Live τώρα    
18°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αυξημένες νεφώσεις
18 °C
15.1°C19.3°C
2 BF 52%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αυξημένες νεφώσεις
16 °C
14.0°C18.0°C
1 BF 65%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
14 °C
12.0°C13.8°C
3 BF 79%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
15 °C
14.8°C16.6°C
2 BF 70%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
11 °C
10.9°C13.4°C
0 BF 82%
Αθήνα / Βουλιάζει στο κυκλοφοριακό χάος
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Αθήνα / Βουλιάζει στο κυκλοφοριακό χάος

Φωτογραφία του Γιάννη Παναγόπουλου (Eurokinissi) από την παλιά Λεωφόρο Ποσειδώνος, στο ύψος του ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος

Με βήμα ταχύ βουλιάζει στο καθημερινό κυκλοφοριακό χάος η Αθήνα, με τα σημάδια για βελτίωση να είναι μηδαμινά καθώς δεν έχει υπάρξει καμία μέριμνα από την πλευρά των αρμόδιων υπουργείων. Το αποτέλεσμα είναι καθημερινά οι πολίτες που κινούνται με τα οχήματά τους να περνούν μια πραγματική κόλαση κολλημένοι στην κίνηση και στις ουρές, με τη λεωφόρο Κηφισίας να παρουσιάζει τα μεγαλύτερα προβλήματα, καθώς η κίνηση είναι αυξημένη κατά 45% σε σχέση με πέρυσι.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής, που δημοσίευσε η Καθημερινή, οι σημαντικότερες αυξήσεις στην κυκλοφορία εμφανίζονται κατά τις πρωινές ώρες αιχμής. Ειδικότερα:

Το διάστημα 7 π.μ. έως 10 π.μ. η κυκλοφορία στη λεωφόρο Κηφισίας (ρεύμα προς κέντρο) είναι αυξημένη κατά 45% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, στη λεωφόρο Ποσειδώνος προς Γλυφάδα κατά 18%, στη λεωφόρο Κηφισού προς Λαμία κατά 7,5%, στη λεωφόρο Ποσειδώνος προς Πειραιά κατά 4,6% και στη λεωφόρο Αθηνών προς Δαφνί κατά 2,9%.

Κατά μέσον όρο, τις πρωινές ώρες αιχμής βρίσκονται στη λεωφόρο Κηφισού προς Λαμία πάνω από 6.000 οχήματα την ώρα, στη λεωφόρο Κηφισού προς Πειραιά περίπου 4.500, στη λεωφόρο Ποσειδώνος προς Γλυφάδα πάνω από 3.000 οχήματα. Περισσότερα από 2.500 οχήματα την ώρα βρίσκονται τις πρωινές ώρες αιχμής στην Πέτρου Ράλλη προς κέντρο, στη λεωφόρο Κηφισίας προς Μαρούσι, στη λεωφόρο Ηλιουπόλεως προς κέντρο, στα δύο ρεύματα της λεωφόρου Μεσογείων.

Η κατάσταση στο κέντρο της Αθήνας είναι επίσης επιβαρυμένη, καθώς, λόγω των μέτρων για την πανδημία, έχει ανασταλεί ο δακτύλιος προκειμένου να μπορούν να κυκλοφορούν οι πολίτες με τα οχήματά τους και να μην συνωστίζονται στα ΜΜΜ. Ωστόσο σε όλη τη διάρκεια της πανδημίας ούτε αυτό επετεύχθη, καθώς τα φαινόμενα συνωστισμού σε αποβάθρες και σε οχήματα και οι τεράστιες καθυστερήσεις στα δρομολόγια αποθάρρυναν περαιτέρω ακόμη και τους καθημερινούς χρήστες τους, που επέλεξαν να μετακινηθούν με όχημα αντί να στοιβάζονται σαν τις σαρδέλες.

Κατά γενική ομολογία η γενική αναξιοπιστία των μέσων μεταφοράς και τα δεκάδες προβλήματα του στόλου συνιστούν μεγάλο επιβαρυντικό παράγοντα για το κυκλοφοριακό χάος, καθώς οδηγούν στην απόφαση μετακίνησης με ατομικά μέσα.

Η κατάσταση, όπως ομολογούν όλοι οι συγκοινωνιολόγοι, δεν πρόκειται να βελτιωθεί το επόμενο διάστημα, καθώς από τη μία οι οδικές υποδομές της πρωτεύουσας είναι πεπερασμένες και το συνολικό δίκτυο ξεπερασμένο και από την άλλη η εκκίνηση των έργων μετρό στο κέντρο και σε πυκνοκατοικημένες περιοχές θα σημάνει μείωση διαθέσιμων λωρίδων και χώρων.

Αν μάλιστα προχωρήσει και η νέα «έμπνευση» του δημάρχου Αθηναίων για τον νέο Μεγάλο Περίπατο, η κατάσταση αναμένεται να γίνει ακόμη χειρότερη, τη στιγμή μάλιστα που ο υφιστάμενος ήδη προκαλεί προβλήματα κίνησης και δυσκολίας οδήγησης, ειδικά στην αρχή της Πανεπιστημίου.

 

Ανεπαρκείς απαντήσεις από Καραμανλή

 

Στην προχθεσινή συνέντευξη Τύπου για το νομοσχέδιο για τα διπλώματα οδήγησης ο υπουργός Μεταφορών ρωτήθηκε επανειλημμένως για την τραγική κατάσταση στους δρόμους, ωστόσο αρκέστηκε να απαντήσει πως... φταίει ο κορωνοϊός.

Την ίδια στιγμή, με φόντο την ανακοίνωση για την επαναφορά του δακτυλίου στις 25 Οκτωβρίου, ο υπουργός Μεταφορών ρωτήθηκε για τον νέο «πράσινο» ή «καθαρό» δακτύλιο, τον οποίο ανέφερε σε δηλώσεις του, όμως αρνήθηκε να δώσει λεπτομέρειες, π.χ. για τα οχήματα στα οποία θα επιτρέπεται η διέλευση, αρκούμενος μόνο να αναφέρει ότι θα πραγματοποιηθεί κοινή σύσκεψη των υπουργείων Μεταφορών και Περιβάλλοντος και κατόπιν θα κάνει ανακοινώσεις.

Βέβαια τα δύο υπουργεία δεν έχουν κάνει απολύτως τίποτα μέχρι στιγμής για την αντιμετώπιση της κατάστασης, ενώ και η λύση απλώς της επαναφοράς του δακτυλίου θα αποδειχθεί γρήγορα ένα απλό ημίμετρο.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL