Live τώρα    
26°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
26 °C
24.1°C28.5°C
2 BF 56%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
24 °C
21.3°C25.1°C
3 BF 59%
ΠΑΤΡΑ
Σποραδικές νεφώσεις
27 °C
27.1°C31.5°C
1 BF 56%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Αίθριος καιρός
24 °C
22.8°C25.5°C
3 BF 63%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
24 °C
23.9°C23.9°C
4 BF 46%
Κυβέρνηση Μητσοτάκη / Απαθής παρακολουθεί το φιάσκο με τη σύμβαση ΟΑΣΑ-ΚΤΕΛ
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Κυβέρνηση Μητσοτάκη / Απαθής παρακολουθεί το φιάσκο με τη σύμβαση ΟΑΣΑ-ΚΤΕΛ

134287417.png

Απαθείς φαίνεται πως παρακολουθούν το υπ. Μεταφορών και η κυβέρνηση το νέο φιάσκο με το τρίτο μέσα σε 15 μήνες μπλόκο του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην παράταση της σύμβασης του ΟΑΣΑ με τα ΚΤΕΛ, την ίδια στιγμή που μόνοι καλοί δεν είναι οι οιωνοί για την εξέλιξη του διαγωνισμού παραχώρησης σε ιδιώτες 63 λεωφορειακών γραμμών, προϋπολογισμού μισού δισ.

Ο εν λόγω διαγωνισμός, εξάλλου, αποτέλεσε και το βασικό επιχείρημα του ΟΑΣΑ για την ανάγκη νέας 4μηνης παράτασης έως τον Απρίλιο του 2024 στην υφιστάμενη σύμβαση του ΟΑΣΑ με τα ΚΤΕΛ, με βάση το σκεπτικό ότι τόσος είναι ο χρόνος που χρειάζεται για να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες για την εκχώρηση των 63 γραμμών στην Ανατολική και στη Δυτική Αττική. Επιχείρημα, φυσικά, που ούτε κατά διάνοια έπεισε τους δικαστές του Ε.Σ., οι οποίοι στο αιτιολογικό της απορριπτικής απόφασής τους εγκαλούν τον ΟΑΣΑ ως μη επιμελή αναθέτοντα φορέα για το ότι θα κλείσουν τρία χρόνια από την αρχική ανάθεση χωρίς το ζήτημα να έχει ολοκληρωθεί μέσω διαφανούς διαγωνιστικής διαδικασίας, στιγματίζοντας παράλληλα τις καθυστερήσεις στη διενέργεια του διεθνούς διαγωνισμού κάνοντας λόγο για «μη έγκαιρο και ορθολογικό προγραμματισμό».

Μάλιστα, στην απόφαση το Ε.Σ. καυτηριάζει το γεγονός ότι κατά την περίοδο που εστάλη για προσυμβατικό έλεγχο το σχέδιο σύμβασης για τη νέα παράταση ο ΟΑΣΑ δεν είχε αναρτήσει καν τη διακήρυξη του διαγωνισμού αλλά μόνο την προδημοσίευση (Οκτώβριος 2023).

Η σύμβαση-παρωδία του Καραμανλή το 2020

Να θυμίσουμε πως η ιστορία με τις παρατάσεις της διετούς σύμβασης που υπέγραψε ο Κώστας Καραμανλής τον Οκτώβριο του 2020 με πρόσχημα την Covid-19 για την παραχώρηση με απευθείας ανάθεση δημόσιου συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ παραπέμπει σε παρωδία, ενώ έχει αφήσει εκτεθειμένη τη χώρα και ενώπιον του ενωσιακού δικαίου για αθέμιτες απευθείας αναθέσεις. Το προ ολίγων ημερών stop του Ε.Σ. ήταν το τρίτο μετά τα δύο που είχαν προηγηθεί τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο του 2022, με επίδικο τότε τη 10μηνη παράτασή της, η οποία λήγει (μετά και από ακόμα μία συμπληρωματική δίμηνη) στις 6 Δεκεμβρίου 2023, ημερομηνία μέχρι την οποία επιχειρείται από τον ΟΑΣΑ να καμφθούν εκ νέου, όπως και πέρσι, οι ενστάσεις του Ε.Σ., το οποίο έδωσε με το στανιό την έγκρισή του.

Στο μεταξύ, 19 Δεκεμβρίου είναι η καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών του διαγωνισμού, αν και εφόσον δεν προκύψει παράταση και στην υποβολή!

Η διαγωνιστική διαδικασία αφορά την 8ετή παραχώρηση 63 γραμμών στην Ανατ. και Δυτ. Αττική, που διαχειρίζονται ήδη με τις υφιστάμενες συμβάσεις τα ΚΤΕΛ, παραχώρηση που θα κοστίσει στο Δημόσιο το ποσό-μαμούθ των 452 εκατ. ευρώ!

Αύξηση κατά 60% της αποζημίωσης στους ιδιώτες

Μάλιστα, σε σχέση με το πρώτο κείμενο που είχε τεθεί για διαβούλευση στα μέσα του καλοκαιριού, στο κείμενο του διαγωνισμού που αναρτήθηκε στις 20/10 αυξήθηκε κατακόρυφα η αποζημίωση ανά οχηματοχιλιόμετρο! Από 2,130 ευρώ ανά οχηματοχιλιόμετρο που είχε οριστεί το μέγιστο μοναδιαίο κόστος εκτέλεσης συγκοινωνιακού έργου, τώρα ξεκινάει από 2,340 ευρώ το πρώτο έτος και φτάνει τα 2,559 στο τελευταίο έτος της σύμβασης! Τη στιγμή μάλιστα που σήμερα η σύμβαση του ΟΑΣΑ με τα ΚΤΕΛ για τις ίδιες γραμμές προβλέπει αποζημίωση στα 1,41 ευρώ ανά οχηματοχιλιόμετρο. Αύξηση, δηλαδή, κατά 60% και μόνο για το πρώτο έτος της σύμβασης...

Η κυβέρνηση, δηλαδή, φαίνεται πως ανταποκρίθηκε στο αίτημα της κομματικής της πελατείας για αύξηση του προβλεπόμενου ποσού αποζημίωσης, όπως είχε διατυπωθεί στα σχόλια της δημόσιας διαβούλευσης από την ομοσπονδία των ΚΤΕΛ (ΠΟΑΥΣ).

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL