕΛ, του 23ου ΓΕΛ και του 11ου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης βρέθηκε σήμερα η βουλεύτρια Α’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Κατερίνα Νοτοπούλου συμμετέχοντας στις κινητοποιήσεις κατά της απόφασης της κυβέρνησης να καταργήσει αιφνιδιαστικά, λίγες ώρες πριν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, κατευθύνσεις θετικών και ανθρωπιστικών σπουδών.
Γονείς εκπαιδευτικοί και μαθητές βρίσκονται σε μεγάλη σύγχυση και αναστάτωση, αφού στην πραγματικότητα οι μαθητές αντιμετωπίζουν το δίλλημα είτε να αλλάξουν την κατεύθυνση που είχαν επιλέξει, είτε να αλλάξουν εντελώς ξαφνικά σχολικό περιβάλλον.
Αυτή η εξέλιξη έχει δημιουργήσει μεγάλη αναστάτωση και αβεβαιότητα σε ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα των σχολείων, αφού με αυτόν τον τρόπο τα σχολεία αποδυναμώνονται και το μέλλον τους καθίσταται αβέβαιο.
Μετά το τσουνάμι των συγχωνεύσεων και των καταργήσεων σχολικών μονάδων και τμημάτων, η κυβέρνηση επινόησε καινούριο τρόπο για να κάνει εξοικονόμηση χρημάτων, Προσωπικού, με τελικό στόχο την απαξίωση και υποβάθμιση του Δημόσιου Σχολείου.
Το ποτήρι του κυνισμού και της αδιαφορίας για την εκπαίδευση των μαθητών και των μαθητριών, της κυβέρνησης, ξεχείλισε με το έγγραφο που εστάλη από του Υπουργείο Παιδείας , Θρησκευμάτων και Αθλητισμού προς τις Διευθύνσεις της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με το οποίο απαιτεί από τις Διευθύνσεις να γνωστοποιήσουν «πόσο προσωπικό εξοικονομήθηκε (άτομα και ώρες)» από τη συγχώνευση τμημάτων.
Το έγγραφο αυτό αποδεικνύει ότι ο στόχος των συγχωνεύσεων δεν είναι η καλύτερη λειτουργία των σχολείων, όπως διατείνεται η κυβέρνηση, αλλά απλώς η «εξοικονόμηση προσωπικού (ατόμων και ωρών)».
Μαθητές, μαθήτριες, γονείς και εκπαιδευτικοί της Θεσσαλονίκης είναι αγανακτισμένοι με την κυβερνητική πολιτική και αποφασισμένοι να αγωνιστούν για να την ανατρέψουν.
Ήδη οι κινητοποιήσεις ξεκίνησαν και θα κλιμακωθούν, όπως οι ίδιοι δηλώνουν.
Η κυβέρνηση φέρει τεράστια ευθύνη για το γεγονός ότι αντί με την έναρξη της σχολικής χρονιάς να προσέλθουν οι μαθητές και οι μαθήτριες με ηρεμία στις σχολικές αίθουσες, για να αφοσιωθούν στα μαθήματα τους και ειδικά της τρίτης Λυκείου, αναγκάζονται να βγουν στον δρόμο, πριν καν χτυπήσει το πρώτο κουδούνι, για να διεκδικήσουν την ποιότητα της Εκπαίδευσης που δικαιούνται.
Η τομεάρχης Κοινωνικής Πρόνοιας και Συνοχής και βουλεύτρια Κατερίνα Νοτοπούλου βρέθηκε ακόμη στον αγιασμό του ΕΕΕΕΚ Κορδελιού Ευόσμου, όπου παρά τις διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης κατά τη διάρκεια της συζήτησης της Επίκαιρης Ερώτησης που είχε καταθέσει, ότι το σχολείο θα εγκατασταθεί σε άλλο πιο κατάλληλο χώρο, δυστυχώς και ο φετινός αγιασμός πραγματοποιήθηκε στον ίδιο απαράδεκτο και παντελώς ακατάλληλο χώρο.
Η κατάσταση τόσο της Γενικής Εκπαίδευσης, όσο και της Ειδικής Αγωγής στη Θεσσαλονίκη είναι απαράδεκτη και επιδεινώνεται συνεχώς εξαιτίας της πολιτικής της κυβέρνησης.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη συνεχή υποβάθμιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης και του Δημόσιου Σχολείου, εις βάρος των παιδιών των οικογενειών των μεσαίων και χαμηλών εισοδηματικών στρωμάτων και των πιο ευάλωτων ομάδων του πληθυσμού.
Η εκπαιδευτική κοινότητα της πόλης μας και ολόκληρη η τοπική κοινωνία είναι ανάστατη και αγανακτισμένη.
Τα μεγάλα λόγια του κυρίου Μητσοτάκη και των υπουργών του στη φετινή ΔΕΘ αποδείχτηκαν πολύ νωρίς ψεύτικα.
"Θα είμαστε δίπλα και μαζί με τους μαθητές, τις μαθήτριες, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς, στους αγώνες τους για την ανατροπή της κυβερνητικής πολιτικής, για την προστασία του Δημόσιου Σχολείου και για την αναβάθμιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης»