Live τώρα    
17°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
17 °C
13.7°C17.4°C
3 BF 58%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
16 °C
13.5°C16.7°C
3 BF 59%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
16 °C
16.0°C16.0°C
4 BF 71%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
18 °C
16.5°C17.8°C
5 BF 49%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
10 °C
10.3°C10.3°C
2 BF 70%
Κομισιόν / Ενεργός ο κίνδυνος για 14 ελληνικά αεροδρόμια
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Κομισιόν / Ενεργός ο κίνδυνος για 14 ελληνικά αεροδρόμια

Αεροπλάνα στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων
(EUROKINISSI)

Ανοιχτός παραμένει ο φάκελος της Κομισιόν με τη διαδικασία «επί παραβάσει» κατά της Ελλάδας για την έλλειψη πιστοποιήσεων ασφαλείας σε 14 ελληνικά αεροδρόμια παρά το κλίμα ευφορίας που παρουσιάζει το υπουργείο Μεταφορών μετά και την πρόσφατη επίσκεψη των επιθεωρητών του Οργανισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Αεροπορική Ασφάλεια (EASA). Μάλιστα, ακολούθως της επίσκεψης και της συνάντησης του εκτελεστικού διευθυντή της EASA με τον αρμόδιο υπουργό Χρήστο Σταϊκούρα στις 11 Ιανουαρίου, το υπουργείο Μεταφορών εξέδωσε ανακοίνωση όπου επαίρεται για την «ανάληψη πρωτοβουλιών για τη διατήρηση των υψηλών επιδόσεων και επιπέδων ασφαλείας», προσθέτοντας ότι κατά τη συνάντηση «επιβεβαιώθηκαν οι σημαντικά βελτιωμένες επιδόσεις της χώρας μας, ενώ δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην περαιτέρω εμβάθυνση της συνεργασίας για τη διατήρηση και την ενίσχυση των προτύπων ασφάλειας και των ρυθμιστικών πολιτικών στον τομέα της αεροπορίας στην Ελλάδα».

Ούτε λέξη για την ασφάλεια στα 14 αεροδρόμια

Εντούτοις, η ανακοίνωση δεν αναφέρει λέξη για το τι έχει γίνει με τη διαδικασία «επί παραβάσει» που έχει κινήσει από τον περασμένο Ιούλιο η Κομισιόν κατά της Ελλάδας, καθώς 10 πολιτικά αεροδρόμια (μεταξύ των οποίων εκείνα των Ιωαννίνων, Αλεξανδρούπολης, Χίου, Ηρακλείου) και 4 στρατιωτικά (Άραξου, Καλαμάτας, Νέας Αγχιάλου και Σκύρου) δεν διαθέτουν τις απαραίτητες ευρωπαϊκές πιστοποιήσεις ασφαλείας. Μάλλον όχι τυχαία, καθώς, ελέγχοντας την εξέλιξη της διαδικασίας στο ηλεκτρονικό μητρώο της Κομισιόν για όλες τις ανοιχτές ή τερματισθείσες υποθέσεις παραπομπής χωρών της Ε.Ε., η διαδικασία «επί παραβάσει» για τα 14 αεροδρόμια εμφανίζεται ενεργή και ο φάκελος της υπόθεσης ανοιχτός. Όπερ σημαίνει ότι συνεχίζει η Κομισιόν να μην πείθεται για το καθεστώς ασφαλείας των ως άνω αεροδρόμιων, γεγονός που δεν σχολιάζει καθόλου η ανακοίνωση του υπουργείου μετά και τον ερχομό των επτά επιθεωρητών της EASA στην Ελλάδα.

134500914a.png
Ο εκτελεστικός διευθυντής της EASA Πάτρικ Κι με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα

Γιατί ξεκίνησε η διαδικασία «επί παραβάσει»

Να θυμίσουμε ότι στις 14 Ιουλίου, όπως πρώτη είχε δημοσιεύσει η ΑΥΓΗ, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απέστειλε προειδοποιητική επιστολή για μη συμμόρφωση της χώρας με τους κανόνες της Ε.Ε. σχετικά με τη διεξαγωγή των δραστηριοτήτων εποπτείας στον τομέα της ασφάλειας της Πολιτικής Αεροπορίας και την επαλήθευση της συμμόρφωσης των φορέων εκμετάλλευσης αερομεταφορών, καθώς και για μη συμμόρφωση με τους κανόνες της Ε.Ε. σχετικά με την πιστοποίηση των αεροδρομίων. Ειδικότερα, όπως υπογράμμιζε η Κομισιόν, οι αρμόδιες Αρχές των κρατών-μελών πρέπει να επαληθεύουν τη συμμόρφωση των φορέων εμπορικών αερομεταφορών με συγκεκριμένους κανόνες, για τις οποίους πρέπει να θεσπίζουν και να διατηρούν σύστημα διαχείρισης με ελάχιστο αριθμό ειδικευμένου προσωπικού.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Οι έρευνες ωστόσο που διεξήγε ο EASA έδειξαν ότι η αρμόδια Αρχή στην Ελλάδα (Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας-ΑΠΑ) δεν έκανε τις απαραίτητες επαληθεύσεις συμμόρφωσης όπως ορίζει ο κανονισμός (Ε.Ε.) 965/2012 της Επιτροπής. Επιπλέον, 10 αεροδρόμια έχουν εντοπιστεί από τον EASA και την ΑΠΑ ως μη ορθά πιστοποιημένα σύμφωνα με τον κανονισμό (Ε.Ε.) 2018/1139, ο οποίος κεντρικό στόχο έχει την εγκαθίδρυση και διατήρηση υψηλού και ομοιόμορφου επιπέδου ασφαλείας της Πολιτικής Αεροπορίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η Ελλάδα δεν μπόρεσε, τέλος, να παράσχει αποδείξεις ότι σε τέσσερα στρατιωτικά αεροδρόμια, τα οποία είναι ανοιχτά σε δημόσια χρήση, έχει επιτευχθεί το απαιτούμενο επίπεδο ασφάλειας και διαλειτουργικότητας με τα συστήματα της Πολιτικής Αεροπορίας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL