Live τώρα    
16°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
16 °C
12.5°C17.4°C
4 BF 63%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
16 °C
13.0°C16.7°C
3 BF 59%
ΠΑΤΡΑ
Ελαφρές νεφώσεις
16 °C
16.0°C16.0°C
4 BF 71%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
17 °C
16.8°C17.1°C
3 BF 58%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
13 °C
11.9°C12.9°C
2 BF 54%
Κυβέρνηση Μητσοτάκη / Ξαναφτιάχνουν τον Νέο ΟΣΕ όπως ήταν πριν από το 2022
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Κυβέρνηση Μητσοτάκη / Ξαναφτιάχνουν τον Νέο ΟΣΕ όπως ήταν πριν από το 2022

Ράγες τρένου
(EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ)

Χωρίς ίχνος αυτοκριτικής για το ράβε-ξήλωνε του πολύπαθου οργανισμού του ΟΣΕ, τον οποίο τον Σεπτέμβριο του 2022 αναδιοργάνωναν με τον διαχωρισμό του από την ΕΡΓΟΣΕ και σήμερα τον επαναδιοργανώνουν με την επαναφορά της τελευταίας, πραγματοποιήθηκε χθες το Υπουργικό Συμβούλιο με θέμα, μεταξύ άλλων, την παρουσίαση του νέου σχήματος με τον ευφάνταστο τίτλο Νέος ΟΣΕ.

Τον νέο οργανισμό ανέλαβε να παρουσιάσει στο Υπουργικό Συμβούλιο ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, ο οποίος στη σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε κατόπιν δεν εξήγησε ποτέ γιατί η κυβέρνηση της Ν.Δ. στα τέλη Σεπτεμβρίου του 2022 νομοθετούσε μετά βαΐων και κλάδων την αναδιοργάνωση του ΟΣΕ και εντέλει τον ξαναλλάζει, επαναφέροντας την αξονική του δομή προ του 2022 με την επαναφορά της ΕΡΓΟΣΕ, η οποία αποσχίστηκε για να περάσει στο Ελληνικό Δημόσιο! Την ίδια στιγμή, καμία παραδοχή δεν έγινε φυσικά για την παταγώδη αποτυχία της αναδιοργάνωσης του 2022, μόλις λίγους μήνες πριν από την τραγωδία των Τεμπών και την αποκάλυψη της κατάρρευσης του σιδηροδρόμου, που απέκρυπτε η κυβέρνηση.

Στον Νέο ΟΣΕ, λοιπόν, σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις του υπουργείου Μεταφορών, «εντάσσονται επιπλέον του σημερινού ΟΣΕ: α) η ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. και β) η ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. κατά το μέρος που αφορά το επιχειρησιακά κρίσιμο για τον σιδηρόδρομο τμήμα της δραστηριότητάς της (τροχαίο υλικό, ενεργές σιδηροδρομικές εγκαταστάσεις)». Η τελευταία επιστρέφει κι εκείνη με τη σειρά της στον ΟΣΕ μετά τον διαχωρισμό της και την ένταξή της στο Υπερταμείο στα μέσα του 2018 ως μνημονιακή υποχρέωση.

Ο νέος ΟΣΕ -όπως άλλωστε θεωρητικά και τα προηγούμενα χρόνια- θα έχει «τη συνολική ευθύνη για όλα τα θέματα ασφαλείας και συνεχούς βελτίωσης του σιδηροδρομικού συστήματος, συνεργαζόμενος με τους λοιπούς φορείς του τομέα (υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ΡΑΣ, Hellenic Train και λοιποί operators)» στο πλαίσιο, όμως αυτή τη φορά, «της εφαρμογής μιας νέας προσέγγισης με συστημική ανάλυση και διαχείριση κινδύνων, σε εφαρμογή των κατευθύνσεων της Ε.Ε. και του σχετικού action plan που εκπονεί η ελληνική κυβέρνηση».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL