Live τώρα    
Κτηματολόγιο / Τελεί υπό κατάρρευση
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Κτηματολόγιο / Τελεί υπό κατάρρευση

ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ

Με φαιδρές δικαιολογίες παρατείνεται από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας η προθεσμία υποβολής αντιρρήσεων κατά του περιεχομένου του δασικού χάρτη άλλες 45 ημέρες, έως στις 15 Ιουλίου, όταν το ίδιο με ανακοίνωση μόλις την Πέμπτη 26 Μαΐου ενημέρωνε ότι η σχετική προθεσμία λήγει στις 31 Μαΐου και τέρμα! Για τη νέα παράταση, που αφορά τους χάρτες οι οποίοι αναρτήθηκαν μέσα στο 2021, με ανακοίνωση αργά το βράδυ της Δευτέρας το υπουργείο επικαλείται «τις συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί από την ενεργειακή κρίση, οι οποίες δυσχεραίνουν τις οικονομικές συναλλαγές των πολιτών, σε συνδυασμό με τα τεχνικά προβλήματα στις ψηφιακές πλατφόρμες του Ελληνικού Κτηματολογίου».

Αξίζει να σημειωθεί ότι την Κυριακή, χωρίς να δημοσιοποιηθεί επισήμως, έγινε γνωστό ότι οι ηλεκτρονικές εφαρμογές του δημόσιου φορέα Ελληνικό Κτηματολόγιο δεν αναταποκρίνονταν, παρουσίαζαν τεχνικό πρόβλημα, ανάμεσά τους και αυτές που συνδέονται με τους δασικούς χάρτες (θέαση ανάρτησης, υποβολή αντιρρήσεων, υποβολή αιτήσεων διόρθωσης προδήλων σφαλμάτων). Υπενθυμίζεται ότι εδώ και δεκαοκτώ μήνες η εποπτεία του Ελληνικού Κτηματολογίου έχει αποσπασθεί από το ΥΠΕΝ και μεταφέρθηκε στο αναρμόδιο υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής.

Κατάρρευση λόγω πρόχειρου σχεδιασμού και υποστελέχωσης

Με αφορμή την πεντάμηνη αναστολή της υποχρεωτικής ηλεκτρονικής υποβολής των εγγραπτέων πράξεων για μεταβιβάσεις κ.λπ. από δικηγόρους και συμβολαιογράφους, η οποία θα ίσχυε από σήμερα, όπως είχε ανακοινωθεί αρχικά, το σωματείο εργαζομένων στο Κτηματολόγιο προειδοποιεί πως οι υφιστάμενες υποδομές του φορέα αδυνατούν να υποστηρίξουν τις ηλεκτρονικές εφαρμογές.

Όπως επισημαίνουν με χθεσινή ανακοίνωσή τους, σε πρόσφατη συνάντησή τους με τον υφυπουργό Θ. Λιβάνιο είχαν υπογραμμίσει ότι «καλές οι ηλεκτρονικές εφαρμογές», πλην όμως πρέπει πρώτα να δοκιμαστούν πιλοτικά ώστε να δούμε κατά πόσον λειτουργούν σωστά και μετά να γίνουν κομμάτι της λειτουργίας του φορέα. Προτάσεις που απορρίφθηκαν, με αποτέλεσμα «εδώ και εβδομάδες να πέφτουν συνεχώς τα συστήματα και τα δίκτυα του φορέα».

Ο ΣΕΚΤ εξηγεί ότι «οι επαγγελματικές ομάδες πράγματι ζητούσαν την αναβολή της ηλεκτρονικής υποβολής και τη δυνατότητα υποβολής εγγράφων με φυσική παρουσία, αλλά ο πραγματικός λόγος της αναβολής είναι διαφορετικός. Η αδυναμία υποστήριξης των ηλεκτρονικών εφαρμογών από τις υποδομές που υπάρχουν, είναι η πραγματική αιτία».

Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν προχειρότητα στον σχεδιασμό του φορέα, υποστελέχωση, άγνοια λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης και αδιαφορία. Προσθέτουν ακόμη ότι «οι συμβολαιογράφοι και οι δικηγόροι σε όλη τη χώρα είναι συνεργάτες του Ελληνικού Κτηματολογίου και ως τέτοιοι πρέπει να αντιμετωπίζονται με σεβασμό και ευπρέπεια από τις διοικήσεις του φορέα και του υπουργείου. Αντίστοιχος σεβασμός και ευπρέπεια βεβαίως ζητάμε να υπάρχει και στο πρόσωπο κάθε εργαζόμενου του Ελληνικού Κτηματολογίου.Το Ελληνικό Κτηματολόγιο είναι εδώ, πρέπει να οργανωθεί σωστά, πρέπει να στελεχωθεί και πρέπει οι υπάλληλοί του να αμείβονται για τη δουλειά που παρέχουν», καταλήγουν.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0