Live τώρα    
18°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Σποραδικές νεφώσεις
18 °C
14.7°C19.3°C
1 BF 86%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ασθενής ομίχλη
13 °C
12.1°C14.5°C
1 BF 91%
ΠΑΤΡΑ
Αραιές νεφώσεις
17 °C
15.0°C17.1°C
4 BF 75%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σκόνη
19 °C
17.7°C19.9°C
0 BF 87%
ΛΑΡΙΣΑ
Ομίχλη
12 °C
11.9°C13.0°C
0 BF 100%
ΣΥΡΙΖΑ / Δημόσια ΕΑΒ για τη θωράκιση της άμυνας της χώρας
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

ΣΥΡΙΖΑ / Δημόσια ΕΑΒ για τη θωράκιση της άμυνας της χώρας

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Την αγωνία του για το μέλλον της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας εξέφρασε ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία κατά την επίσκεψη πολυμελούς αντιπροσωπείας του στις εγκαταστάσεις της στην Τανάγρα.

Σε μια κρίσιμη περίοδο για τη χώρα, με έναν πόλεμο να μαίνεται στη γειτονιά μας, το ενδιαφέρον της αξιωματικής αντιπολίτευσης επικεντρώνεται στη διασφάλιση της βιωσιμότητας της εταιρείας και των εργαζομένων της και την αποφυγή κάθε σχεδίου ιδιωτικοποίησης της ΕΑΒ.

Το κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. είχε συναντήσεις με τη διοίκηση της ΕΑΒ, τον διευθύνοντα σύμβουλο Δημήτρη Παπακώστα και τον πρόεδρο Γιάννη Κούτρα, καθώς και με το σωματείο των εργαζομένων. Στη συνέχεια ξεναγήθηκε στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ, όπου είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με εργαζόμενους. Η αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. αποτελούνταν από τον γραμματέα Δημήτρη Τζανακόπουλο, τον τομεάρχη  Άμυνας Θοδωρή Δρίτσα, τον πρώην υπουργό Εθνικής  Άμυνας Δημήτρη Βίτσα και τον πρώην αναπληρωτή υπουργό Εθνικής  Άμυνας Πάνο Ρήγα, την τομεάρχισσα Εργασίας Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου και τους βουλευτές Γιάννη Σαρακιώτη, Νάσο Αθανασίου και Γιώτα Πούλου.

«Τα Μνημόνια επηρέασαν αφάνταστα την ΕΑΒ» υπογράμμισε ο διευθύνων σύμβουλός της, υπενθυμίζοντας τα σχέδια κλεισίματος της εταιρείας. Επισήμανε δε ότι «οι αμυντικές βιομηχανίες δεν πρέπει να βλέπονται ως κερδοφόρες επιχειρήσεις και μόνο». Στη συνέχεια, ενημέρωσε για τις προσλήψεις προσωπικού που έχουν γίνει -αν και με πενταετείς συμβάσεις εργασίας- καθώς και για τα προγράμματα αναβάθμισης αεροσκαφών που έχει αναλάβει η εταιρεία. Τέλος, αναφέρθηκε στις ελλείψεις που υπάρχουν σε εξειδικευμένο προσωπικό, ενώ περιέγραψε ως κερδοφόρα την πορεία της εταιρείας από το 2021.

Δ. Τζανακόπουλος: Να ανακληθούν οι διώξεις των εργαζομένων

Για το ακανθώδες ζήτημα των εργολαβιών ρώτησε ο Δημήτρης Τζανακόπουλος, λαμβάνοντας την απάντηση ότι οι εργαζόμενοι σε εργολαβία είναι πενήντα. Ωστόσο, το νούμερο αυτό διαφοροποιήθηκε στη συνέχεια κατά τη συζήτηση με τα σωματεία των εργαζομένων, που έκαναν λόγο για πάνω από 160 εργολαβίες. Ο γραμματέας του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. δεν παρέλειψε να σημειώσει τις έντονες μισθολογικές διαφορές που υπάρχουν μεταξύ των εργαζομένων.

«Μας είπατε ότι υπάρχει κερδοφορία, αλλά αυτό πρέπει να αντανακλάται και στις εργασιακές σχέσεις» παρενέβη η Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου. Η απάντηση του διευθύνοντα συμβούλου ήταν ότι θα λάβουν μπόνους οι εργαζόμενοι σε μια προσπάθεια εξισορρόπησης των μισθολογικών διαφορών, ενώ διαβεβαίωσε ότι «προγράμματα αναβάθμισης έχουμε και θα έχουμε», μιλώντας κυρίως για το viper που αφορά τα F16 αλλά και το P3 του Ναυτικού που είναι σε καλό δρόμο. Ερωτηθείς από τον Δ. Τζανακόπουλο αν υπάρχουν σκέψεις ιδιωτικοποίησης της ΕΑΒ, απάντησε ότι «οποιαδήποτε προσπάθεια ιδιωτικοποίησης θα αφορά την εισδοχή στρατηγικού επενδυτή». Χαρακτηριστικά πρόσθεσε ότι «υπήρξαν και υπάρχουν τέτοιες σκέψεις». Στο σημείο αυτό, από τον Θ. Δρίτσα και τον Π. Ρήγα επισημάνθηκε η αντίφαση να υποστηρίζεται πως είναι πιθανή η ιδιωτικοποίηση σε μια κερδοφόρα επιχείρηση σύμφωνα με τις αναφορές της διοίκησης.

Με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ο Δ. Τζανακόπουλος ζήτησε να παρθούν πίσω οι μηνύσεις στους εργαζόμενους. Συγκεκριμένα, επανέλαβε ότι δεν πρόκειται απλώς για «αίτημα, αλλά απαίτηση να αποσυρθούν οι μηνύσεις στους εργαζόμενους, γιατί μόνο κακό μπορούν να κάνουν στην εταιρεία».

Θ. Δρίτσας: «Προσωποπαγή πρωτοβουλία» Γεωργιάδη η σύναψη συμβάσεων στην ΕΑΒ

Ο Θ. Δρίτσας επισήμανε την καθυστέρηση στις προσλήψεις προσωπικού για τα προγράμματα αναβάθμισης τη στιγμή που υπάρχει νέο παγκόσμιο ενδιαφέρον για τα F16. «Από το γεγονός αυτό χάθηκε μια μεγάλη ευκαιρία αναβάθμισης της ΕΑΒ» εξήγησε.

Ο τομεάρχης  Άμυνας του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. επιτέθηκε στην κυβέρνηση Μητσοτάκη με αφορμή την πρόσφατη τροπολογία για τη σύναψη συμβάσεων της ΕΑΒ από το υπουργείο Ανάπτυξης. Μίλησε για μια «προσωποπαγή πρωτοβουλία» του  Άδ. Γεωργιάδη, που συνεπάγεται ανατροπή του θεσμικού πλαισίου και σημαίνει «κατάργηση σύσσωμου του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας».

Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με το άρθρο 2 της τροπολογίας του αναπτυξιακού νόμου για την ΕΑΒ το υπουργείο Ανάπτυξης μπορεί να συνάπτει, είτε απευθείας είτε κατόπιν δημοσίευσης πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος και αξιολόγησης των υποβληθεισών προσφορών, συμβάσεις παροχής υπηρεσιών ή έργου με χρηματοοικονομικούς, νομικούς, επιστημονικούς ή τεχνικούς συμβούλους.

Στο σημείο αυτό, ο Δ. Τζανακόπουλος ρώτησε ευθέως τους εκπροσώπους της διοίκησης αν έχει έρθει τεχνικός σύμβουλος διορισμένος από τον  Άδ. Γεωργιάδη, όπως προβλέπεται στην επίμαχη τροπολογία. Ωστόσο, ενώ αρχικά η απάντηση ήταν αρνητική, στη συνέχεια προστέθηκε ότι «ενδεχομένως να έχουν προσληφθεί και να μην το ξέρουμε», με τη διοίκηση να επιφυλάσσεται να ρωτήσει τον υπουργό Ανάπτυξης.

Ο Θ. Δρίτσας καταλήγοντας περιέγραψε μια ιδιαίτερα ανησυχητική κατάσταση που περιλαμβάνει «δραστικότατη μείωση μετοχικού κεφαλαίου». Μάλιστα, όπως την περιέγραψε χαρακτηριστικά, είναι: «Μπάτε, σκύλοι, αλέστε κι αλεστικά μην δώσετε».

ΚΑΠΙΡΗΣ

Αναγκαίες οι προσλήψεις μόνιμου προσωπικού στην ΕΑΒ

Ο πρόεδρος του Σωματείου της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας Νίκος Καπίρης μίλησε στην ΑΥΓΗ για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η εταιρεία και οι εργαζόμενοί της, καθώς και για τις διώξεις της διοίκησης εναντίον τους

 

Ποιο είναι το πιο σημαντικό πρόβλημα στην ΕΑΒ σήμερα;

Το πιο σημαντικό πρόβλημα στην ΕΑΒ είναι η διαχείριση των οικονομικών θεμάτων στο εργοστάσιο. Η διαχείριση αυτή δεν αφήνει περιθώρια να υπάρχουν σωστές αμοιβές για τους εργαζόμενους. Επίσης, δεν έχουν γίνει προσλήψεις μόνιμου προσωπικού. Υπάρχουν εργολαβίες μέσα στο εργοστάσιο και άνθρωποι που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες εργάζονται μόνο με πενταετείς συμβάσεις -ανάλογα με το πρόγραμμα, δίνεται ένα δικαίωμα επέκτασης- αλλά, με δεδομένο ότι το κίνητρο είναι το οικονομικό, αν ο εργαζόμενος βρει εργασία σε άλλη εταιρεία με καλύτερες αμοιβές, αναγκάζεται να αφήσει το αεροπορικό υλικό που είναι τόσο κρίσιμο, ειδικά σε αυτές τις συνθήκες, με έναν πόλεμο δίπλα μας που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Τι περιμένετε ως εργαζόμενοι, μετά και τις σημερινές συναντήσεις;

Έγινε μια πολύ καλή συζήτηση. Πιστεύω να πήραν το μήνυμα η κυβέρνηση και οι υπουργοί που έχουν την ευθύνη του εργοστασίου. Να κατάλαβαν δηλαδή ότι οι εργαζόμενοι δεν είναι μόνοι τους, αλλά έχουν και την αντιπολίτευση στο πλευρό τους, με σκοπό να καταφέρουμε να κρατήσουμε όρθιο το εργοστάσιο. Οι εργαζόμενοι να επιβιώσουν, αλλά παράλληλα να έχουμε την άμυνα της χώρας έτοιμη.

Πόσοι εργαζόμενοι διώκονται και για ποιον λόγο;

Οι εργαζόμενοι και το σωματείο ξεκίνησαν κινητοποιήσεις επειδή δεν κάλυπτε διαχρονικά η διοίκηση, και με εντολές του υπουργείου, τα δίκαια αιτήματά μας, που αφορούν την εξαίρεση από το ενιαίο μισθολόγιο, την υπογραφή συλλογικής σύμβασης, τη μονιμοποίηση των συναδέλφων. Αντί όμως να δώσουν λύσεις στα προβλήματα των εργαζομένων, κατέφυγαν σε διώξεις. Οι διώξεις αφορούν αγωγές και μηνύσεις ενάντια στους εργαζόμενους και ο βασικός λόγος είναι η «παρακώλυση εργασίας» και τα προβλήματα που δημιουργούνται στην παραγωγή. Η αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ ζήτησε να σταματήσουν οι διώξεις των εργαζομένων, ωστόσο δεν ξέρω πόσο εφικτό θα είναι αυτό, γιατί η πρώτη δίωξη είναι τον Ιούνιο και η άλλη δίωξη με έγγραφο που πρέπει να παρουσιάσει το σωματείο μέσα σε 100 μέρες και η άλλη δίωξη είναι στα πρόθυρα να κατατεθεί. Σήμερα έχουν διοικητικό συμβούλιο στην εταιρεία για να στοιχειοθετήσουν τη μήνυση.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL