Live τώρα    
17°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Σποραδικές νεφώσεις
17 °C
14.7°C18.4°C
4 BF 63%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
18 °C
16.3°C19.7°C
3 BF 46%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
17 °C
17.1°C18.3°C
2 BF 61%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
19 °C
18.2°C19.8°C
6 BF 53%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
17 °C
16.8°C18.5°C
0 BF 48%
Καθυστερήσεις και ακυρώσεις δρομολογίων / Σε αποσύνθεση τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Καθυστερήσεις και ακυρώσεις δρομολογίων / Σε αποσύνθεση τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Υπάρχει μέρα που τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς λειτουργούν χωρίς προβλήματα; Η ερώτηση θα μπορούσε να λάβει τη μορφή δημοσκόπησης προς τους χρήστες των ΜΜΜ, αν και την απάντηση τη βιώνουν καθημερινά οι επιβάτες που ταλαιπωρούνται παντοιοτρόπως κάθε φορά, είτε μετακινούνται με το τρένο, είτε με τα λεωφορεία.

Η εικόνα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς είναι εικόνα αποσύνθεσης, η οποία έχει αποτυπωθεί εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα. Η χρυσόσκονη από τις φιέστες για τη νέα επέκταση της γραμμής 3 του μετρό στον Πειραιά δεν φθάνει για να καλύψει τις ανεπάρκειες και τις ελλείψεις, τις οποίες πληρώνουν οι επιβάτες. Ούτε οι χαλαρές κυριακάτικες βόλτες του υπουργού Επικρατείας Άκη Σκέρτσου με το μετρό στον Πειραιά, φωτογραφίες από τις οποίες ανέβασε στα κοινωνικά δίκτυα, μπορούν να φτιασιδώσουν το γεγονός της ανεπάρκειας των συρμών να υποστηρίξουν την επέκταση της γραμμής 3, με αποτέλεσμα καθυστερήσεις στα δρομολόγια αλλά και υπέρμετρη καταπόνηση των τρένων.

Τα αποτελέσματα της έλλειψης μέριμνας της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Μεταφορών να προμηθευτεί νέους συρμούς είναι ήδη ορατά, με τη συχνότητα του δρομολογίου προς Αεροδρόμιο να έχει αυξηθεί από τα 30 στα 36 λεπτά, ενώ την ίδια στιγμή, σε κεντρικούς σταθμούς, ειδικά τις πρωινές ώρες αιχμής, οι επιβάτες κρέμονται σαν τα τσαμπιά στις αποβάθρες. Οι εργαζόμενοι του μετρό έχουν προειδοποιήσει εδώ και αρκετό διάστημα για την οριακή λειτουργία των συρμών αλλά και την επιπρόσθετη πίεση που δέχονται τα οχήματα με τη νέα επέκταση, με συνέπεια να εμφανίζουν πιο συχνά βλάβες, όπως έγινε με τον συρμό προ δεκαημέρου στους Αμπελόκηπους, που ακινητοποιήθηκε προκαλώντας για περίπου ένα τρίωρο μεγάλες καθυστερήσεις σε όλη τη γραμμή Αεροδρόμιο-Πειραιάς.

Το πρόβλημα εντείνει και η ανεπάρκεια του προσωπικού, με τους συνδικαλιστές να ζητούν τουλάχιστον 500 προσλήψεις για να υποστηριχθεί και η νέα επέκταση, καθώς, όπως έχουν ήδη καταγγείλει, «άδειασαν ολόκληρα τμήματα» για να μεταφερθεί το προσωπικό προκειμένου να λειτουργήσουν οι τρεις νέοι σταθμοί στον Πειραιά.

ΗΣΑΠ υπό κατάρρευση

Αν πάντως διαλέγαμε ένα μέσο που βρίσκεται πιο κοντά στην κατάρρευση, αυτό θα ήταν σίγουρα το τρένο. Με μόλις 15-16 συρμούς να λειτουργούν καθημερινά, σε ένα διαθέσιμο στόλο συνολικά 25 συρμών, οι καθυστερήσεις στα δρομολόγια είναι καθημερινό φαινόμενο, με τις βλάβες να διαδέχονται η μία την άλλη. Τα δε περιστατικά που εκτυλίχθηκαν την περασμένη Δευτέρα στον ΗΣΑΠ είναι χαρακτηριστικά, με εικόνες για πολλοστή φορά ταλαιπωρίας και εκνευρισμού των επιβατών λόγω μεγάλων καθυστερήσεων στα δρομολόγια εξαιτίας βλαβών σε 5 συρμούς.

Σύμφωνα με τις μαρτυρίες των επιβατών, τα δρομολόγια από και προς Πειραιά κινούνταν με συχνότητα 12 και 13 λεπτών, με συνέπεια μεγάλο συνωστισμό στις αποβάθρες, όπου οι μισοί τελικά δεν χωρούσαν στα βαγόνια.

Από την πλευρά της, η ΣΤΑ.ΣΥ. παραδέχθηκε τις μεγάλες καθυστερήσεις, τις οποίες απέδωσε σε «βαριές τεχνικές βλάβες» που παρουσίασαν 5 συρμοί τις τελευταίες μέρες, και γι’ αυτό έπρεπε να αποσυρθούν, να επιδιορθωθούν και να τεθούν σταδιακά στην κυκλοφορία, αφήνοντας λειψό έναν ανεπαρκή ήδη στόλο.

Εναν στόλο, που, για να λειτουργήσει έστω οριακά, χρειάζονται οι πατέντες των τεχνικών για να επιδιορθώσουν τις βλάβες, την ίδια στιγμή που τα ανταλλακτικά είναι είδος υπό εξαφάνιση στα μηχανοστάσια.

Το πιο σύντομο ανέκδοτο: Ο προαστιακός δεν θα ακυρώσει δρομολόγια

Οι χρήστες του προαστιακού πρέπει πλέον να το έχουν αποδεχθεί. Οι καθημερινές ακυρώσεις δρομολογίων από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ εδώ και πολλούς μήνες είναι κανονικοποιήμενες και οι επιβάτες κάθε φορά πρέπει να συνδιαλέγονται με την τύχη τους για το αν θα φθάσουν και τι ώρα στη δουλειά τους. Έτσι συνέβη και την περασμένη Τρίτη, οπότε πάλι κόπηκε το ρεύμα στη γραμμή, προκαλώντας σημαντικές καθυστερήσεις και ακυρώσεις δρομολογίων. Αυτή τη φορά αιτία ήταν ένα κομμένο καλώδιο στην περιοχή των Σεπολίων στο κέντρο της Αθήνας, όμως τα προβλήματα ηλεκτροδότησης, οι βλάβες στα Λευκά Βελή, όσο και οι ελλείψεις σε μηχανοδηγούς για την εκτέλεση των δρομολογίων με ευθύνη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι σταθεροί παράγοντες των προβλημάτων.

Αυτοαναφλέξεις λεωφορείων

Για τα δε λεωφορεία η εφημερίδα μας έχει χύσει πολύ μελάνι ήδη από την περίοδο της πανδημίας, από τα «σαπάκια» λεωφορεία 15ετίας με leasing που προμηθεύτηκε η κυβέρνηση χωρίς ανοιγοκλειόμενα παράθυρα ή το πρόσφατο διπλό χαστούκι του Ελεγκτικού Συνεδρίου για την ανανέωση της σύμβασης με τα ΚΤΕΛ, μέχρι και τα περιστατικά με τις αυτοαναφλέξεις οχημάτων που καίγονται στη μέση του δρόμου. Και όπως και στην περίπτωση του σιδηρόδρομου, οι ευθύνες του υπουργείου Μεταφορών δεν κρύβονται, το οποίο ακύρωσε τον διαγωνισμό για την προμήθεια 750 λεωφορείων του 2018, την ίδια στιγμή που ψεύδεται συστηματικά για τον αριθμό των οχημάτων (850) που παρέλαβε και τη συνεπαγόμενη αύξηση που παρουσιάζει σήμερα, αφού τεκμηριωμένα μέσα από τα δεδομένα του ΟΑΣΑ προκύπτει ότι ο στόλος δεν έπεσε ποτέ κάτω από τα 1.050 λεωφορεία όλη την περίοδο 2015-2019.

Ν. Παππάς: Θα ήταν ευχής έργο αν όλα τα ΜΜΜ λειτουργούσαν έστω για μία ημέρα χωρίς προβλήματα

Χαρακτηριστικές ήταν εξάλλου για την κατάσταση των ΜΜΜ, μετά και τα νέα προβλήματα στον Προαστιακό, οι δηλώσεις του τομεάρχη Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. Ν. Παππά, ο οποίος σκωπτικά σχολίασε ότι «θα ήταν ευχής έργο αν όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς λειτουργούσαν έστω για μία ημέρα επί θητείας Μητσοτάκη και Καραμανλή χωρίς προβλήματα. Χωρίς αυταναφλέξεις λεωφορείων, χωρίς ακυρώσεις δρομολογίων στα τρένα, χωρίς καθυστερήσεις στο μετρό. Θα ήταν ευχής έργο αν η κυβέρνηση της Ν.Δ. δεν είχε επιφέρει τόσα δεινά με την απραξία και την ανικανότητά της».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL