Live τώρα    
18°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Σποραδικές νεφώσεις
18 °C
15.9°C18.5°C
4 BF 57%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
19 °C
16.3°C21.0°C
3 BF 41%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
18 °C
17.7°C19.9°C
3 BF 52%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
19 °C
18.8°C19.8°C
6 BF 51%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
18 °C
17.9°C17.9°C
2 BF 45%
Ευθύμης Λέκκας / «Καρφώνει» την κυβέρνηση – Φταίει ο κακός σχεδιασμός και όχι η κλιματική κρίση
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Ευθύμης Λέκκας / «Καρφώνει» την κυβέρνηση – Φταίει ο κακός σχεδιασμός και όχι η κλιματική κρίση

χιόνια αττική οδός αυτοκίνητα
EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

Για παταγώδη αποτυχία στον επιχειρησιακό σχεδιασμό, μίλησε ο καθηγητής Γεωλογίας και διαχείρισης Φυσικών Καταστροφών, Ευθύμης Λέκκας αναφορικά με την κακοκαιρία «Ελπίδα», ασκώντας δριμύτατη κριτική στην κυβέρνηση και στην τοπική αυτοδιοίκηση.

Μιλώντας στην ΕΡΤ ο Ευ. Λέκκας ξεκαθάρισε ότι το μπάχαλο που σημειώθηκε στην Αττική οδό και στους δρόμους της Αττικής με χιλιάδες οδηγούς να εγκλωβίζονται από τη σφοδρή χιονόπτωση για ώρες, οφείλεται στον ανεπαρκή και κάκιστο σχεδιασμό του κρατικού μηχανισμού.

«Το φαινόμενο οριακά μπορεί να αποτελέσει ένα τμήμα της διαδικασίας της κλιματικής κρίσης. Είναι ένα φαινόμενο το οποίο έχουμε βιώσει πολλές φορές στο παρελθόν και δεν ξέρουμε αν ακόμα την αλυσίδα των γεγονότων που καταλήγει στην κλιματική κρίση. Εκείνο που έχει όμως σημασία δεν είναι εάν εντάσσεται στην κλιματική κρίση: Είναι θέμα καθαρά επιχειρησιακό. Όλα αυτά που βιώνουμε δεν οφείλονται στην κλιματική κρίση αλλά στον επιχειρησιακό σχεδιασμό. Έναν σχεδιασμό που πρέπει να κάνουμε άλματα μπροστά», τόνισε ο ίδιος και υπογραμμίζοντας ότι «στον επιχειρησιακό σχεδιασμό αποτύχαμε παταγωδώς» έκανε λόγο για «παντελή απουσία μέσων και διαδικασιών».

Παράλληλα, ο καθηγητής Γεωλογίας και διαχείρισης Φυσικών Καταστροφών άφησε σαφείς αιχμές για τον Περιφερειάρχης Αττικής Γιώργο Πατούλη ο οποίος λίγες ημέρες πριν το σφοδρό πέρασμα της κακοκαιρίας, έβγαζε φωτογραφίες με «νέα και υπερσύγχρονα» εκχιονιστικά μηχανήματα, λέγοντας ότι  «όσοι συνθέτουν τον επιχειρησιακό σχεδιασμό θα πρέπει να είναι έμπειροι και άρτια εκπαιδευμένοι. Δεν θα πρέπει να είναι αφελής και άνθρωποι οι οποίοι θεωρούν ότι μέσα από ασκήσεις επίδειξης θα λύσουν τα προβλήματα».

Ο κ. Λέκκας, επεσήμανε ότι οι επιχειρησιακοί φορείς βρίσκονται σε υστέρηση αναφορικά με τα επιστημονικά δεδομένα, και τόνισε ότι είναι πολύ σημαντικό το κομμάτι της διασύνδεσης της επιστημονική κοινότητας, με τους επιχειρησιακούς φορείς και με τους πολίτες. Ωστόσο συνεχίζοντας τις βολές κατά του Περιφερειάρχη, υπογράμμισε ότι «το κάθε σχέδιο πρέπει να συνοδεύεται από άσκηση ουσίας και όχι επίδειξης».

Αφελής προσέγγιση τα περί κακής πληροφόρησης από τους επιστήμονες

Αφελή χαρακτήρισε την κριτική που γίνεται από ορισμένους, σχετικά με δήθεν λάθος προγνώσεις αναφορικά με την ώρα που ξέσπασε η κακοκαιρία, ο Ευθύμης Λέκκας καθώς όπως σημείωσε «μιλάμε για πρόγνωση που ήρθε μία εβδομάδα νωρίτερα και συζητάμε εάν η έντονη χιονόπτωση ήρθε μια ώρα πριν ή μετά. Η μία ώρα πριν ή μετά δεν αποτελεί επιχειρησιακό εμπόδιο».

«Σε κάθε μεγάλο κίνδυνο που αναγνωρίζουμε ότι έρχεται θα πρέπει να έχουμε τέλεια επίγνωση της διαχείρισης του κινδύνου. Της χωρικής διάταξης των επικίνδυνων των φαινομένων. Στην κακοκαιρία θα μπορούσαμε να την έχουμε (σ.σ. τη διαχείριση) σε τοπικό επίπεδο,. Να ξέρουμε από τι κινδυνεύουμε σε κάθε ένα σημείο» τόνισε ο ίδιος

Τα λάθη και οι παραλείψεις που έφεραν το μπάχαλο στην Αττική Οδό

Όσον αφορά στα όσα απαράδεκτα συνέβησαν στην Αττική Οδό, με τους χιλιάδες εγκλωβισμένους ανθρώπους στα οχήματά τους για ώρες, τόνισε ότι από τις 11:30 περίπου που διαπιστώθηκε ότι θα κλείσει λόγω του χιονιά θα έπρεπε να διακοπεί η κυκλοφορία. Ωστόσο ο ίδιος δήλωσε ότι μέχρι τις 17:00  έμπαιναν αυτοκίνητα.

Θα έπρεπε να υπάρξει πληροφόρηση μέσα και από τα ΜΜΕ όχι μόνο από τις φωτεινές πινακίδες της Αττικής Οδού. «Αντί η Αττική Οδός να είναι μια έξοδος διαφυγής, οδηγηθήκαμε στο να είναι μια οδός εγκλωβισμού. Ήταν μια παγίδα μεγάλη. Σε αυτό συνέβαλαν τεράστια επιχειρησιακά λάθη. Δεν υπήρχε εικόνα στην Αττική Οδό για το τι έχει γίνει μέχρι τις 18:00. Ουσιαστικά, στον επιχειρησιακό σχεδιασμό αποτύχαμε παταγωδώς».

Ακόμη αναφερόμενος στα λάθη που οδήγησαν στα όσα συνέβησαν τόνισε ότι «δεν υπήρξε απαγόρευση διέλευσης βαρέων οχημάτων», προσθέτοντας ότι δεν υπήρχε πρόνοια να ανοίξει η ΛΕΑ. Τέλος αναφορικά με τα εκχιονιστικά σημείωσε ότι «αν ήταν σε λάθος χώρο τα εκχιονιστικά, σαφώς και δεν μπόρεσαν να πάνε» αφήνοντας και πάλι αιχμές για την επιχειρείσαι οργάνωση.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL