Live τώρα    
20°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
17.9°C21.2°C
1 BF 64%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αραιές νεφώσεις
17 °C
15.6°C18.6°C
0 BF 76%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
21 °C
19.0°C21.0°C
2 BF 68%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
19.9°C22.1°C
2 BF 62%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
17 °C
16.9°C18.5°C
0 BF 72%
Εκπαιδευτικοί Αξιολόγηση / Σε αναβρασμό μέχρι την τελεσίδικη απόφαση
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Εκπαιδευτικοί Αξιολόγηση / Σε αναβρασμό μέχρι την τελεσίδικη απόφαση

ΠΑΙΔΕΙΑ

Σε αναμμένα κάρβουνα βρίσκονται οι εκπαιδευτικοί, καθώς ακόμη είμαστε εν αναμονή της απόφασης του Εφετείου για την απεργία - αποχή από την αξιολόγηση μετά την έφεση που κατέθεσε η Νίκη Κεραμέως. Οι ίδιοι είναι αποφασισμένοι να δώσουν τον δικό τους αγώνα μέχρι τη δικαίωση και το έδειξαν με τη μεγαλειώδη πορεία της Δευτέρας.

Καθ' όλη τη διάρκεια της χθεσινής ημέρας οι εκπαιδευτικοί έκαναν συνεδριάσεις για να καθορίσουν τα επόμενά τους βήματα. Η έφεση που άσκησε η Νίκη Κεραμέως κατά της απόφασης του Μονομελούς Πρωτοδικείου -το οποίο δεν έκρινε ως καταχρηστική την απεργία και δεν διέταξε την άμεση απαγόρευση της συνέχισής της- δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία. Εξάλλου, η υπουργός έχει εξαπολύσει μια πρωτοφανή επίθεση εις βάρος των εκπαιδευτικών. Και αυτή τη φορά ήθελε να κερδίσει και την καταχρηστικότητα αλλά και το άμεσα εκτελεστό τής απόφασης.

Πάντως, αυτό που δεν μπορεί να αμφισβητηθεί είναι η ανταπόκριση των εκπαιδευτικών. «Είχαμε τεράστια ποσοστά συμμετοχής του εκπαιδευτικού κόσμου μέσα σε μια εξαιρετική δύσκολη εποχή, ένα ηχηρό όχι στην εκπαιδευτική πολιτική που εφαρμόζεται» είπε ο αντιπρόεδρος της ΔΟΕ Γιώργος Τρούλης στον ρ/σ 105,5 Στο Κόκκινο, κάνοντας λόγο για «στιγμές κουρελιάσματος της Δικαιοσύνης» στο Εφετείο. Η έφεση της Κεραμέως έγινε στο τρίτο τμήμα του Εφετείου, το οποίο, σύμφωνα με τον Γ. Τρούλη, δεν συνεδριάζει τις Δευτέρες, ενώ έγινε με καθορισμένο δικαστή, πράγμα που δεν προβλέπεται, καθώς πρέπει να υπάρχει δικαίωμα σε φυσικό δικαστή και σε ακροαματική διαδικασία.

Σε ό,τι αφορά την αξιολόγηση, σημείωσε ότι «η εκπαιδευτική κοινότητα λέει ναι στην αξιολόγηση για βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου.  Όμως αυτό που θέλει το υπουργείο είναι να ρίξει ευθύνες για τις ελλείψεις του κράτους στους εκπαιδευτικούς, να προχωρήσει σε συγχωνεύσεις σχολείων και να μας οδηγήσει σε αυτό που γίνεται στις αγγλοσαξονικές χώρες, δηλαδή στην ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης και τη χρηματοδότηση από χορηγούς».

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Θοδωρής Τσούχλος υπογράμμισε στον ρ/σ 105,5 Στο Κόκκινο ότι «όταν το 2018 ο κ. Γαβρόγλου ψήφισε στη Βουλή την αποτίμηση - αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, η ΟΛΜΕ συμφώνησε. Θα μπορούσε η υπουργός να υλοποιήσει αυτόν τον νόμο». Παρά το γεγονός ότι άνω του 90% των εκπαιδευτικών είχε αρνηθεί την αυτοαξιολόγηση, η υπουργός απείλησε με ποινές. «Παρά τον εκφοβισμό, η μεγάλη πλειονότητα των συλλόγων επιμένει. Τότε η Ν. Κεραμέως έφτασε στη δικαστική οδό και θέλει να κυβερνάται η εκπαίδευση μέσω των δικαστηρίων» είπε ο Θ. Τσούχλος.

Τα επόμενα βήματα

Οι εκπαιδευτικοί πάντως θα συνεχίσουν τον αγώνα τους. Η ΔΟΕ καλεί τους συλλόγους διδασκόντων να μην κάνουν συνεδριάσεις και ενέργειες για την υλοποίηση της αξιολόγησης πριν την ανακοίνωση της απόφασης του Εφετείου, η οποία αναμένεται τις επόμενες ημέρες. Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η ΟΛΜΕ, η οποία έχει ήδη αναφέρει ότι η απεργία - αποχή είναι σε ισχύ μέχρι την τελεσίδικη απόφαση του Εφετείου, ενώ σε συνεδρίαση που πραγματοποίησε χθες αποφάσισε νέες γενικές συνελεύσεις για τον καθορισμό των επόμενων βημάτων της.

ΠΑΙΔΕΙΑ

Τα μελανά σημεία της διαδικασίας

Η διαδικασία που ακολουθήθηκε στο Εφετείο είχε ορισμένα σημεία αδιαφάνειας. Αυτό άλλωστε ανέφερε η ΟΙΕΛΕ, η οποία με ανακοίνωσή της κατήγγειλε τη διαδικασία τονίζοντας ότι «θύμισε άλλες σκοτεινές εποχές για τη χώρα, όταν οι διαδικασίες ήταν προκατασκευασμένες και οι αποφάσεις προειλημμένες».

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τους νομικούς παραστάτες των τριών ομοσπονδιών και της ΑΔΕΔΥ, με την απόρριψη του αιτήματος της αναβολής παραβιάστηκαν τρεις θεμελιώδεις αρχές.

* Πρώτον, η αρχή του φυσικού δικαστή, σύμφωνα με την οποία μία υπόθεση δικάζεται μεν σε καθορισμένο δικαστήριο, αλλά από τον φυσικό δικαστή, ο οποίος δεν είναι ορισμένος αλλά προκύπτει από την ημερομηνία εκδίκασης. Ωστόσο, στην περίπτωση της έφεσης της υπουργού Παιδείας, η υπόθεση ορίστηκε με καθορισμένο δικαστή, με αποτέλεσμα να δίδεται η αίσθηση έκτακτου ειδικού δικαστηρίου.

* Δεύτερον, παραβιάστηκε και η αρχή της αμεροληψίας. Από τη στιγμή δηλαδή που ο δικαστής είναι καθορισμένος και δεν είναι άγνωστος, όπως επιβάλλει η αρχή του φυσικού δικαστή, χάνεται η αίσθηση της αμεροληψίας που τραυματίζει βαρύτατα τη διαδικασία, ιδίως όταν πρόκειται για μια υπόθεση με μεγάλη κοινωνική σημασία και απήχηση σε εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους.

* Τρίτον, παραβιάστηκε η αρχή της δημοσιότητας. Σε μία τέτοια υπόθεση, όπου εμπλέκονται το υπουργείο Παιδείας και όλες οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, θα έπρεπε να δικαστεί σε κανονική αίθουσα με ακροατήριο. Αντιθέτως οι διάδικοι μεταφέρθηκαν στο γραφείο της προέδρου του Εφετείου στριμωγμένοι κόντρα ακόμη και στο υγειονομικό πρωτόκολλο, σε μια απαράδεκτη διαδικασία fast track. Αξίζει να σημειωθεί ότι το αίτημα της αναβολής συζητήθηκε και απορρίφθηκε εντός δεκαλέπτου.

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL