Live τώρα    
11°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
11 °C
10.6°C12.0°C
2 BF 71%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
8 °C
5.6°C10.6°C
1 BF 87%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
13 °C
13.0°C13.0°C
3 BF 67%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Αραιές νεφώσεις
12 °C
11.1°C13.0°C
2 BF 82%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
1 °C
1.0°C1.0°C
0 BF 93%
Αστικές συγκοινωνίες / Ο Καραμανλής παραδέχτηκε ότι παραμένουν άφαντα τα 300 λεωφορεία
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Αστικές συγκοινωνίες / Ο Καραμανλής παραδέχτηκε ότι παραμένουν άφαντα τα 300 λεωφορεία

ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ

Μετά από περίπου δύο μήνες και συναπτά δημοσιεύματα της ΑΥΓΗΣ, ο υπουργός Μεταφορών Κ. Καραμανλής παραδέχτηκε επιτέλους ότι η προμήθεια των 300 λεωφορείων έχει «κολλήσει», με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη δημόσια υγεία.

Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του Κρίτωνα Αρσένη, βουλευτή του ΜέΡΑ25, για το μετρό στη δυτική Αττική, ο Κ. Καραμανλής για πρώτη φορά παραδέχτηκε ότι τελικά τα 300 λεωφορεία δεν θα τα δούμε «σε λίγες μέρες» στον δρόμο, μιας και οι σχετικές συμβάσεις με τους αναδόχους περιμένουν ακόμη έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Κι αυτό προκύπτει ορθολογικά αν αναλογιστούμε πως η ΟΣΥ κατέθεσε μόλις στις 20 Ιανουαρίου τις συμβάσεις στο Ελεγκτικό Συνέδριο, διαψεύδοντας τις συνεχείς υποσχέσεις Καραμανλή πως τα λεωφορεία αυτά θα βρίσκονταν στον κυκλοφορία «μέχρι τις αρχές του νέου έτους». Όπως ανέφερε δε χαρακτηριστικά, κατά την απάντηση της επίκαιρης ερώτησης, «αναμένεται με μεγάλη ανυπομονησία η έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τα 300 λεωφορεία με leasing, τα οποία θα ενισχύσουν τις γραμμές στο κέντρο της Αθήνας και στις συγκοινωνιακά επιβαρυμένες περιοχές της δυτικής Αθήνας».

Στο μεταξύ, στη γραμμή Καραμανλή, ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ κ. Ι. Γκιόλιας προέβη σε μια πρωτοφανή δήλωση για το φαινόμενο του συνωστισμού στα ΜΜΜ. Αρχικά ανέφερε πως “προσπαθούμε με νύχια και με δόντια να μειώσουμε τον αριθμό λεωφορείων και δρομολογίων που έχουν συνωστισμό και το καταφέρνουμε. Ξεκινήσαμε με 50-60 λεωφορεία, δηλαδή ένα 6%, να έχει συνωστισμό και φτάσαμε σε κάτω από 2%. Το δεδομένο αυτό το έχουμε μετρημένο και τεκμηριωμένο”.

Ωστόσο, πηγαίνοντας ένα βήμα παρακάτω, υποστήριξε ότι στατιστικά ο αριθμός όσων αρρωσταίνουν κατά τη μεταφορά τους με τα ΜΜΜ είναι ίδιος με εκείνον όσων κινούνται με ιδιωτικό όχημα! Όπως περιέγραψε, «με βάση μελέτες του εξωτερικού, οι ομάδες που αρρώστησαν και μεταφερόντουσαν με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ), σε σχέση με τις ομάδες που αρρώστησαν και πήγαιναν με ιδιωτικό αυτοκίνητο, δεν διαφέρουν στατιστικά ως προς το ποσοστό με το οποίο αυτά τα άτομα έχουν αρρωστήσει", σημειώνοντας ότι οι μελέτες αφορούσαν περιοχές όπως το Λονδίνο, “με ανάλογες και χειρότερες συνθήκες από εμάς (...) Δεν λέμε ότι αποδεχόμαστε τον συνωστισμό, αλλά να λέμε ότι τα ΜΜΜ είναι η (κύρια) εστία μόλυνσης, τα αδικούμε”...

Τέλος, ενημέρωσε ότι εντός του Μαρτίου αναμένεται να αναλάβουν υπηρεσία οι νεοπροσληφθέντες οδηγοί λεωφορείων και τρόλεϊ, ενώ, όσον αφορά τους νεοπροσληφθέντες ηλεκτροδηγούς και τεχνίτες στην ΣΤΑΣΥ, τα τελικά αποτελέσματα των προσλήψεων μετά τον έλεγχο του ΑΣΕΠ αναμένονται αυτή την εβδομάδα. Στόχος είναι να αναλάβουν υπηρεσία από τον Μάιο έως τον Ιούνιο, μετά την ολοκλήρωση της εκπαίδευσής τους.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL