Kανονικά πραγματοποιήθηκε χθες η απεργιακή κινητοποίηση των εργαζομένων του μετρό, παρά την αντιδραστική ενέργεια της διοίκησης της ΣΤΑΣΥ να προσφύγει κατά αυτής, προκειμένου να κηρυχθεί παράνομη και καταχρηστική.
Το δικαστήριο έκρινε παράνομη την απεργία, ωστόσο, με την «κάλυψη» του Εργατικού Κέντρου, η κινητοποίηση πραγματοποιήθηκε, όπως ήταν προγραμματισμένη, αναδεικνύοντας τις μεγάλες ελλείψεις σε συρμούς, ανταλλακτικά και προσωπικό, καθώς και την άρνηση της εταιρείας να προχωρήσει σε διαπραγματεύσεις με τους εργαζόμενους για την υπογραφή συλλογικής σύμβασης, η οποία έχει λήξει εδώ και έναν χρόνο.
Χαρακτηριστικές μάλιστα των ελλείψεων, που έχουν αναπόδραστο αντίκτυπο στα δρομολόγια και κατ’ επέκταση στην επιβάρυνση διασποράς του κορωνοϊού στα μέσα μεταφοράς, είναι οι δηλώσεις του προέδρου του ΣΕΛΜΑ Σπ. Ρεβύθη στην ΑΥΓΗ, πως «από τους 100 νέους τεχνίτες οι 33 έχουν παραιτηθεί, ενώ από τους 60 οδηγούς έχουν παραιτηθεί επίσης οι 10. Κι αυτό με πλήρη ευθύνη της διοίκησης, καθώς δεν αναγνώρισε τις προϋπηρεσίες τους, παρότι υπάρχει ως ρητός όρος στην προηγούμενη συλλογική σύμβαση εργασίας».
Επιπλέον, ο πρόεδρος του σωματείου απαντά και στον υπουργό Μεταφορών κ. Καραμανλή, ο οποίος χθες απαξίωσε την κινητοποίηση των εργαζομένων σημειώνοντας ότι «προκηρύχθηκε ξαφνικά από το ένα από τα εννέα σωματεία εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ και από μια μεμονωμένη ομάδα συνδικαλιστών». Όπως τονίζει στην ΑΥΓΗ ο κ. Ρεβύθης, «είμαστε το επιχειρησιακό σωματείο του μετρό και είμαστε το σωματείο που υπογράφει τις συλλογικές συμβάσεις και όχι οι μεμονωμένοι συνδικαλιστές που ισχυρίστηκε ο υπουργός».
Οι εργαζόμενοι από την πρώτη στιγμή προκήρυξης της τετράωρης στάσης εργασίας κατήγγειλαν την έλλειψη ανταλλακτικών και τα τρένα με προβλήματα, με αντίκτυπο στα δρομολόγια και τους επιβάτες, την εργασιακή ανασφάλεια από τη ΜΗ υπογραφή νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας, την αυταρχική συμπεριφορά της διοίκησης, καθώς και την ύπαρξη εργαζομένων πολλών ταχυτήτων με νεοπροσλαμβανόμενους που δεν υπολογίζουν την εμπειρία από τον εργασιακό τους βίο.
Στον αντίποδα, η ΣΤΑΣΥ, σαν σε παράλληλο... σύμπαν, αρνείται τα πάντα υποστηρίζοντας ότι τηρεί τον νόμο όσον αφορά το γεγονός να μην υπογράφει ΣΣΕ (χωρίς να εξηγεί πώς ακριβώς), ότι δεν υφίσταται έλλειψη ανταλλακτικών αφού η εταιρεία έχει προβεί σε ρεκόρ παραγγελιών και ότι τηρούνται όλα τα πρωτόκολλα για την προστασία από τον κορωνοϊό. Επίσης, στις αιτιάσεις των εργαζομένων, ότι δεν εξήγησε ποτέ για ποιο λόγο έμεινε ακινητοποιημένος συρμός του μετρό για χρονικό διάστημα δέκα ωρών στην αποβάθρα του σταθμού Μεταξουργείο στις 4.5.21, η διοίκηση απάντησε ότι ήταν... τυχαία και αντιμετωπίστηκε...