Live τώρα    
19°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
19 °C
18.6°C20.2°C
2 BF 71%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
17 °C
14.9°C17.5°C
1 BF 82%
ΠΑΤΡΑ
Ελαφρές νεφώσεις
18 °C
16.0°C18.3°C
2 BF 75%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
19.8°C21.5°C
3 BF 64%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
13 °C
12.9°C18.0°C
0 BF 100%
Κυκλοφοριακό / Χωρίς μητροπολιτικό φορέα παραμένει η Αττική
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Κυκλοφοριακό / Χωρίς μητροπολιτικό φορέα παραμένει η Αττική

134385616a.jpg

Χωρίς επίλυση παραμένει το τεράστιο κυκλοφοριακό χάος που επικρατεί στο Λεκανοπέδιο τα τελευταία χρόνια, με τους αρμόδιους υπουργούς Μεταφορών των κυβερνήσεων της Ν.Δ. σχεδόν κάθε έτος να υπόσχονται κούφια μέτρα αντιμετώπισης, όπως η ίδρυση συντονιστικού μητροπολιτικού φορέα, που ακόμη δεν έχει υλοποιηθεί.

Ηταν 24 Μαΐου του 2022 όταν ο πρώην υπουργός Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής ανακοίνωνε με τυμπανοκρουσίες από το βήμα του συνεδρίου του Autoforum τα 4+4 σημεία της κυβέρνησης για τη λύση του έντονου κυκλοφοριακού προβλήματος της Αθήνας. Μεταξύ αυτών, ο «καθαρός δακτύλιος», η ενίσχυση του στόλου με νέα, φιλικά προς το περιβάλλον λεωφορεία στις αρχές του 2023 (τα πρώτα, ως γνωστόν, δεν πρόκειται να έρθουν πριν από τα τέλη Απριλίου του 2024), αλλά και η εμβληματική σύσταση μητροπολιτικού φορέα για να αντιμετωπιστεί η πολυδιάσπαση των αρμοδιοτήτων των εμπλεκόμενων φορέων (υπουργεία, περιφέρεια, δήμοι, Τροχαία), «ώστε επιτέλους, όπως γίνεται και σε άλλες χώρες της Ευρώπης, όλοι οι συναρμόδιοι φορείς να κάθονται σε ένα τραπέζι και να λύνουν όλα τα ζητήματα που αφορούν το κυκλοφοριακό».

Ηταν η περίοδος που, για πολλοστή φορά μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων της πανδημίας, η κίνηση στους δρόμους, όπως και τα νεύρα οδηγών και κατοίκων του Λεκανοπεδίου, χτυπούσαν κόκκινο από το κυκλοφοριακό χάος, κυρίως λόγω της επιβάρυνσης από τα δεκάδες εργοτάξια που έχουν ξεφυτρώσει περιφερειακά χωρίς έλεγχο, αλλά και την κατάσταση οικοδομικού playground στο οποίο είχε μετατρέψει ο Κώστας Μπακογιάννης το κέντρο της Αθήνας.

Κατάσταση κυκλοφοριακά ζοφερή, που μέχρι και σήμερα όχι μόνο να παραμένει ίδια, αλλά φαίνεται να έχει χειροτερέψει, με κεντρικές αρτηρίες, όπως ο Κηφισός, η Αττική Οδός, η Κηφισίας, η Κατεχάκη, η Μεσογείων, η Αλεξάνδρας, η λεωφόρος Αθηνών και φυσικά το κέντρο της πόλης, να αντιμετωπίζουν σε καθημερινή βάση πρωτοφανή σε διάρκεια μποτιλιαρίσματα, όπως των τελευταίων ημερών.

Ξαναζεσταμένα μέτρα χωρίς αντίκρισμα

Την ίδια στιγμή, ο νέος υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, στη δεύτερη θητεία της Ν.Δ., ανακοινώνοντας στις 17 Οκτωβρίου 2023 τις 12 δέσμες πολιτικών του υπουργείου, συμπεριέλαβε ξανά τη σύσταση μητροπολιτικού φορέα που είχε ανακοινώσει ενάμιση χρόνο πίσω ο προκάτοχός του για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού. Ειδικότερα, στην 8η δέσμη πολιτικών περιγράφεται «η δημιουργία μητροπολιτικών φορέων υπεύθυνων για το κυκλοφοριακό σε Αττική και Θεσσαλονίκη», με στόχο τον «ουσιαστικό συντονισμό των συναρμόδιων φορέων και την ορθολογική χρήση των πόρων για την επίλυση ζητημάτων που συντελούν στην κυκλοφοριακή συμφόρηση».

Αν και ο Χρ. Σταϊκούρας είχε δηλώσει ότι είχε ολοκληρωθεί η προμελέτη για έναν τέτοιον φορέα, μέχρι σήμερα παραμένει άφαντος.

5+3 προτάσεις από τον ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ.

Με φόντο την κατάσταση εμφράγματος στους δρόμους του Λεκανοπεδίου, ο τομεάρχης Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. Χρήστος Μαμουλάκης παρουσίασε χθες τις 5+3 προτάσεις για την ανάσχεση του φαινομένου, περιλαμβάνοντας, μεταξύ άλλων, συγκεκριμένες σημειακές παρεμβάσεις στον Κηφισό, όπως και οδικά έργα στην Αττική Οδό, με επέκταση της λεωφόρου Κύμης. Παράλληλα, προτείνει την άμεση ενίσχυση των μέσων σταθερής τροχιάς (τραμ, μετρό) και των δημόσιων συγκοινωνιών, ιδίως με πύκνωση των δρομολογίων του μετρό αλλά και των αστικών συγκοινωνιών. Βασική προϋπόθεση γι’ αυτό, σύμφωνα με τον Χ. Μαμουλάκη, είναι η επιτάχυνση της αγοράς νέων συρμών αλλά και ο εξορθολογισμός του συστήματος επισκευής συρμών που αντιμετωπίζουν θέματα επισκευών.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL