Live τώρα    
20°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Σποραδικές νεφώσεις
20 °C
17.6°C22.6°C
4 BF 54%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
23 °C
21.6°C25.4°C
3 BF 36%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
24 °C
22.7°C24.4°C
2 BF 41%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ασθενείς βροχοπτώσεις
19 °C
17.2°C20.4°C
5 BF 70%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
22 °C
20.7°C23.0°C
2 BF 43%
Κώστας Γενιδούνιας / Με το νόμο Χατζηδάκη μας φίμωσαν ενώ φωνάζαμε για τον θανάσιμο κίνδυνο
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Κώστας Γενιδούνιας / Με το νόμο Χατζηδάκη μας φίμωσαν ενώ φωνάζαμε για τον θανάσιμο κίνδυνο

ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ
EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ

Τον καθοριστικό ρόλο που έπαιξε ο αντιεργατικός νόμος Χατζηδάκη ώστε η Δικαιοσύνη να κηρύσσει παράνομες και καταχρηστικές απεργίες που διεκδικούσαν βελτίωση της δημόσιας ασφάλειας και όχι μισθολογικές ή άλλες βελτιώσεις, περιέγραψε μιλώντας στον Ant1 ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ Κώστας Γενιδούνιας.

Όπως είπε ο κ. Γενιδούνιας, το σωματείο των μηχανοδηγών ξεκίνησε να «φωνάζει» για τον κίνδυνο σοβαρού δυστυχήματος ήδη από το 2019-2020, καθώς «παράλληλα βλέπαμε ότι μειωνόταν και το προσωπικό στον διαχειριστή υποδομής, στον ΟΣΕ. Προσλάμβαναν μηχανοδηγούς, αλλά μειωνόταν το προσωπικό στην υποδομή, οι σταθμάρχες, οι κλειδούχοι, κτλ. Και ενώ εμείς αυστηροποιούσαμε τις δικλίδες (λιγότερες ώρες εργασίας, δύο μηχανοδηγοί στις μεγάλες ταχύτητες, κτλ.) βλέπαμε ότι δεν προχωρούν τα έργα. Και στην πορεία έχουμε και "μικροσυμβάντα"», είπε ο κ. Γενιδούνιας. Στα εξώδικα και τις απεργίες που έγιναν δεν τέθηκαν θέματα μισθολογικών αυξήσεων, μόνο θέματα ασφαλείας και ο κίνδυνος σοβαρού δυστυχήματος. «Δεν μας κάλεσαν ποτέ, όλα αυτά τα χρόνια», όπως τόνισε ο ίδιος.

Υπογράμμισε ταυτόχρονα ότι οι δικαστές που έκριναν τέτοιες κινητοποιήσεις «παράνομες και καταχρηστικές» είναι σαφές ότι είχαν διαβάσει τα αιτήματα του σωματείου και τους κινδύνους για τους οποίους προειδοποιούσαν. «Προφανώς βλέπουν οι δικαστές, εγώ δεν θα κρίνω τις αποφάσεις αυτές ... σε αυτές τις υποθέσεις ο δικαστής κοιτάζει τα τυπικά. Έρχεται ο εργοδότης, αξιοποιεί το νομοθετικό πλαίσιο που έχει ψηφιστεί υπέρ του 100%. Γιατί εκεί που πας να διεκδικήσεις, μπαίνεις στο γήπεδο και ο άλλος κερδίζει 15-0. Κι εσύ προσπαθείς να δεις αν μπορείς κάπου να ξεφύγεις», όπως είπε χαρακτηριστικά.

Από το υπουργείο «δεν μας κάλεσαν ποτέ ... η διοίκηση του ΟΣΕ μας έστειλε και εξώδικο που μας είπε ότι είμαστε ψεύτες, ότι διαδίδουμε συκοφαντίες, ότι εξυπηρετούμε σκοπιμότητες», προσέθεσε.

«Οι μηχανοδηγοί, όπου βλέπαμε παραβίαση των κανονισμών, καταγγέλλαμε ... όπου η ταχύτητα είναι πάνω από 120 χλμ./ώρα, με νόμο του 2018 οι μηχανοδηγοί πρέπει να είναι δύο», διευκρίνισε εξάλλου ο ίδιος.

Νωρίτερα, ο ίδιος ανέφερε ότι μέχρι σήμερα κανείς από την κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν έχει επικοινωνήσει με το σωματείο των μηχανοδηγών για να αντλήσει τεχνογνωσία και να ζητήσει προτάσεις για την άμεση βελτίωση των συνθηκών ασφαλείας στους σιδηρόδρομους, είπε ο κ. Γενιδούνιας, ενώ πλέον βρισκόμαστε στην έκτη ημέρα μετά την τραγωδία των Τεμπών. Μόνο η διαχειρίστρια εταιρεία του επιβατικού έργου Hellenic Train επικοινώνησε με το σωματείο για να διερευνήσει τις προθέσεις τους, όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Γενιδούνιας.

Στην περιοχή όπου σημειώθηκε το δυστύχημα, «μέχρι το 2010-2011 η τηλεδιοίκηση και τα φωτοσήματα λειτουργούσαν, υπήρχε και κέντρο στο οποίο απευθυνόμασταν», είπε ο κ. Γενιδούνιας. Με την έλευση των μνημονίων, «γίνονται χιλιάδες μετατάξεις σιδηροδρομικών προς το Δημόσιο ... δεν υπήρχαν άνθρωποι να συντηρήσουν. Και μετά ξεκινάει το πλιάτσικο ... κλέβουν όλα τα υλικά που συνδέουν αυτά τα συστήματα ... ξηλώθηκε όλο το δίκτυο ηλεκτροκίνησης, από την Αθήνα ως την Τιθορέα, 370 χλμ. χαλκού, έφυγαν από τη χώρα, "εξαφανίστηκαν", δεν ξέρουμε πού πήγαμε».

Το 2014, συνέχισε, «υπογράφεται σύμβαση για να αρχίσουν να ανατάσσονται αυτά τα συστήματα, μεταξύ Δημοσίου και εργολάβων ... ξεκινούν οι προσπάθειες να αναταχθεί το δίκτυο ηλεκτροκίνησης, να πάμε επιτέλους με ρεύμα στο Αθήνα-Θεσσαλονίκη, να συνδέσουμε τον Πειραιά με ηλεκτροκίνηση με το αεροδρόμιο. Αυτά σταδιακά αρχίζουν να προχωράνε. Το 2017 συνδέεται με ρεύμα το Πειραιάς-αεροδρόμιο και το 2018 η ηλεκτροκίνηση πάει στο Αθήνα-Θεσσαλονίκη».

Ωστόσο, «τα συστήματα ασφαλείας "κουμπώνουν" πάνω στα προηγούμενα, δεν λειτουργούσαν ... ερχόμαστε το 2019, ο σιδηρόδρομος παίρνει προστιθέμενη αξία με την ηλεκτροκίνηση, πολλαπλασιάζεται η κίνηση. Αρχίζουν οι διαβεβαιώσεις προς εμάς ότι "προχωράμε". Έρχεται ο κορωνοϊός, κι ενώ είχαμε πει για το 2020» το 2021 το σύστημα ασφαλείας δεν είναι έτοιμο.

Σημειώνεται ότι 2020 υπογράφηκε σύμβαση του Δημοσίου με την Hellenic Train για επενδύσεις 750 εκατ. ευρώ από την εταιρεία με προϋπόθεση ότι στο τέλος του 2021 θα ήταν έτοιμο το σύστημα ασφαλείας. Η απουσία του μείωσε την υποχρέωση της εταιρείας σχεδόν στο 1/10 των επενδύσεων, στα 75,5 εκατ. ευρώ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL