Αποκαρδιωτική παραμένει η κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών στην Αθήνα, παρά τις φιέστες της κυβέρνησης για την άφιξη των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων, των πρώτων καινούργιων οχημάτων μετά από 5 χρόνια διακυβέρνησης της Ν.Δ.
Από τα 140 συνολικά ηλεκτρικά λεωφορεία που θα διατεθούν στις γραμμές της Αθήνας, μόλις τα 46 εξυπηρετούν το κοινό, καθώς τα υπόλοιπα βρίσκονται παρκαρισμένα στα αμαξοστάσια λόγω έλλειψης φορτιστών! Ο λόγος είναι οι καθυστερήσεις στην υλοποίηση του έργου της μόνιμης εγκατάστασης υποδομών φόρτισης, που αφορά 70 φορτιστές βραδείας φόρτισης με δύο υποδοχές σε 4 αμαξοστάσια της ΟΣΥ για την ομαλή φόρτιση και των 140 λεωφορείων. Πηγές, μάλιστα, του υπουργείου Μεταφορών ενημέρωναν σε σχετικό ρεπορτάζ της Καθημερινής πως για όλα φταίει το... Ελεγκτικό Συνέδριο που ζήτησε διευκρινίσεις καθυστερώντας την υλοποίηση. Εντούτοις, αυτό που δεν λένε οι επιτελείς του υπουργείου είναι ότι η ίδια η προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού καθυστέρησε υπέρμετρα με μεταθέσεις της αρχικής ημερομηνίας αποσφράγισης των προσφορών και με την καταληκτική να ορίζεται μόλις πριν από λίγους μήνες, στις αρχές Ιανουαρίου του 2024!
Ακόμη όμως κι όταν εγκατασταθούν οι φορτιστές, η κατάσταση στα αστικά λεωφορεία δεν προβλέπεται να βελτιωθεί σημαντικά, καθώς, όπως έχει παραδεχθεί και ο ίδιος ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία δεν θα αυξήσουν τον στόλο αλλά θα αντικαταστήσουν πολύ παλιά οχήματα που δεν μπορούν πλέον να κυκλοφορούν λόγω των διαρκών προβλημάτων.
Προβλήματα που συνεχίζουν να βασανίζουν τους πολίτες της Αθήνας που χρησιμοποιούν τα λεωφορεία αφού κάθε λίγο και λιγάκι σταματάνε στη μέση του δρόμου, όπως λόγου χάρη συνέβη την περασμένη Τετάρτη 22/5 μέρα μεσημέρι σε όχημα της γραμμής Β5 (Σταθμός Λαρίσης-Αγία Παρασκευή), με τους επιβάτες να αποβιβάζονται στη μέση της Μεσογείων και να αναγκάζονται να στοιβαχτούν σε επόμενα λεωφορεία υπό συνθήκες φρικτής ζέστης.
Οι αυταναφλέξεις και ο γολγοθάς των γραμμών της Ανατολικής Αττικής
Στο ίδιο πλαίσιο, καθημερινά σχεδόν είναι τα παράπονα των επιβατών για τα λεωφορεία και δρομολόγια ειδικά στην Ανατολική Αττική, όπου τις γραμμές εξυπηρετούν οι ιδιώτες των ΚΤΕΛ, με βάση τις συμβάσεις με απευθείας ανάθεση που ξεκίνησαν το 2020 επί υπουργίας του Κώστα Αχ. Καραμανλή. Το ζήτημα, μάλιστα, έχει αναδείξει πολλάκις και ο ΣΥΡΙΖΑ μέσω του βουλευτή Ανατολικής Αττικής Γ. Καραμέρου, που καταγγέλλει την τραγική κατάσταση των οχημάτων λόγω παλαιότητας και συνεχών τεχνικών προβλημάτων, που προκαλούν αυταναφλέξεις (πιο πρόσφατα στο Κορωπί στη γραμμή 308), ενώ λόγω της έλλειψης οχημάτων τα δρομολόγια μειώνονται, με αποτέλεσμα οι πολίτες να σπαταλούν πολύτιμο χρόνο της ζωής τους περιμένοντας στις στάσεις.
Η ταλαιπωρία των επιβατών, όμως, δεν αφορά μόνο τους χρήστες των λεωφορείων, καθώς διαρκή είναι τα ζητήματα με καθυστερήσεις στα δρομολόγια του μετρό λόγω του γνωστού θέματος της έλλειψης συρμών και πολλαπλών τεχνικών προβλημάτων που προκαλεί η έλλειψη ανταλλακτικών. Έτσι, την περασμένη Τρίτη 21/5 το μεσημέρι με την απορία έμειναν οι χρήστες στις αποβάθρες του μετρό στο Σύνταγμα περιμένοντας τουλάχιστον 20 λεπτά να περάσει συρμός και χωρίς να υπάρχει καμία ενημέρωση για τον λόγο της καθυστέρησης. Όπως έγινε γνωστό αργότερα στα σόσιαλ μίντια από άλλους χρήστες στον Κεραμεικό κάποιος συρμός έμεινε πάλι στις ράγες λόγω τεχνικού προβλήματος...