Live τώρα    
Κυβέρνηση / Προσλήψεις γιατρών για τα μάτια του κόσμου
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Κυβέρνηση / Προσλήψεις γιατρών για τα μάτια του κόσμου

Γιατροί σε ΜΕΘ
(EUROKINISSI/ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ )

Ο πρωθυπουργός, από το βήμα της Βουλής, αναρωτιόταν πρόσφατα οργισμένος, απευθυνόμενος προς την αντιπολίτευση που του ασκούσε κριτική για την ελλιπή στελέχωση των νοσοκομείων: «Πιστεύετε ότι υπάρχουν διαθέσιμοι αναισθησιολόγοι; Δεν υπάρχουν ούτε διαθέσιμοι νοσηλευτές, αλλά και γιατροί λοιπών ειδικοτήτων. Βρείτε τους!».

Το υπουργείο Υγείας βάλθηκε γρήγορα να τον διαψεύσει, καθώς, ενάμιση χρόνο μετά την ανάληψη της διακυβέρνησης από τη Ν.Δ., δημοσιεύτηκε (5.2.2021) η πρώτη μαζική προκήρυξη για 920 θέσεις γιατρών στο ΕΣΥ.

Μέχρι, βέβαια, να γίνουν οι διορισμοί θα μεσολαβήσει αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα, ενώ ο αριθμός των θέσεων δεν επαρκεί για να καλύψει ούτε τα κενά που έχουν δημιουργηθεί τα τελευταία δύο χρόνια από τις συνταξιοδοτήσεις γιατρών αν πάρουμε ως δεδομένο ότι κάθε χρόνο «αποστρατεύονται» από το ΕΣΥ 400 - 500 γιατροί.

«Η κυβέρνηση θέλει απλώς να φυτοζωεί το ΕΣΥ»

«Μέχρι αυτή τη προκήρυξη η κυβέρνηση ‘έτρωγε από τα έτοιμα’, αγκομαχώντας να ολοκληρώσει προκηρύξεις προηγούμενων περιόδων» σχολιάζει στην ΑΥΓΗ ο Κώστας Κατσιγιαννόπουλος, μέλος του Γ.Σ. της ΟΕΝΓΕ.

«Οι συγκεκριμένες θέσεις είναι πολύ λιγότερες από τα λειτουργικά κενά του ΕΣΥ και δεν εντάσσονται σε έναν συγκεκριμένο στρατηγικό σχεδιασμό μόνιμων προσλήψεων σε βάθος χρόνου.  Άλλωστε, αν και δεν είναι γνωστός ο αριθμός προσλήψεων που ολοκληρώθηκαν από προηγούμενες προκηρύξεις, είναι βέβαιο ότι υπάρχουν προκηρύξεις προ τριετίας ή/και τετραετίας που ακόμη δεν ολοκληρώθηκαν» τονίζει ο Κ. Κατσιγιαννόπουλος.

Θεωρεί ότι διακηρυγμένος στόχος της κυβέρνησης Μητσοτάκη είναι η ιδιωτικοποίηση του ΕΣΥ, η ανάπτυξη ΣΔΙΤ και η ενίσχυση του ιδιωτικού τομέα Υγείας. «Με μπαλώματα προσπαθεί η κυβέρνηση να φυτοζωεί το ΕΣΥ για να φέρει εις πέρας την αντιμετώπιση της πανδημίας. Θέλουν ΕΣΥ μίας νόσου και τα υπόλοιπα περιστατικά στον ιδιωτικό τομέα» λέει χαρακτηριστικά.

Αναφέρει ως αναγκαία βήματα για τη στήριξη του ΕΣΥ, μεταξύ άλλων, τα εξής:

1) Τις μαζικές προσλήψεις μόνιμων γιατρών.

2) Την άμεση εφαρμογή της απόφασης του ΣτΕ με επαναφορά του ιατρικού μισθολογίου στα προ Μνημονίων επίπεδα.

3) Την αύξηση της ωριαίας αποζημίωσης εφημερίας που είναι σε εξευτελιστικά χαμηλά επίπεδα και την επαναφορά 13ου και 14ου μισθού.

4) Τη χορήγηση επιδόματος ανθυγιεινού επαγγέλματος και την αναπροσαρμογή των επιδομάτων θέσεων ευθύνης γιατρών ΕΣΥ στο ίδιο ύψος με το υπόλοιπο Δημόσιο.

5) Τη μονιμοποίηση όλων των επικουρικών γιατρών αλλά και τη θέσπιση γενναίου πλαισίου κινήτρων για την προσέλκυση γιατρών σε άγονες και νησιωτικές περιοχές.

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0