Την τελική έκθεση του πραγματογνώμονα, Βασίλη Κοκοτσάκη, κατέθεσαν συγγενείς των θυμάτων της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη, στην οποία συμμετέχουν ο καθηγητής μαθηματικών, Μάνος Παπαδάκης του Πανεπιστημίου του Χιούστον και ο Νικόλαος Ντούβρας, μηχανικός με εξαιρετική πείρα στη Formula 1, όσον αφορά στα μείγματα καυσίμων.
Όπως τόνισε ο σύζυγος θύματος του πολύνεκρου δυστυχήματος, Χρήστος Κωνσταντινίδης, μιλώντας στην κάμερα του onlarisa.gr, σύμφωνα με το πόρισμα της έκθεσης, δεν υπήρξε μετωπική σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών. Σύμφωνα με τον ίδιο υπήρξε εκτροχιασμός της εμπορικής μετά από πέδηση και στη συνέχεια η μηχανή της επιβατικής αμαξοστοιχίας συγκρούστηκε με το πρώτο βαγόνι της εμπορικής και στη συνέχεια έπεσε στο διπλανό πρανές.
Όσον αφορά στη μπάλα φωτιάς που ακολούθησε της σύγκρουσης τρένων η έκθεση επισημαίνει ότι προκλήθηκε από υλικό περίπου 12-15 τόνων, το οποίο δεν ήταν καθαρό διάλυμα αλλά μείγμα στοιχείων μεταξύ των οποίων ξυλόλιο, βενζόλιο και τολουόλιο, όπως έχει ήδη πει και το Γενικό Χημείο του Κράτους. Σύμφωνα με τον Χρ. Κωνσταντινίδη τα οποία τρία αυτά στοιχεία, σε συνδυασμό και σε συγκεκριμένη αναλογία, αποτελούν καθαρό υποκατάστατο βενζίνης.
Όπως εξήγησε ο κ. Κωσταντινίδης, σύμφωνα με αρκετά πορίσματα ιατροδικαστικών εξετάσεων, το στήσιμο των απανθρακωμένων σορών καταδεικνύει ότι τα θύματα προσπάθησαν να αποφύγουν τη φωτιά.
Η έκθεση σύμφωνα με τον ίδιο καταλήγει σε 30 συμπεράσματα, τα οποία θα βοηθήσουν τις Ανακριτικές Αρχές προχωρήσουν σε διώξεις για εμπρησμό.
«Είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε την αποδόμηση από το κυβερνητικό σχήμα. Περιμένουμε τον κ. Μητσοτάκη να αποδομήσει τους επιστήμονες που έχουν σφραγίσει την τελική επικαιροποιημένη έκθεση και από τον εκπρόσωπό του τον κ. Μαρινάκη να μας καταλογίσει τον χαρακτηρισμό συνωμοσιολόγους» τόνισε ο κ. Κωνστατνινίδης προσθέτοντας ότι κατατίθεται ταυτόχρονα και υπόμνημα στην Εισαγγελία Πρωτοδικών από κοινού με την τελική έκθεση.