Live τώρα    
21°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Σποραδικές νεφώσεις
21 °C
19.2°C21.9°C
2 BF 62%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Σποραδικές νεφώσεις
19 °C
16.9°C21.7°C
2 BF 64%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
24 °C
20.5°C32.0°C
3 BF 54%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Αραιές νεφώσεις
27 °C
23.8°C32.7°C
3 BF 49%
ΛΑΡΙΣΑ
Αραιές νεφώσεις
17 °C
16.9°C18.0°C
2 BF 72%
Θεσσαλονίκη / Απλός παρατηρητής το Δημόσιο στο λιμάνι
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Θεσσαλονίκη / Απλός παρατηρητής το Δημόσιο στο λιμάνι

133866616-a.jpg

Αντιδράσεις έχουν προκαλέσει οι προωθούμενες από την κυβέρνηση τροποποιήσεις της σύμβασης παραχώρησης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, οι οποίες έχουν νομοθετικά ενταχθεί στο υπό συζήτηση στη Βουλή νομοσχέδιο για την παραχώρηση του Οργανισμού Λιμένα Ηγουμενίτσας.

Οπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι του ΟΛΘ, η κυβέρνηση προχωρά σε περαιτέρω υποβάθμιση του ρυθμιστικού ελέγχου του Δημοσίου προς τον ιδιώτη που χειρίζεται το λιμάνι.

Η πρώτη ρύθμιση επεκτείνει τη διαδικασία των fast track εγκρίσεων των τεχνικών μελετών σε κάθε ένα έργο που εκτελείται από τον ΟΛΘ στο λιμάνι, καθώς, όπως σημείωσε μιλώντας στον ρ/σ 91,4 Στο Κόκκινο Θεσσαλονίκης  η γενική γραμματέας της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) Φανή Γουργούρη, αντί να εκσυγχρονίζονται διοικητικά οι υπηρεσίες του Δημοσίου που επιτελούν τον έλεγχο των έργων, αντιθέτως ορίζεται πως αν σε τρεις μήνες το Δημόσιο δεν εκφράσει κάποια αντίρρηση για κάποιο σχεδιαζόμενο έργο στο λιμάνι, τότε αυτό λαμβάνεται ως σιωπηρή του συμφωνία. «Πρόκειται για κατάργηση του ελεγκτικού ρόλου του Δημοσίου» δήλωσε χαρακτηριστικά.

Το δεύτερο ζήτημα που αφορά η τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης έχει να κάνει με τις παραχωρήσεις χρήσης στην Α’ προβλήτα του λιμανιού. Όπως είναι ευρύτερα γνωστό, η Α’ προβλήτα αποτελεί εδώ και χρόνια δημόσιο χώρο αναψυχής και περιπάτου, μιας και μετά την ανάπλασή της προσελκύει χιλιάδες κατοίκους και επισκέπτες. Αποτελεί ένα τοπόσημο.

Στη σύμβαση παραχώρησης του λιμανιού αυτός ο χαρακτήρας επιχειρήθηκε να κρατηθεί μέσω της παραχώρησης των κτηρίων που βρίσκονται στην Α’ προβλήτα σε φορείς της πόλης. Τέσσερα από αυτά τα κτήρια παραχωρήθηκαν στον Δήμο Θεσσαλονίκης και ένα στη Δημόσια Αρχή Λιμένα με σκοπό να λειτουργήσει εκεί μουσείο και βρεφονηπιακός σταθμός.

Ολα αυτά τα χρόνια όμως τα κτήρια παραμένουν σε εγκατάλειψη. Αντί να υπάρξει κινητοποίηση του δήμου και της ΔΑΛ για την αξιοποίηση τους, η κυβέρνηση προχωρά σε αλλαγή της χρήσης των κτηρίων και θέτει πλαίσιο για υπο-παραχωρήσεις τους με σκοπό την ήπια λειτουργία επιχειρήσεων εστίασης, καφέ και μπαρ. Η αλλαγή αυτή, όπως επισημαίνει η Φ. Γουργούρη, απειλεί ευθέως τη δημόσια χρήση της Α’ προβλήτας, καθώς αφήνει το ενδεχόμενο να μετατραπεί σε μια απέραντη καφετέρια.

Μέχρι σήμερα στην Α’ προβλήτα λειτουργεί ένα μεγάλο εστιατόριο, ενώ τα τελευταία χρόνια έχει προστεθεί και ένα ακόμη καφέ-μπαρ, το οποίο λειτουργεί ως κυλικείο του Μουσείου Ναυταθλητισμού. Ένα κυλικείο, βέβαια, που έχει αναπτύξει στον χώρο του λιμανιού τραπεζοκαθίσματα, εξέδρα, ομπρέλες κ.ά.

«Εδώ και τρία χρόνια με μια βιομηχανία τροπολογιών των συμβάσεων παραχώρησης στα λιμάνια η Ν.Δ. προχωρά στη μείωση και στην κατάργηση του ρυθμιστικού και ελεγκτικού ρόλου του Δημοσίου στις συμβάσεις παραχώρησης των λιμένων» τόνισε χαρακτηριστικά στον ρ/σ 91,4 Στο Κόκκινο Θεσσαλονίκης η γ.γ της ΟΜΥΛΕ.

Σπ. Πέγκας: Να τοποθετηθούν ο κ. Ζέρβας και οι υποψήφιοι δήμαρχοι

Τον προβληματισμό και την ανησυχία της για την τύχη της Α’ προβλήτας του λιμανιού της Θεσσαλονίκης εκφράζει και η δημοτική κίνηση Θεσσαλονίκη για Όλους, η οποία επισημαίνει πως με την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης, που συζητιέται αυτές τις ημέρες στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, δίνεται η δυνατότητα στα μουσεία που είναι χωροθετημένα εντός της Α’ Προβλήτας του λιμανιού όχι μόνο να λειτουργούν κυλικεία για την εξυπηρέτηση των επισκεπτών τους, αλλά και να αναπτύσσουν τραπεζοκαθίσματα, προκειμένου να έχουν έσοδα.

«Το υπό συζήτηση νομοσχέδιο έρχεται να νομιμοποιήσει αναδρομικά την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί εδώ και ένα χρόνο με το Μaritime Museum. Ουσιαστικά το λεγόμενο Μουσείο Ναυταθλητισμού έχει μετατραπεί σε κοκτέιλ μπαρ και τα εκθέματα λειτουργούν απλώς ως... ντεκόρ» τονίζει σε ανακοίνωση της η δημοτική κίνηση.
Από τη μεριά του, ο υποψήφιος δήμαρχος με τη Θεσσαλονίκη για Όλους Σπύρος Πέγκας καλεί τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης να απαντήσει τι έκανε αυτά τα τέσσερα χρόνια για να αξιοποιήσει τους χώρους της Α’ προβλήτας. «Καλούμε όλους τους υποψήφιους δημάρχους να τοποθετηθούν επί του θέματος του λεγόμενου Μουσείου Ναυταθλητισμού, που δημιούργησε κακό προηγούμενο στην Α’ προβλήτα. Είμαστε υπέρ της βιωσιμότητας όλων των μουσείων, αλλά είμαστε αντίθετοι σε κάθε απόπειρα καταπάτησης του δημόσιου χώρου στην Α’ προβλήτα» τονίζει χαρακτηριστικά.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL