Την προηγούμενη Παρασκευή (24/11), δηλαδή 9 μήνες μετά την εθνική τραγωδία στα Τέμπη, συστάθηκε από τον ΟΣΕ Επιτροπή για τη διερεύνηση του τρομακτικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος που κόστισε τη ζωή 57 ανθρώπων.
Έργο της Επιτροπής είναι η έκδοση εσωτερικού πορίσματος, διαδικασία που, όπως αναφέρει το ethnos, προβλέπεται από τους κανονισμούς ανεξαρτήτως του εάν υπάρχει ή όχι Ανεξάρτητος Οργανισμός Διερεύνησης καθώς θεωρείται πως και οι ίδιοι οι σιδηροδρομικοί φορείς οφείλουν να διερευνούν όλα τα περιστατικά προκειμένου να διαπιστώσουν τα προβλήματα στη λειτουργία και να τα επιλύσουν.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ εκτός από τη δικαστική έρευνα που βρίσκεται σε εξέλιξη κάθε άλλη επιβεβλημένη διαδικασία έχει «παγώσει». Για παράδειγμα ενώ ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων (ERA) έχει ορίσει τρία μέλη του με αποκλειστικό τους καθήκον τη διερεύνηση του δυστυχήματος των Τεμπών και την υποβοήθηση του νεοσύστατου Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφαλείας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) και έχει ενημερώσει σχετικώς τις ελληνικές αρχές, ο αντίστοιχος ελληνικός Οργανισμός δεν έχει στελεχωθεί ακόμα και στο δυναμικό του δεν περιλαμβάνεται ούτε ένας διερευνητής επί σιδηροδρομικών ατυχημάτων.
Είναι, επίσης, χαρακτηριστικό της αδιαφορίας ότι ο ΟΣΕ συνέστησε, μόλις, την προηγούμενη Παρασκευή Επιτροπή Διερεύνησης της τραγωδίας στα Τέμπη μετά από σχετικές επιστολές από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), ενώ η προσφάτως ορισθείσα διοίκηση του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, ζήτησε το πόρισμά της προκειμένου να το συμπεριλάβει στο σχετικό φάκελο. Ωστόσο όπως γίνεται αντιληπτό εφόσον δεν υπήρχε επιτροπή, δεν υπήρχε και πόρισμα.
Δώρον άδωρον
Ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο που καταδεικνύει την ανευθυνότητα είναι και το γεγονός ότι οι ερευνητές του ΕΟΔΑΣΑΑΜ είναι άγνωστο εάν μπορούν να συμβάλουν στην πλήρη διερεύνηση της τραγωδίας στα Τέμπη καθώς βασικές προϋποθέσεις είναι:
-η άμεση πρόσβαση στον τόπο του ατυχήματος ή του συμβάντος, καθώς και στο σχετικό τροχαίο υλικό και τις εγκαταστάσεις υποδομής και τις εγκαταστάσεις ελέγχου και σηματοδότησης της κυκλοφορίας
-το δικαίωμα άμεσης καταγραφής των αποδεικτικών στοιχείων και ελεγχόμενης απομάκρυνσης των συντριμμιών, των εγκαταστάσεων ή στοιχείων υποδομής για εξέταση ή ανάλυση.
Προϋποθέσεις οι οποίες στην περίπτωση της τραγωδίας στα Τέμπη δεν μπορούν να εξασφαλιστούν.