Live τώρα    
22°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Σποραδικές νεφώσεις
22 °C
20.0°C23.0°C
3 BF 42%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
22 °C
20.5°C22.6°C
3 BF 36%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
20 °C
19.4°C21.6°C
3 BF 60%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
19 °C
18.8°C19.8°C
4 BF 57%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
22 °C
20.7°C21.9°C
0 BF 30%
Μέσα Μεταφοράς / Εγκατάλειψη και αποσάθρωση στα σταθερής τροχιάς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Μέσα Μεταφοράς / Εγκατάλειψη και αποσάθρωση στα σταθερής τροχιάς

132732014.png

Την αποσάθρωση και εγκατάλειψη των μέσων σταθερής τροχιάς καταγγέλλουν σωματεία εργαζομένων της ΣΤΑ.ΣΥ, κάνοντας λόγο για τεράστιες ελλείψεις σε προσωπικό και συρμούς αλλά και εντατικοποιημένη εργασία μετά την επέκταση της γραμμής 3 στον Πειραιά.

Αδιαφορεί το υπουργείο

Τα προβλήματα που αναδεικνύουν οι εργαζόμενοι, ειδικά στον Ηλεκτρικό, είναι γνωστά εδώ και πολύ καιρό, ωστόσο το αρμόδιο υπουργείο Μεταφορών «σφυρίζει αδιάφορα», ενώ έπειτα από τριάμισι ολόκληρα χρόνια εδέησε μόλις πριν από λίγες μέρες να υπογράψει μια σύμβαση ανακαίνισης 14 παλαιών συρμών του ΗΣΑΠ, η οποία φυσικά θα ολοκληρωθεί και αυτή στα τέλη του 2025.
Στην κοινή ανακοίνωση πέντε σωματείων, με προεξάρχον το Σωματείο Εργαζομένων ΣΤΑ.ΣΥ. (ΗΣΑΠ), επισημαίνονται «η τεράστια έλλειψη προσωπικού και δη σε κρίσιμες ειδικότητες, όπως αυτή του ηλεκτροδηγού, του σταθμάρχη, του τεχνίτη», την ίδια στιγμή που «η κατάσταση του τροχαίου υλικού είναι απογοητευτική, ειδικά των παλαιότερων συρμών του ΗΣΑΠ».

Για την κατάσταση στις αποθήκες, οι εργαζόμενοι την περιγράφουν ως απελπιστική, καθώς γίνονται «μέχρι και “εκπτώσεις” στις προδιαγραφές ενός ανταλλακτικού μιας και τα ράφια της είναι άδεια».

Οσο για το θέμα της καθαριότητας, «εάν υπήρχε εδώ ένα βραβείο απαξίωσης, η ΣΤΑ.ΣΥ. θα ήταν ο αδιαφιλονίκητος νικητής» περιγράφουν σκωπτικά, με το παζλ να συμπληρώνει το ζήτημα της ασφάλειας προσωπικού και επιβατικού κοινού, καθώς «η βία και η παραβατικότητα στο δίκτυο της ΣΤΑ.ΣΥ. έχουν αυξηθεί σε υπερθετικό βαθμό, πράγμα που δημιουργεί τεράστιες ανασφάλειες στο προσωπικό καθότι εκτίθεται σε πολλαπλούς κινδύνους και καλείται να αμβλύνει τη δυσαρέσκεια του επιβατικού κοινού για την εικόνα του μέσου με αλχημείες. Το περιβόητο σχέδιο “Αριάδνη” επιχειρησιακά έχει αποτύχει παταγωδώς, με ευθύνη κυρίως αυτών που το σχεδίασαν και λιγότερο αυτών που επιχειρούν να το υλοποιήσουν, καίτοι ανέφικτο. Σε κάθε περίπτωση, τα αρμόδια στελέχη της Διεύθυνσης Ασφαλείας και του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη το μόνο που έχουν καταφέρει είναι ασυνεννοησία και αναστάτωση», σημειώνουν.

12ωρη εργασία μετά την επέκταση στον Πειραιά

Από την πρώτη κιόλας μέρα και παρά τη χρυσόσκονη με τις κυβερνητικές φιέστες για τα εγκαίνια των τριών νέων σταθμών του μετρό στον Πειραιά είχε επισημανθεί ότι η έλλειψη συρμών και προσωπικού θα δημιουργούσε αλυσιδωτά προβλήματα στη λειτουργία του εκτεταμένου πλέον δικτύου. Και πέρα από τη μείωση της συχνότητας του δρομολογίου προς Αεροδρόμιο από τα 30 στα 36 λεπτά, καθυστερήσεις παρουσιάζονται σε όλο το δίκτυο, ενώ όπως έχουν καταγγείλει οι εργαζόμενοι του μετρό για να λειτουργήσουν οι νέοι σταθμοί άδειασαν άλλα τμήματα για να μεταφερθεί προσωπικό.

Όπως γλαφυρά περιγράφουν τα σωματεία, «όταν έσβησαν οι προβολείς των τηλεοπτικών συνεργείων, εξαφανίστηκαν όλοι οι αρμόδιοι μαζί με τις νωπές υποσχέσεις “του ουρανού και των άστρων” και απέμειναν μόνο οι υπάλληλοι». Υπάλληλοι, μάλιστα, οι οποίοι «υποχρεώνονται σε 12ωρη το κατ’ ελάχιστον εργασία και απάνθρωπες βάρδιες σε ένα δίκτυο που προστέθηκε εσπευσμένα, χωρίς (για ακόμα μια φορά) την πλήρη προσαρμογή των συστημάτων του και με προσωπικό που φυσικά δεν επαρκεί για να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες του».
Το οξύμωρο, καταλήγουν, είναι ότι, «ενώ το δίκτυο της ΣΤΑ.ΣΥ. ολοένα μεγαλώνει -επεκτάσεις του τραμ και του μετρό-, το προσωπικό συνεχώς μειώνεται», μείωση που δεν οφείλεται μόνο στις συνταξιοδοτήσεις, αλλά στις παραιτήσεις, τις μετακινήσεις και τις αποσπάσεις.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL